پنج کاربرد طلایی بیت کوین

بیت کوین
  • زمان مطالعه: 20دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 627 نفر

کاربرد های بیت کوین

این ممکن است برای بسیاری از ما در دنیای غرب، به ویژه اینجا در ایالات متحده، فروش سختی باشد. متوجه شدم دلار ارز ذخیره جهان است. بله، تورم وجود دارد، اما آنقدرها هم بد نیست، علیرغم اینکه تورم امروز بالاترین میزان در بیش از ۴۰ سال گذشته است. من در مورد شما نمی دانم، اما کاهش ارزش دلارهای من یکی از دلایلی است که در وهله اول درباره بیت کوین یاد گرفتم. کی گفته باید تورم داشته باشیم؟ اتفاقاً جان مینارد کینز این کار را کرد و این نظریه اقتصادی است که در مدارس سراسر کشور تدریس می شود. منظور من این است که درک چرایی اهمیت بیت کوین برای تمدن غربی دشوار است. بسیاری از “قدرت” دلار کور شده اند و نمی توانند سودمندی بیت کوین را درک کنند.

برای تقویت حافظه خود، پنج نمونه از کارهایی که بیت کوین می تواند انجام دهد را مرور می کنیم که دلار، سایر ارزهای فیات و طلا نمی توانند انجام دهند.

۱. بیت کوین پول خنثی و مقاوم در برابر سانسور ارائه می کند

موضوع سانسور در دهه گذشته در کانون توجه بوده است و به ویژه در چند سال اخیر مرتبط بوده است.

نظریه‌های منشأ کوید ۱۹ که زمانی بدعت تلقی می‌شدند اکنون تا حد زیادی معتبر هستند. اعتقاد به این نظریه پیش از این منجر به بی نظمی بسیاری از افراد برجسته از جمله پزشکان قانونی و محترم شد.

و این دقیقاً همان چیزی است که در رسانه های اجتماعی اتفاق می افتد. وقتی پول شما سانسور می شود چه اتفاقی می افتد؟

به اعتراض کامیون داران کانادایی که در اوایل سال ۲۰۲۲ روی داد، توجه نکنید. با مشاهده این تجاوز آشکار حقوق بشر، کامیون داران تصمیم گرفتند با بستن پایتخت اتاوا با مسدود کردن خیابان ها، به این دستور اعتراض کنند.

یک چیز به چیز دیگری منجر شد، و قبل از اینکه متوجه شوید، سیستم بانکی کانادا شروع به “خاموش کردن” پول هر فردی که در این اعتراضات دخیل است، کرد. درست است. چه خودتان یک کامیون دار بودید، چه مقداری پول به تلاش ها اهدا کردید و چه مواد غذایی از دست دادید، در لیست بازدیدکنندگان قرار داشتید و پولتان را خاموش کرده بودید. منجمد. آنجا بود، اما نمی توانستی با آن کاری بکنی.

امروز، اعتراض کامیون داران است. اگر اعتراض بعدی به حقوق زنان باشد چه؟ اعتراض به سوء استفاده از کشوری که با آن متحد هستید؟ چه کسی تصمیم می گیرد؟

بیت کوین مطمئناً اینطور نیست. بیت کوین به رنگ پوست شما، وابستگی سیاسی شما، کشوری که در آن هستید، ویدیوهایی که در یوتیوب تماشا می کنید و غیره اهمیتی نمی دهد. اگر طبق قوانینی که بقیه بر اساس آن بازی می کنند، بازی می کنید، می توانید از بیت کوین استفاده کنید. این یکی از دلایلی است که هزاران نفر بیت کوین را به هدف کامیون داران کانادایی اهدا کردند. این پولی بود که هیچکس، حتی دولت یا سیستم بانکی، نمی توانست جلوی آن را بگیرد. بیش از ۲۱ بیت کوین در این تلاش توسط ۵۰۰۰ اهداکننده جمع آوری شد که در آن زمان در مجموع نزدیک به ۱ میلیون دلار حمایت شد.بیت کوین پول مقاوم در برابر سانسور است.

۲. شما می توانید بیت کوین خود را در هر جایی و بدون اینکه شخص دیگری بداند انتقال دهید

آربیتراژ صلاحیتی با گرایش احزاب سیاسی به افراط در اینجا در ایالات متحده و همچنین در سراسر جهان بیشتر خواهد شد. قطبی شدن، کنترل سرمایه و فرار سرمایه را هر روز می بینید:

ایالت های طرفدار انتخاب و طرفدار زندگی
ایالت هایی که ماری جوانا و/یا سایر مواد مخدر قانونی مصرف می کنند
کشورهایی که سیاست های انرژی معقولی دارند (به عنوان مثال، نه آلمان)
کشورهای مستعد تحریم مانند ایران و روسیه

به‌عنوان یک شهروند، گاهی اوقات باید سریع عمل کنید یا خطر دیر کردن فرار را به خطر می‌اندازید، اما چگونه می‌توانید کل خانه‌ای از زیورآلات و اشیاء را در حین خروج با خود جابه‌جا کنید؟ چگونه از مرزها عبور می کنید که انبوهی از پول نقد از جیب شما می افتد یا شمش های طلا شما را سنگین می کند؟

پاسخ ساده است، شما این کار را نمی کنید. موفق باشید هر چیزی با ارزش را در آن سوی مرزها بدون مصادره دریافت کنید. اما شما می توانید بیت کوین خود را جابجا کنید و اگر این کار را به درستی انجام دهید، می توانید بدون اطلاع هیچ کس و بدون هیچ مدرکی آن را جابجا کنید.تنها کاری که باید انجام دهید این است که ۱۲ (یا در برخی موارد ۲۴) کلمه را حفظ کنید. این کلمات می توانند کل معیشت شما را نشان دهند و به عنوان یک عبارت بذر شناخته می شوند. با داشتن این کلمات می توانید ثروت خود را در هر جای دنیا بیاورید.

این کاری بود که لاله فرزان کرد. پس از دریافت تهدید از سوی طالبان در سال ۲۰۱۶، او به آلمان گریخت. در بیشتر مواقع، زمانی که از یک منطقه متخاصم مانند افغانستان در میان هرج و مرج فرار می‌کنید، با دزدان و/یا دولت‌های بی‌امان مواجه می‌شوید. مهاجران معمولاً با تقریباً صفر دارایی را ترک می کنند.

اما برای لاله، او توانست ثروت خود را از طریق  کلید خصوصی خود ذخیره کند. روی یک تکه کاغذ کوچک قرار داشت که سارقان و دیگران به آن بی اعتنایی می کردند. هنگامی که به آلمان رسید، توانست بخشی از بیت کوین خود را به فیات بفروشد تا مخارج روزمره را بپردازد.

۳. استخراج بیت کوین و شبکه انرژی در بهشت ​​ساخته شده اند

استخراج بیت کوین به انرژی زیادی نیاز دارد. سخنرانان در اخبار بارها این خط را طوطی وار کرده اند. قرار است تا سال ۲۰۲۰ تمام انرژی جهان را مصرف کند (چطور شد؟).

ممکن است استدلال شود، هر چه بیت کوین انرژی بیشتری مصرف کند، بهتر است.

ماینرهای بیت کوین به عنوان اولین و آخرین مصرف کننده انرژی عمل می کنند. اساساً، اگر انرژی در دسترس آنها باشد، همیشه انرژی را می خرند (استفاده می کنند). چیزی که بیشتر در مورد شبکه های انرژی مدرن ما نمی دانند این است که این نوع قابلیت اطمینان و سازگاری بسیار مفید است. تولیدکنندگان انرژی به‌جای برنامه‌ریزی برای اوج‌ها و پایین‌ترین حد تقاضای انرژی، می‌توانند به سادگی انرژی را بدون نگرانی از اینکه کسی از آن استفاده نمی‌کند، تامین کنند.

ماینرها نه تنها شبکه ها را تثبیت می کنند، بلکه استخراج بیت کوین استفاده از کارآمدترین منابع انرژی موجود را تشویق می کند. به عنوان یک ماینر، رمزگشایی صورت سود و زیان شما بسیار آسان است: درآمد شما بیت کوینی است که استخراج می کنید، هزینه های شما (در بیشتر موارد) انرژی مورد نیاز برای استخراج آن است.

به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما در حالت ایده آل می خواهید درآمد را افزایش دهید و هزینه های مربوط به سود گوشت گاو را کاهش دهید. علاوه بر استخراج بیشتر بیت کوین، ساده ترین راه برای افزایش سود چیست؟ هزینه های خود را کاهش دهید، به عنوان هزینه انرژی. ارزان ترین انرژی در دسترس ما چیست؟ انرژی که به طور طبیعی می آید: خورشیدی، بادی، آبی و غیره.

بیت کوین در حال ایجاد تحولات و نوآوری های جدید در زمینه انرژی سبز و مهمتر از آن، اتلاف انرژی است.

ماینرهای بیت کوین تا جایی که می توانند تلاش می کنند تا با انرژی استخراج کنند که در غیر این صورت هدر می رود. این یک برد برد برای هر دو طرف است. معدنچی انرژی ارزانی دریافت می کند و تولید کننده انرژی انرژی را می فروشد که در غیر این صورت هیچ درآمدی تولید نمی کرد. یک مثال عالی در این زمینه استخراج گاز مشعل است. وقتی برای اولین بار ویدیویی از ماینرها را دیدم که از گاز مشعل استفاده می کنند، می دانستم که این یک تغییر دهنده بازی است. منطقی است که هر تولیدکننده روی زمین یک استخراج کننده بیت کوین را برای کسب درآمد بیشتر و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای وصل کند. این یک کار بیهوده است.

آیا می دانستید که حدود ۶۰ درصد انرژی تولید شده قبل از رسیدن به مصرف کننده از بین می رود؟ استخراج‌کنندگان بیت‌کوین با خوشحالی انرژی هدر رفته را از تولیدکنندگان خریداری می‌کنند، بنابراین به تولیدکنندگان اجازه می‌دهند درآمد بیشتری کسب کنند و همچنین انتظارات قابل اعتمادی را برای عرضه و تقاضا فراهم کنند.

این که استخراج کنندگان به طور کامل خود را با بازارهای انرژی ادغام کنند، مسئله زمان است.

۴. بیت کوین ۲۴/۷ باز است

همیشه بعد از ساعت ۵:۰۰ بعد از ظهر به خدمات بانکی نیاز داشته اید. یا در آخر هفته؟ خیلی ناخوشایند است، درست است؟ در دنیایی از بازارهای جهانی به هم پیوسته و هر چیز دیگر بر حسب تقاضا، چرا خدمات مالی ما مطابق با استانداردهای موجود نبوده است؟

بیت کوین ۹۹.۹۹ درصد به روز می شود. بیش از ۱۲ سال است که شبکه بیت کوین تنها ۱۴ ساعت تعطیلی تجمعی را تجربه کرده است. من می توانم در هر زمانی از روز در هر نقطه از جهان باشم و تا زمانی که اتصال اینترنتی داشته باشم با شبکه بیت کوین تعامل داشته باشم. اگر اتصال به اینترنت مشکل است، برخی از نابغه‌های بسیار باهوش‌تر از من در حال کار بر روی راه‌هایی برای توضیح آن هستند. در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته تعطیلی وجود ندارد.

۵. پرداخت های خرد و سهولت تجارت اینترنت

با گذشت سالها تجارت به جای فضای گوشت در اینترنت بیشتر و بیشتر می شود. من قصد ندارم در این پست روی تجارتی تمرکز کنم که نیاز دارد یک محصول به صورت فیزیکی به خانه شما ارسال شود، اما آنچه می خواهم در عوض در مورد آن صحبت کنم محصولات و محتوایی است که شما مستقیماً در رایانه خود مصرف می کنید.

چرا اگر بخواهم مقاله ای بخوانم باید اطلاعات کارت اعتباری و آدرس خود را به وال استریت ژورنال فاش کنم؟

چرا برای گوش دادن به پادکست باید همین کار را با اسپاتی فای انجام دهم؟

بیت کوین و لایه های مقیاس پذیر آن، مانند شبکه لایتنینگ، با پرداخت های خرد بومی اینترنتی، تجارت الکترونیک را مختل می کند. روند رو به رشدی در فضایی وجود دارد که به عنوان ارزش برای ارزش شناخته می شود. بیایید به عنوان مثال به Fountain نگاه کنیم. Fountain یک برنامه پادکست است که مستقیماً بالای لایه پایه بیت کوین در شبکه لایتنینگ ساخته شده است. در حین استفاده از Fountain، شنوندگان پادکست می‌توانند کیف پول لایتنینگ را بارگذاری کنند و بخش‌های کوچکی از بیت‌کوین (معروف به ساتوشی یا sats)را مستقیماً برای سازنده محتوا پخش کنند. این جریان ها ممکن است به کوچکی پنج نشست در دقیقه باشند که امروزه ارزش آن ۰.۰۰۱۱ دلار است.

در صورت تمایل، سازندگان محتوا اکنون می‌توانند برای تامین مالی سرمایه‌گذاری خود به طور انحصاری به مخاطبان خود تکیه کنند. بسیاری از پادکست‌ها از این ایده برای همسو کردن انگیزه‌های خود با شنوندگانشان استقبال می‌کنند: شیلینگ محصول صفر، تبلیغات کاذب صفر، و غیره. این همچنین به تجربه جذاب‌تری بین دو طرف اجازه می‌دهد.

یکی دیگر از موارد استفاده فوق العاده از بیت کوین در تجارت اینترنتی آن دیوارهای پرداخت مزاحم است. بیایید دوباره از وال استریت ژورنال به عنوان مثال استفاده کنیم. من به ندرت وال استریت ژورنال را می خوانم، اما فرض کنید یک مقاله نظرم را جلب می کند که به شدت می خواهم بخوانم. سپس با یک paywall مواجه می شوم. ۹۹ از ۱۰۰ بار، من از پنجره خارج می شوم و مقاله را فراموش می کنم.

احتمال اینکه من کیف پولم را دریافت کنم، اطلاعات کارت اعتباری ام را تایپ کنم، تمام اطلاعات شخصی دیگرم و احتمالا مجبور به ثبت نام برای اشتراک ماهانه باشم، نزدیک به صفر است.

با استفاده از شبکه لایتنینگ، وال استریت ژورنال ممکن است با استفاده از سرور BTCPay یک دیوار پرداخت ایجاد کند. در این مثال، می‌توانم کیف پول لایتنینگ خود را جمع‌آوری کنم، کد QR را اسکن کنم، فاکتور را پرداخت کنم و شروع به خواندن مقاله کنم. کل فرآیند ممکن است کمتر از ۳۰ ثانیه طول بکشد بدون اینکه نشریه هیچ سرنخی از من یا محل زندگیم نداشته باشد. این مسیر صدور صورت‌حساب می‌تواند دسترسی وال استریت ژورنال را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، خواندن یکبار مصرف را مقرون به صرفه نگه دارد و به حریم خصوصی بینندگان احترام بگذارد.

اگرچه این نوع تراکنش‌ها تقریباً به اندازه برخی دیگر از نکات ذکر شده در بالا در جهان تغییر نمی‌کنند، این یک پیکان دیگر در تله بیت کوین است. یکی دیگر از موارد استفاده در دنیای واقعی که بیت کوین دنیاها را بهتر از سیستم فعلی ما انجام می دهد.

نتیجه

نه، بیت کوین نمرده است. این اولین بازار نزولی نیست و مطمئنا آخرین هم نخواهد بود.

بسیاری از آنها روی قیمت فیات بیت کوین متمرکز هستند. چیزی که بیشتر آنها متوجه نمی شوند این است که بیت کوین همانطور که تبلیغ می شود به کار خود ادامه می دهد. قابل اعتماد است، برای همه باز است و هیچ حاکمی وجود ندارد – فقط قوانین.

بیت کوین از نظر عینی پول بهتری است. من مشتاقانه منتظر هستم که دیگران به این درک برسند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx