چرا اتریوم نتوانست سطح ۲۰۰۰ دلاری را حفظ کند؟

قیمت اتریوم
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 352 نفر

اتریوم و مقاومت ۲۰۰۰ دلاری

اتریوم  مقاومت ۲۰۰۰ دلاری را در ۱۴ آگوست رد کرد، اما افزایش ۸۲.۸ درصدی از زمان تشکیل الگوی کنج صعودی  در ۱۳ جولای، مطمئناً یک پیروزی برای گاوها به نظر می رسد. بدون شک، رویای “التراسوند مانی” نزدیکتر می شود زیرا شبکه انتظار دارد با به روزرسانی مرج  به یک شبکه اجماع اثبات سهام (PoS) در ۱۶ سپتامبر انجام شود. ویتالیک بوترین اخیراً به شوخی گفته که کاهش عرضه می‌تواند اتریوم را به پول اولتراساند تبدیل کند (اولتراساند مانی (Ultrasound Money) به معنی پولی است که به خاطر داشتن خاصیت ضد تورمی زیاد، دچار تورم منفی می‌شود).

برخی از منتقدان خاطرنشان می‌کنند که انتقال شبکه از اثبات کار (PoW) سال‌ها به تعویق افتاده است و خود به روزرسانی مرج  به مسئله مقیاس‌پذیری توجهی ندارد. انتظار می‌رود انتقال شبکه به پردازش موازی (شاردینگ) در اواخر سال ۲۰۲۳ یا اوایل سال ۲۰۲۴ اتفاق بیفتد.

همانطور که کریس کی، تحلیلگر و اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال نشان می دهد، مکانیسم توکن سوزی EIP-1559  که در آگوست ۲۰۲۱ معرفی شد، برای گاوهای اتریوم کاهش عرضه اتریوم ضروری بود:

حدود ۱۱٪  از کل عرضه اتریوم استیک شده است.

حدود ۲٪  از کل عرضه $اتریوم اکنون سوخته است

حدود۱۰۰٪  از اتریوم ها التراسوند مانی هستند

کریس کی  –  ۱۵ آگوست ۲۰۲۲

به روزرسانی اتریوم

انتقال شبکه اتریوم به زنجیره beacon بخاطر حذف نیاز به حمایت ماینرهای ETH، با انتقادات زیادی مواجه شد. مطابق توییت زیر، “DrBitcoinMD”  عدم امکان برداشت کوین ها توسط استیکرهای ETH را برجسته می کند، که باعث کاهش موقت و ناپایدار عرضه اتریوم می شود.

هر کسی که هنوز به ویتالیک بوترین روس و طرح پانزی آن ایمات دارد، هرچیزی به سرش بیاید حقش است.

(@DrBitcoinMD)  ۱۱ آگوست ۲۰۲۲

بدون شک، کاهش میزان اتریوم های موجود برای فروش باعث ایجاد شوک به عرضه شد، به خصوص پس از افزایش ۸۲.۸ درصدی اخیر اتریوم. با این حال، این سرمایه گذاران خطرات استیک کردن ETH را می دانستند و به آن ها هیچ تضمینی برای انتقال فوری پس از به روزرسانی داده نشده است.

بازارهای اختیار معامله منعکس کننده احساسات مشکوک هستند

سرمایه گذاران باید به داده های بازار مشتقات اتریوم نگاه کنند تا بفهمند که نهنگ ها چگونه بر بازار تاثیر خواهند گذشات. شیب دلتا(delta skew)  ۲۵ درصدی، پوزیشن های اختیار معامله خرید و فروش بازار را مقایسه می کند و زمانی که ترس در بازار شدت یابد ، شاخص مثبت می شود. هنگامی که بازارسازان صعودی هستند، دلتا به ناحیه منفی تغییر می کند. فاصله بین منفی ۸ تا مثبت ۸ درصد معمولا خنثی تلقی می شود.

اگر تریدرها از سقوط قیمت اتریوم بترسند، اندیکاتور دلتا به بالای ۱۲ درصد حرکت می کند. از سوی دیگر، هیجان عمومی برای خرید در بازار باعث حرکت دلتا به ۱۲- می شود. اندیکاتور شیب دلتا از زمانی که اتریوم شروع به صعود کرد، خنثی مانده است، حتی زمانی که مقاومت ۲۰۰۰ دلاری را در ۱۴ آگوست آزمایش کرد. عدم بهبودی احساسات بازار کمی نگران کننده است زیرا معامله گران آپشن در حال حاضر در حال ارزیابی ریسک های حرکت صعودی و نزولی قیمت هستند.

موقعیت های خرید و فروش اتریوم

در همین حال، داده های مربوط به موقعیت های خرید و فورش اعتماد پایین را در سطح ۲۰۰۰ دلار نشان می دهد. این معیار، عوامل خارجی را که ممکن است صرفاً بر بازارهای آپشن یا اختیار معامله تأثیر گذاشته باشد، حذف می‌کند. همچنین داده‌هایی را از معاملات اسپات سرماهیه گذاران، قراردادهای آتی دائمی و سه ماهه جمع‌آوری می‌کند. بنابراین اطلاعات بهتری در مورد نحوه موقعیت معامله‌گران حرفه‌ای به ما ارائه می‌دهد.

با وجود اینکه اتریوم از ۴ تا ۱۵ آگوست ۱۸ درصد افزایش یافته است. معامله گران حرفه ای با توجه به اندیکاتور لانگ به شورت، موقعیت های خرید اهرمی خود را اندکی کاهش دادند. به عنوان مثال، نسبت معامله‌گران بایننس از ۱.۱۶ تا حدودی بهبود یافت، اما بعدا به ۱.۱۲ رسید.

با وجود افزایش ۱۸ درصدی اتریوم از ۴ آگوست; تغییر قابل توجهی در موقعیت های فیوچرز نهنگ‌ها و مارکت میکرها ایجاد نشده است. اگر معامله‌گران اختیار معامله ریسک‌های مشابهی را برای حرکت‌های صعودی و نزولی اتریوم تعیین کنند; احتمالاً دلیلی برای این کار وجود دارد. به عنوان مثال، فورک ماینرهای اتریوم برای باقی ماندن بر روی مکانیزم اثبات کار; باعث افزایش فشار فروش اتریوم خواهد شد.

یک چیز مسلم است; در حال حاضر معامله گران حرفه ای مطمئن نیستند که مقاومت ۲۰۰۰ دلاری به راحتی شکسته شود.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx