FBI در مورد برنامه های رمزنگاری جعلی هشدار عمومی صادر می کند

FBI هشدار میدهد
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 5171 نفر

به نظر می‌رسد که برنامه‌های رمزنگاری جعلی بخشی از یک بازی مداوم با اپراتورهای فروشگاه هستند

اداره تحقیقات فدرال (FBI) هشداری عمومی در مورد برنامه های رمزنگاری تقلبی صادر کرده است; که تاکنون ۴۲.۷ میلیون دلار از سرمایه گذاران آمریکایی کلاهبرداری کرده است.

بر اساس توصیه‌ای که در ۱۸ جولای توسط آژانس اطلاعات و اوراق بهادار منتشر شد; مجرمان سایبری اپلیکیشن‌هایی را با استفاده از آرم‌های مشابه و شناسایی اطلاعات شرکت‌های رمزنگاری قانونی برای کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران ایجاد کرده‌اند. FBI خاطرنشان کرد که ۲۴۴ نفر قبلا قربانی این برنامه های جعلی شده اند.

یک مورد شاهد بود که مجرمان سایبری قربانیان را متقاعد کردند; تا اپلیکیشنی را دانلود کنند که از همان لوگوی یک موسسه مالی واقعی در ایالات متحده استفاده می‌کرد و آنها را تشویق می‌کرد تا ارزهای دیجیتال را به کیف پول‌هایی که ظاهراً مرتبط با حساب‌هایشان است واریز کنند.

زمانی که قربانیان تلاش می‌کردند از برنامه خارج شوند; از آنها خواسته می‌شد که مالیات بر برداشت‌هایشان بپردازند. با این حال، این فقط یک ترفند دیگر برای تقسیم وجوه بیشتر از قربانیان بود، زیرا حتی اگر آنها این پرداخت ها را انجام می دادند، برداشت ها همچنان در دسترس نبودند.

FBI گفت که حدود ۳.۷ میلیون دلار از ۲۸ قربانی بین دسامبر ۲۰۲۱ تا مه ۲۰۲۲ کلاهبرداری شده است.

عملیات مشابه دیگری شاهد بود که مجرمان سایبری تحت نام شرکت «YiBit» فعالیت می‌کردند و با استفاده از روشی مشابه فریب; حداقل از چهار قربانی به ارزش ۵.۵ میلیون دلار بین اکتبر ۲۰۲۱ تا مه ۲۰۲۲ کلاهبرداری کردند.

سومین مورد مربوط به مجرمانی بود که در نوامبر ۲۰۲۱ تحت نام “Supay” فعالیت می کردند; آنها از دو قربانی با تشویق آنها به واریز ارز رمزنگاری شده در کیف پول خود در برنامه; فریب می دادند، مگر اینکه پول بیشتری واریز شود.

هشدارها در مورد برنامه های تقلبی نیز در توییتر کریپتو منتشر شده است.

یکی از کاربران گفت یکی از دوستانش اخیرا قربانی کلاهبرداری شده است که در سرویس پیام رسان آنلاین Whatsapp شروع شده بود که قربانی را تشویق می کرد یک برنامه رمزنگاری جعلی را دانلود کند و وجوه را در کیف پول برنامه بارگیری کند. یک هفته بعد، اپلیکیشن کریپتو ناپدید شد.

Eset پاسخ میدهد

در اوایل سال جاری; شرکت امنیت سایبری ESET “طرح پیچیده ای” را کشف کرد که برنامه های تروجان را به عنوان کیف پول های رمزنگاری محبوب توزیع می کرد. این برنامه ها سپس سعی می کنند دارایی های رمزنگاری شده را از قربانیان خود سرقت کنند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx