استخراج ارز دیجیتال در قزاقستان سخت شد

استخراج ارز دیجیتال قزاقستان
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 680 نفر

استخراج ارز دیجیتال در قزاقستان سخت شد

قانون‌گذاران کشور قزاقستان لایحه دارایی‌های دیجیتال جمهوری قزاقستان و سایر قوانینی که بر استخراج ارز دیجیتال متمرکز است را تصویب کرده‌اند. پارلمان قزاقستان چهار لایحه را برای ارزهای دیجیتال تصویب کرد.

پس از خروج ماینرهای چینی، قزاقستان به دلیل برق ارزان قیمت به عنوان یکی از مقاصد محبوب ماینرها مطرح شد. با این حال، با رونق گرفتن استخراج ارزهای دیجیتال، قانونگذاران اقدامات خصمانه ای را علیه این صنعت ارائه کرده اند.

قوانین سختگیرانه

جزئیات پنج لایحه که یک طرح جدید خرید برق برای تجهیزات ماینینگ و همچنین طرح‌های صدور مجوز و مالیات به‌روز شده را معرفی می‌کنند، توسط دیدار بک‌بائوف، یکی از بنیان‌گذاران Xive، یک پلتفرم راه‌حل‌های استخراج ارز دیجیتال به اشتراک گذاشته شد.

ماینرهای ارز دیجیتال اکنون ملزم به خرید فقط برق مازاد از شبکه عمومی خواهند بود. خرید انحصاری برق از طریق مبادله اپراتور بازار برق و انرژی قزاقستان (KOREM) نیز می تواند توسط ماینرها انجام شود. با این حال، همه نمی توانند این خرید را انجام دهند زیرا برق به صورت مزایده ای فروخته می شود. به این معنی که بالاترین پیشنهادها برنده می شوند.

پروانه استخراج به دو دسته تقسیم می شود. اولین مورد شامل استخراج کنندگان ارز دیجیتالی می شود که دارای زیرساخت مناسب هستند. یعنی مراکز پردازش داده با الزامات مناسب برای تجهیزات، مکان و امنیت. دسته دوم مربوط به ماینرهای ارز دیجیتالی است که صاحبان آن‌ها تجهیزاتی را در مراکز پردازش داده اجاره می کنند و ادعای سهمیه انرژی ندارند.

اکاترینا اسمیشلیوا، یکی از اعضای کمیته اصلاحات اقتصادی و توسعه منطقه ای پارلمان قزاقستان، در توضیح این لایحه گفت:

این لایحه، علاوه بر اعتبار سنجی اجباری، الزامات جداگانه ای را برای استخرهای ماینینگ از نظر موقعیت مکانی ظرفیت سرور آنها در قزاقستان و رعایت قوانین امنیت اطلاعات ارائه می کند.

مالیات‌های جدیدی نیز برای ارزهای دیجیتال ارائه شده است که شامل مقرراتی برای ماینرها، کمیسیون استخر استخراج، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر صرافی‌های ارز دیجیتال به عنوان نهادهای تجاری است.

با تصویب قوانین جدید، بر اساس ارزش دارایی رمزنگاری و همچنین نرخ کمیسیون برای استخرها، هم ماینرهای مستقل و هم استخرهای ماینینگ مشمول مالیات بر درآمد شرکتی می‌شوند. علاوه بر آن، پارلمان قزاقستان همچنین به دنبال اعمال ممنوعیت کلی برای تبلیغات تراکنش‌های کریپتویی و مقررات طراحی به‌طور خاص برای «اوراق بهادار ارزهای دیجیتال» است.

علاوه بر این، از افرادی که تراکنش‌های کریپتویی را انجام می‌دهند، مالیات بر ارزش افزوده به همراه مالیات بر درآمد شرکتی در صرافی‌های ارز دیجیتال اعمال می‌شود.

آخرین پیشرفت بیش از یک ماه پس از تصویب لایحه‌های پارلمان صورت می‌گیرد که به دنبال ایجاد قوانین مناسب در بخش ارزهای دیجیتال داخلی بود. به این ترتیب، ماینرهای ارز دیجیتال و استخرهای ماینینگ زیر نظر وزارت توسعه دیجیتال، نوآوری و صنعت هوافضا خواهند بود.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx