لیست ۱۰ نفر برتر دارندگان بیت کوین

بیشترین میران بیت کوین
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1259 نفر

در دنیای ارزهای دیجیتال، مالکیت بیت کوین به نمادی از ثروت، نفوذ و سلطه در بازار تبدیل شده است. با افزایش ارزش بیت کوین در سال‌های اخیر، تعداد و تنوع دارندگان برتر آن نیز افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران نهادی، افراد مشهور و حتی کشورهایی که آن را به عنوان پول قانونی پذیرفته‌اند، همگی به بازیگران مهمی در فضای بیت کوین تبدیل شده‌اند. سرمایه‌گذاران نهادی، با سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه خود، تقاضا برای بیت کوین را افزایش داده‌اند و اعتبار آن را تقویت کرده‌اند. افراد مشهور نیز با حمایت‌های خود، توجه زیادی را به بیت کوین جلب کرده‌اند.

کشورهایی مانند السالوادور، با پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی، به مشروعیت بخشیدن به این ارز دیجیتال کمک کرده‌اند. نفوذ دارندگان برتر بیت کوین، به دلیل تأثیر آنها بر قیمت این ارز دیجیتال، افزایش یافته است. تصمیمات و اقدامات آنها می‌تواند مسیر قیمت بیت کوین را تغییر دهد و روند کلی فضای ارزهای دیجیتال را شکل دهد. در نتیجه، درک انگیزه‌ها و استراتژی‌های این دارندگان بزرگ برای درک مسیر آینده بیت کوین ضروری است.

هولدر های بیت کوین

در سپتامبر ۲۰۲۳، ده نفری که بیشترین بیت کوین در دنیا دارند، به ترتیب عبارتند از:

۱- ساتوشی ناکاموتو: با بیش از ۷۵۰,۰۰۰ تا ۱.۱ میلیون واحد بیت‌کوین 💰

۲- صرافی بایننس: با بیش از ۶۴۳,۵۴۶ واحد بیت کوین

۳- گری اسکیل: با بیش از ۶۲۷,۷۷۹ واحد بیت کوین

۴- دولت ایالات متحده: با بیش از ۲۰۷,۱۸۹ واحد بیت کوین

۵- مت گوکس: با بیش از ۲۰۰,۰۰۰ واحد بیت کوین

۶- بیتفینکس : با بیش از ۱۹۶,۲۵۲ واحد بیت کوین

۷- دولت چین: با بیش از ۱۹۴,۰۰۰ واحد بیت کوین

۸- مایکرو استراتژی: با بیش از ۱۵۲,۸۰۰ واحد بیت کوین

۹- بلک وان: با بیش از ۱۴۰,۰۰۰ واحد بیت کوین

۱۰- صرافی ارزدیجیتال رابین هود : با بیش از ۱۱۸,۳۰۰ واحد بیت کوین

در مجموع، این ۱۰ دارنده برتر بیت‌کوین ۳,۴۷۹,۸۶۶ (۳.۴۸ میلیون) بیت‌کوین در اختیار دارند. این مقدار ۱۶.۵ درصد از حداکثر عرضه ۲۱ میلیون بیت‌کوین و ۱۷.۸ درصد از عرضه در گردش ۱۹.۴۹ میلیون بیت‌کوین را در زمان انتشار این خبر تشکیل می‌دهد.

شایان ذکر است که دانستن مقدار دقیق دارایی‌های بیت‌کوین ساتوشی ناکاموتو غیرممکن است، اما طبق داده‌های استخراج بیت‌کوین از روزهای اولیه، برآوردهای فوق مقبول‌ترین برآوردهایی هستند که توسط محققان برجسته انجام شده است، که نشان می‌دهد خالق بیت‌کوین توانسته در حدود ۲۲۰۰۰ بلوک را استخراج کند.

بزرگترین هولدران بیت کوین

در حالی که بایننس دومین دارنده بزرگ بیت‌کوین است، دارایی‌های آن عمدتا از مالکیت شخص ثالث تشکیل شده است که از صرافی متمرکز برای نگهداری کوین های خود برای اینکه اماده ترید باشند استفاده می‌کنند. دارایی‌های گری اسکیل عمدتا از ذخایر برای Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) تشکیل شده است، که شواهد موجود آنچین به تازگی توسط Arkham فاش شده است.

به گفته فوربز، دارایی‌های بیت‌کوین ایالات متحده عمدتا از دارایی‌های توقیف شده از اقدامات نظارتی علیه مشاغل یا از فعالیت‌های مجرمانه مانند هک، طرح‌های کلاهبرداری مالی و فعالیت‌های پولشویی تشکیل شده است.

احتمالاً بیت‌کوین‌های مت گوکس بیشتر از هر صرافی دیگری در تاریخ است، چون دادگاه توکیو آنها را قفل کرده، که گمان می‌رود برای پرداخت طلبکاران صرافی سقوط کرده استفاده شود. با تأخیرهای مکرر و گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه چه زمانی برای فروش احتمالی آزاد خواهند شد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
1 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx