کوین سنتر تحریم های آمریکا علیه تورنادو کش را غیرقانونی دانست

تورنادو کش
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 482 نفر

کوین سنتر ممکن است تحریم های خزانه داری ایالات متحده بر تورنادو کش را در دادگاه به چالش بکشد

کوین سنتر (Coin Center)، گروه حمایت از سیاست بیت کوین و ارزهای دیجیتال مستقر در ایالات متحده اعلام کرد که قصد دارد یک پرونده حقوقی را برای افرادی که بخاطر تورنادو کش تحت تأثیر تحریم‌های اعمال شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری یا OFAC قرار گرفته‌اند، دنبال کند.

در پست وبلاگی دوشنبه، جری بریتو، مدیر اجرایی کوین سنتر و پیتر ون والکنبرگ، مدیر تحقیقات آن شرکت، مدعی شدند که OFAC هنگامی که میکسر ارزهای دیجیتال تورنادو کش و ۴۴ آدرس کیف پول مرتبط را در لیست سیاه خود قرار داده، از اختیارات قانونی خود تجاوز کرده است. مدیران کوین سنتر در ۸ آگوست مدعی شدند که اقدامات وزارت خزانه داری می تواند به طور بالقوه “حقوق قانون اساسی ساکنان ایالات متحده را برای رسیدگی عادلانه و آزادی بیان” را نقض کند و آنها در حال بررسی این موضوع هستند که آن را به دادگاه بکشانند.

بریتو و ون والکنبرگ می‌گویند: با تلقی کردن یک کد مستقل به‌عنوان شخص،OFAC  از اختیارات قانونی خود فراتر رفته است.

تجزیه و تحلیل: چه چیزی در پرونده تورنادو کش قابل مجازات است و چه چیزی نیست.

با در نظر گرفتن کد مستقل به عنوان یک “شخص” OFAC از اختیارات قانونی خود فراتر رفته است.

کوین سنتر (@coincenter) – ۱۵ آگوست ۲۰۲۲

به گفته این دونفر، کوین سنتر ابتدا با OFAC برای بحث در مورد وضعیت فعلی ارتباط خواهد گرفت. سپس گروه مدافع برای رفع تحریم افراد و ۴۴ کیف پول تحریم شده درخواست خواهد داد و با این کار این تحریم ها را در دادگاه به چالش می کشد.

عدم کنترل سازندگان بر این پلتفرم

بریتو و ون والکنبورگ گفتند; «نهاد تورنادو کش، که احتمالاً برنامه تورنادو کش را مستقر ساخته است; امروز کنترلی بر این برنامه ندارد. برخلاف  Blender; نهاد تورنادو کش نمی‌تواند انتخاب کند که; برنامه تورنادو کش نمی‌تواند انتخاب کند که کدام مشتریان را بپذیرد و کدام را رد کند.

آنها افزودند:

در حالی که اقدامات معمول OFAC یک سری فعالیت ها را محدود می کند (مانند اهدای پول به یک موسسه خیریه اسلامی خاص)، این اقدام سیگنالی را ارسال می کند. در واقع به نظر می رسد که قصد رساندن این پیام را داشته است که دسته خاصی از ابزارها و نرم افزارها حتی برای اهداف کاملاً مشروع نباید توسط آمریکایی ها مورد استفاده قرار گیرند. حتی اگر این فهرست واقعاً و منحصراً با هدف جلوگیری از استفاده هکرهای کره شمالی از تورنادو کش باشد، ممکن است برای دادگاه کافی نباشد.

پس از اعلام تحریم‌ها علیه تورنادو کش; افراد مرتبط با تورنادو کش از مسدود شدن حساب های اجتماعی این شرکت در میان این جنجال‌ها خبر دادند. رومن سمنوف، یکی از بنیانگذاران تورنادو کش، گزارش داد که پلتفرم توسعه دهنده GitHub حساب کاربری این پلتفرم را در روز دوشنبه به حالت تعلیق درآورده است.

در ژوئن، کوین سنتر وزارت خزانه داری ایالات متحده را به دادگاه فدرال برد; و مدعی شد که وزارت دولت اصلاحیه ای غیرقانونی در لایحه زیرساخت ارائه کرده است; که توسط رئیس جمهور جو بایدن در نوامبر ۲۰۲۱ به قانون تبدیل شد. این گروه ادعا کرد که; یک ماده در قانون با هدف جمع آوری اطلاعات از کاربران ارزهای دیجیتال تصویب انجام شده است.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx