جو بایدن: بحران بانکی ایالات متحده هنوز تمام نشده است

جو بایدن
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 355 نفر

جو بایدن: بحران بانکی ایالات متحده هنوز تمام نشده است

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، فکر می کند تلاطمی که اخیراً بخش بانکی را تحت تاثیر قرارداده است به طور کامل از بین نرفته است. به این ترتیب، کابینه وی آماده است تا تغییرات قانونی بیشتری را برای مقابله با هر گونه مشکل احتمالی در آینده اعمال کند.

دو بانک پیشرو آمریکا، بانک سیلیکون ولی (SVB) و بانک سیگنیچر، مشکلات مالی شدیدی را تجربه کردند و در اوایل ماه جاری توسط رگولاتورها تعطیل شدند. موسسات بزرگ خارج از ایالات، از جمله Credit Suisse و Deutsche Bank نیز مشکلات نقدینگی خود را علنی کردند.

پرزیدنت بایدن از دولت خود به دلیل اتخاذ تدابیر کافی در طول بحران بانکی، که باعث ترس از سقوط مالی عظیم دیگری شبیه به آنچه در سال ۲۰۰۸ بود، تمجید کرد:
«ما آنچه را که باید از نظر اجرایی انجام دهیم، انجام داده ایم. من احساس می کنم مطمئن هستم که همه چیز در حال حل شدن است. به نظر می رسد بازارها در حال واکنش هستند.»

با این وجود، بایدن فرصتی برای مشکلات بیشتر در صنعت بانکداری می‌بیند و می‌گوید که دولت از نزدیک همه چیز را زیر نظر دارد:
«اما هنوز تمام نشده است. ما از نزدیک نظاره گر هستیم فکر می‌کنم تیم من تا الان خیلی خوب از پس آن برآمده است. و به جای اینکه اینجا جلوتر از خودم باشم، فکر می‌کنم اجازه بدهیم همه چیز همانطور که هست پیش برود.»

ناظران ایالات متحده در این ماه بانک سیلیکون ولی (SVB) و بانک سیگنیچر را به دلیل نگرانی در مورد پرداخت بدهی آنها تعطیل کردند. هر دو موسسه به مشتریان ارزهای دیجیتال متعددی خدمات رسانی کردند. اولین سخنرانی بایدن پس از فروپاشی در اواسط ماه جاری انجام شد که وی سیستم بانکی ایالات متحده را “ایمن” توصیف کرد.
علیرغم اظهارات اطمینان بخش او، برخی از بانک های آمریکایی همچنان می لرزند. اولین بانک ریپابلیک، یکی از ۱۵ بانک بزرگ کشور، شاهد کاهش نزدیک به ۹۰ درصدی سهام خود در ۳۰ روز گذشته بود.
Credit Suisse که مقر آن در سوئیس است نیز اخیراً مشکلات مهمی را تجربه کرده است و توسط بزرگترین موسسه بانکی سوئیس – UBS Group – به مبلغ بیش از ۳ میلیارد دلار خریداری شد. بیت کوین به این معامله واکنش مثبت نشان داد و برای اولین بار از ژوئن ۲۰۲۲ به بیش از ۲۸۵۰۰ دلار رسید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx