امارات به دنبال انتشار درهم دیجیتال است

انتشار 1 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

بانک مرکزی امارات متحده عربی (UAE) در حال برنامه ریزی برای انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی (درهم دیجیتال) برای پرداخت های داخلی و فرامرزی به عنوان بخشی از پروژه جدید برای تسریع تحول دیجیتال است. انتشار درهم دیجیتال امارات یکی از 9 ابتکار برنامه تحول زیرساخت مالی بانک مرکزی است که روز یکشنبه اعلام شد. […]

درهم دیجیتال

بانک مرکزی امارات متحده عربی (UAE) در حال برنامه ریزی برای انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی (درهم دیجیتال) برای پرداخت های داخلی و فرامرزی به عنوان بخشی از پروژه جدید برای تسریع تحول دیجیتال است.

انتشار درهم دیجیتال امارات یکی از 9 ابتکار برنامه تحول زیرساخت مالی بانک مرکزی است که روز یکشنبه اعلام شد. بر اساس این اطلاعیه، مرحله اول این پروژه مجموعه‌ای از زیرساخت‌ها و خدمات پرداخت دیجیتال را شامل می‌شود؛ از جمله صدور CBDC برای استفاده‌های فرامرزی و داخلی. در این اطلاعیه آمده است:

«این ابتکارات پرداخت دیجیتال موجب شمول مالی، ارتقای نوآوری پرداخت، امنیت و کارایی و دستیابی به جامعه بدون پول نقد خواهد شد» و افزود که درهم دیجیتال «مشکلات و ناکارآمدی پرداخت‌های فرامرزی را برطرف می‌کند و به نوآوری کمک می‌کند».

حوزه های قضایی در سراسر جهان در حال بررسی صدور CBDC برای تسهیل بهبود در بخش های پرداخت و بانکداری هستند و بانک انگلستان اخیراً با انتشار برنامه های خود برای یک پوند دیجیتال به آن ملحق شده است. دبی نیز هفته گذشته قوانین جامعی را برای تنظیم بخش کریپتو منتشر کرد، از جمله ایجاد یک مجوز برای شرکت‌های رمزنگاری و همچنین اعلام کرد که می‌خواهد صدور و فعالیت‌های مرتبط با رمزارزهای حریم خصوصی را ممنوع کند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx