هک صرافی FTX، تظاهر یا واقعیت؟

صرافی FTX
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 510 نفر

وزارت دادگستری ایالات متحده تحقیقاتی را در مورد هک صرافی FTX آغاز کرد.

هک صرافی FTX

هکرها در ۱۱ نوامبر حدود ۳۷۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار از دارایی های رمزنگاری شده را از کیف پول صرافی FTX سرقت کردند. درست در مدت کوتاهی پس از آن که سم بنکمن-فرید، مدیر عامل سابق، درخواست حمایت از ورشکستگی فصل ۱۱ را داد و از پست خود کناره‌گیری کرد. این مبلغ جدا از ۴۰۰ میلیون دلاری است که کمیسیون اوراق بهادار باهاما دستور انتقالشان را داده بود؛ اگرچه این دو رویداد تقریباً در یک زمان اتفاق افتادند.

حادثه هک FTX برای اولین بار در ماه نوامبر، زمانی که ادمین های رسمی تلگرام صرافی گزارش دادند که “دسترسی غیرمجاز” وجود داشته است، عمومی شد. بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی چین الاسیس (Chainalysis ) تخمین زده می شود که مبلغ از دست رفته بیش از ۳۷۰ میلیون دلار (و نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار) است.

وزارت دادگستری اکنون در حال بررسی این پرونده می‌باشد تا مشخص کند که چه کسی مسئول این تخلف بوده است. بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که این بررسی‌ها جدا از پرونده کلاهبرداری علیه سم بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX است. در حال حاضر مشخص نیست که آیا مظنونان شناسایی شده اند یا خیر.

آدرس کیف پول مرتبط با این هک، دارای بیش از ۳۰۰ میلیون دلار دارایی متعلق به ذخایر FTX بود که تقریباً همه آنها به بیت کوین تبدیل شد و قابل بازیابی نبود.

سردرگمی درمورد هک

در مورد هک صرافی FTX و انتقال ۴۰۰ میلیون دلاری دارایی های دیجیتال از صرافی به تنظیم کننده های باهامایی، سردرگمی‌هایی وجود داشت. این دو رویداد نزدیک به یکدیگر اتفاق افتادند و رسانه‌ها به اشتباه گزارش دادند که این هک یک مصادره دارایی است؛ اما اینطور نبود. آنچه در واقع اتفاق افتاد این است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار باهاما دستور انتقال ۴۰۰ میلیون دلار از دارایی FTX را به عنوان بخشی از یک رویه حفاظتی داد. در حالی که این اتفاق مدت کوتاهی پس از هک صرافی رخ داد، به هیچ وجه به آن مربوط نیست.

مدیر عامل جدید صرافی FTX، جان جی ری سوم،  شهادت داد که هک و انتقال دارایی که توسط تنظیم‌کننده‌های باهاما خواسته شده بود، جدا ازهم بودند. این موضوع توسط شرکت تحلیلی چین الاسیس نیز تأیید شده است که با FTX برای ردیابی دارایی ها کار می کند. یک سخنگوی چین الاسیس به خبرگزاری دبلاک گفت:

«۴۰۰ میلیون دلار سرقت شده و هک شده از FTX کاملاً جدا از ۴۰۰ میلیون دلاری است که کمیسیون اوراق بهادار باهاما در اختیار دارد. کاملاً قابل درک است که مردم با این موضوع گیج شده باشند.»

جان جی ری همچنین در یک شهادت فاش کرد که FTX کلیدهای خصوصی کیف پول‌های خود را به‌صورت رمزگذاری نشده ذخیره می‌کرده است و کنترل‌های امنیتی بسیار ضعیفی را به کار گرفته بود؛ عواملی که می‌توانستند به هک منجر شوند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx