جنجال جدید استیو هانکه و واکنش تند جامعه ارزهای دیجیتال

انتشار 3 هفته قبل
آنچه می‌خوانید...

استیو هانکه، اقتصاددان سرشناس، به استناد تحقیقی جدید، دارندگان ارزهای دیجیتال را روان‌پریش خوانده است. این اظهارات واکنش‌های زیادی در جامعه کریپتو به همراه داشته و بسیاری از کاربران این ادعاها را نادرست و جنجالی دانسته‌اند.

اظهار نظر استیو هانکه در مورد سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال

استیو هانکه، اقتصاددان برجسته آمریکایی و استاد اقتصاد کاربردی در دانشگاه جانز هاپکینز، بار دیگر با اظهار نظرهای جنجالی‌اش درباره دارندگان ارزهای دیجیتال به تیتر خبرها بازگشته است.

هانکه که به دلیل تردیدها و انتقاداتش نسبت به دارایی‌های دیجیتال مشهور است، اخیرا به شکلی عمومی به سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال حمله کرده و آن‌ها را «روان‌پریش» خوانده است. او این اظهارات را بر اساس یک تحقیق جدید از دانشگاه تورنتو مطرح کرده است.

آیا سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال روان‌پریش هستند؟

این تحقیق عنوان می‌کند که افرادی که در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند، به‌طورکلی سطح پایین‌تری از تفکر تحلیلی و علمی نسبت به جمعیت عمومی دارند. هانکه نیز از این نتایج استقبال کرده و اعلام کرده است که دارندگان ارزهای دیجیتال احتمال بیشتری دارد که ویژگی‌های روان‌پریشانه از خود نشان دهند.

این اقتصاددان که مدت‌هاست به شدت منتقد صنعت رمزارزها است، خلاصه‌ای از این تحقیق را در شبکه اجتماعی ایلان ماسک، یعنی ایکس، به اشتراک گذاشته و موافقت خود را با نتایج آن ابراز کرده است.

این تحقیق که توسط دانشگاه تورنتو انجام شده، با مطالعه روی حدود 2001 بزرگسال آمریکایی سعی داشته است ویژگی‌های روان‌شناختی و اجتماعی افرادی که به طور مداوم در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند را بررسی کند.

واکنش‌ها در جامعه کریپتو به استیو هانکه

تایید نتایج این تحقیق توسط هانکه، بحث‌های داغی را در میان جامعه ارزهای دیجیتال برانگیخته است. با مرور بخش نظرات زیر پست هانکه، می‌توان دید که بسیاری از کاربران از این اظهارات عصبانی بوده و نتایج تحقیق مورد استناد را نادرست دانسته‌اند.

جامعه ارزهای دیجیتال

به‌عنوان‌مثال، یکی از کاربران ایکس با نام Humble Warrior در پاسخ به پست هانکه نوشته است:

«استیو، آیا نگرانی نداری که این مطالعه با بودجه بنیاد ملی علوم (NSF)، یک آژانس فدرال، انجام شده است، در حالی که اعضای کنگره، از جمله الیزابت وارن، نقش غیرمستقیم اما مهمی در این بنیاد از طریق نظارت و قانون‌گذاری ایفا می‌کنند؟»

در همین حال، برخی از کاربران هم خیلی مودبانه پاسخ ندادند و به کنایه و انتقاد از اقتصاددانان پرداختند.

به‌عنوان‌مثال، یکی از کاربران به نام Tony Edward نوشت: «یعنی بلک‌راک، فیدلیتی، فرانکلین تمپلتون، وال‌استریت، جی‌پی مورگان و بقیه همگی روان‌پریش هستند، استیو؟ وقتشه که بازنشسته بشی و از بازنشستگی لذت ببری.»

یک تحلیلگر مشهور کریپتو با نام Checkmate هم با شوخی نوشت: «با توجه به این افشاگری، مردم باید از پل‌هایی که من به عنوان مهندس طراحی کرده‌ام دوری کنند.» او اضافه کرد: «مهارت‌های علمی و نیت من به وضوح تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. متاسفانه نمی‌توانم به شما بگویم روی کدام پل‌ها کار کرده‌ام!»

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx