دارایی های توکن شده، فرصت تجاری جدید در دهه حاضر

دارایی های توکن شده، فرصتِ جدید دهه حاضر
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 454 نفر

انتظار می رود دارایی های توکن شده تا سال ۲۰۳۰ به یک فرصت تجاری ۱۶ تریلیون دلاری تبدیل می شوند و ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تا پایان دهه تشکیل دهند. این رقم در سال ۲۰۲۲ ، ۳۱۰ میلیارد دلار است. این آمار طبق گزارش جدید شرکت مشاوره جهانی BCG و صرافی دیجیتال برای بازارهای خصوصی ADDX منتشر شده است.

در این گزارش آمده است که رشد دارایی‌های توکن‌شده در املاک، سهام، اوراق قرضه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و همچنین دارایی‌های کمتر سنتی مانند ناوگان خودرو و حق ثبت اختراع انتظار می‌رود. همچنین در این گزارش آمده است که توکن‌سازی، موانع سرمایه‌گذاری در بازارهای خصوصی را با کاهش شدید حداقل اندازه‌های لات (یک واحد معاملاتی)، کاهش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، رشد توکن سازی دارایی ها به دلیل استقبال بسیاری از سرمایه گذاران است که به دنبال دسترسی بیشتر به بازارهای خصوصی هستند. گزارش BCG-ADDX به پنج نکته اشاره می کند که نشان می دهد توکن سازی دارایی ممکن است در آستانه پذیرش گسترده جهانی باشد. این موارد شامل افزایش حجم معاملات در دارایی‌های توکن‌شده، تقویت احساسات سهامداران در بسیاری از کشورها، شناسایی در بین مقامات پولی و تنظیم‌کننده‌ها، توکن‌سازی کلاس‌های دارایی بیشتر و استخر رو به رشد استعدادهای توسعه‌دهنده فعال در فضای بلاک چین است.

این گزارش در حالی منتشر می شود که گروه رو به رشدی از موسسات مالی در حال بررسی این فناوری هستند. بانک مرکزی سنگاپور Project Guardian را معرفی کرده است، یک ابتکار مشترک با صنعت مالی برای کشف پتانسیل اقتصادی و موارد استفاده ارزش افزوده از توکن سازی دارایی. در ماه ژوئن، واحد تجاری بلاک چینِ جی پی مورگان نیز اعلام کرد که قصد دارد تریلیون ها دلار دارایی توکن شده را به امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) بیاورد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
2 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx