هک پروتکل انکر باعث سود ۵۰۰۰۰۰ درصدی یک تریدر شد

هک پروتکل انکر
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 716 نفر

هک پروتکل انکر باعث سود ۵۰۰۰۰۰ درصدی یک تریدر شد

هنگامی که پروتکل انکر مبتنی بر زنجیره BNB مورد سوء استفاده قرار گرفت و یک هکر توکن های aBNBc را سرقت کرد، یک معامله گر از اختلاف قیمت استفاده کرد و ۲۸۷۹ دلار را به ۱۵.۵ میلیون دلار تبدیل کرد.

همانطور که قبلا توسط کوین تلگراف گزارش شده بود، شرکت امنیتی بئوسین پیشنهاد کرد که سوء استفاده چند میلیون دلاری ممکن است ناشی از آسیب‌پذیری در کد قرارداد هوشمند و به خطر افتادن کلیدهای خصوصی به دلیل ارتقاء فنی باشد. پس از اینکه هکر ۲۰ تریلیون توکن aBNBc را ضرب و رها کرد، قیمت aBNBc به طور قابل توجهی کاهش یافت.

با وقوع این اتفاق، یک معامله گر به سرعت واکنش نشان داد و از فرصت استفاده کرد. با بررسی داده‌های زنجیره‌ای، پلتفرم تجزیه و تحلیل لوک آنچین اخیراً به اشتراک گذاشت که چگونه یک معامله‌گر ظاهراً توانسته است با عبور از پلتفرم پروتکل هلیو، ۱۵.۵ میلیون دلار به دست آورد. به گفته لوک آنچین، معامله‌گر ۱۸۳۸۸۵ aBNBc را تنها با ۱۰ BNBN خریداری کرد.

پس از این، معامله گر aBNBc را به پروتکل هلیو سپرده و از وجوه به عنوان وثیقه برای قرض گرفتن ۱۶ میلیون توکن HAY استفاده کرد. در پایان، معامله گر HAY را با ۱۵.۵ میلیون دلارBUSD  مبادله کرد و ۵۲۰۹ برابر از سرمایه اصلی خود سود کسب کرد.

به غیر از ضررهای ناشی از معاملات، این سواستفاده ممکن است بر ارزش کل قفل شده هلیو نیز تأثیر بگذارد. قبل از حمله، ارزش کل قفل شده (TVL) استیبل کوین HAY حدود ۸۷ میلیون دلار بود. با این حال، در زمان نگارش این مقاله، وبسایتDefiLlama  نشان می دهد که HAY اکنون هیچ ارزش قفل شده ای ندارد.

پروتکل هلیو در اطلاعیه‌ای به جامعه کاربران خود اطمینان داد که دارایی‌های آنها ایمن است و تمام BNB استیک شده آنها در اعتبارسنجی‌ها قرار دارد. در حال حاضر، پروتکل تمام عملکردهای خود را به حالت تعلیق درآورده است و از دارندگان HAY خواسته است از هرگونه تراکنش خودداری کنند.

پروتکل انکر پس از اینکه اخیراً از صرافی‌های غیرمتمرکز خواسته بود معاملات را متوقف کنند، اشاره کرد که توکن‌های aBNBc را مجدداً منتشر خواهد کرد. این پلتفرم قول داده است که وضعیت را ارزیابی کرده و به کاربران آسیب دیده غرامت خواهد پرداخت.

در همین حال، صرافی رمزارز بایننس برداشت توکن انکر را متوقف کرد و دارایی‌های ۳ میلیون دلاری را که هکر به پلتفرم معاملاتی منتقل کرده بود، مسدود کرد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx