هویت خالق شیبا اینو فاش شد | ارتباطات مشکوک بنیان‌گذار شیبا با حزب کمونیست چین

هویت خالق شیبا
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 527 نفر

در یک رشته توییت، محقق بلاکچین با نام تروس لبز (TruthLabs) و نام کاربری BoringSleuth@ در X (توییتر سابق) از مجموعه‌ای از ارتباطات پرده برداری کرده است که بنیانگذار معمایی شیبا اینو، معروف به ریوشی، را به برخی از تأثیرگذارترین چهره‌ها و سازمان‌ها در فضای کریپتو مرتبط می‌کند. این رشته توییت که دیروز توسط تروس لبز منتشر شد، ادعا می‌کند که ریوشی، بیش از دو سال قبل از راه‌اندازی توکن شیبا اینو (SHIB) با ویتالیک بوترین (vitalik Buterin)، یک توسعه‌دهنده بایننس (Wanxiang) و حتی حزب کمونیست چین (CCP) ارتباط داشته است.

تروس لبز ابتدا به کنایه توییت زد و نوشت: “رشته توییتی که امشب منتشر می کنم، نشان می دهد که سازنده شیبا اینو بیش از ۲ سال قبل از راه اندازی SHIB به افراد سرشناس و یکی از کارتل‌های بزرگ کریپتو ارتباط داشته است.”

ارتباطات مشکوک خالق شیبا اینو

این محقق با دقت منشا کیف پول بنیان‌گذار شیبا، که این توکن را رسما در ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۰ راه اندازی کرد، ردیابی نمود. طبق گفته تروس لبز، این کیف پول در اصل ۲۹ ماه قبل، در ۱۸ فوریه ۲۰۱۸ ایجاد شده بود و در ابتدا برای ترید CryptoKitties و چند انتقال اتریوم استفاده شد. تروس لبز به دنبال اولین تراکنش اتریوم خروجی از کیف پول توسعه دهنده شیبا گشت و دریافت که مقصد این تراکنش، کیف پولی به آدرس 0xF230 است که سابقه تراکنشی ندارد. این کیف پول (0xF230) سپس اتریوم‌ها را به 0xaad3 منتقل کرد و 0xaad3 نیز آن‌ها را به آدرسی دیگر، یعنی 0x2135 انتقال داده است. از اینجا تحقیقات TruthLabs جالب می‌شود.

هویت بنیان‌گذار شیبا

منبع عکس: حساب کاربری BoringSleuth@ در X 

کیف پول 0x2135 به چند کیف پول، اتریوم منتقل کرده است، از جمله؛ کیف پول ویتالیک بوترین، راجر لیم از مقامات حزب کمونیست چین (CCP)، ساتوفیشی (توسعه دهنده بایننس و بنیان‌گذار استیک فیش)، شرکت تولیدی چندملیتی Wanxiang (که از گری جنسلر مجوز مخصوص بروکری دریافت کرده است)، کیف پول توسعه دهنده LingLing و مولتی چین (کارتل کریپتو)، کیف پول چندامضایی میکر دائو و غیره… . این محقق بلاکچین همچنین ماجرای “انتقال نصف عرضه شیبا برای ویتالیک بوترین” را یادآور شد و بیان کرد که به عقیده وی ریوشی با این عمل خود، هم شیبا را تبلیغ کرد و هم توانست نصف عرضه توکن را با مقاصد مختلف جابجا کند بدون اینکه قیمت شیبا از آن تاثیری بگیرد.

هویت خالق شیبا

در یک افشاگری تکان دهنده دیگر، تروس لبز نظریه ای در مورد هویت ریوشی، خالق شیبا اینو، ارائه کرد. این محقق بلاکچین در مقاله‌ای با عنوان “خالق شیبا اینو چه کسی است؟” نظریه جدیدی درباره هویت ریوشی را بیان کرد و گفت که ریوشی (Ryoshi) ممکن است تلفیق نام دو فرد باشد؛ یعنی ریو سوزوکی (Ryo Suzuki) و تسویوشی مارویاما (Tsuyoshi Maruyama) که هر دو وابسته به شرکت B2C2 هستند. این شرکت به عنوان یک بازارساز شناخته می‌شود و در حال حاضر بازارساز پلتفرم معاملاتی رابینهود نیز می‌باشد. رابینهود در مقطعی از زمان بیش از یک چهارم کل عرضه SHIB را در اختیار داشت. نکته جالب اینجاست که ریو سوزوکی در تاریخ ۲۷/۴/۲۱، دقیقاً در همان روزی که تسویوشی مارویاما به عنوان مشاور گروه B2C2 منصوب شد، از سمت خود به عنوان مشاور در B2C2 استعفا داد. همچنین نام ریو و تسویوشی بعد از مدتی از لیست مشاوران شرکت حذف شد. تحقیقات TruthLabs به این امکان اشاره دارد که بازارساز مذکور، نیروی محرکه پشت چندین توکن و صرافی از جمله SHIB است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx