میکسر ارز دیجیتال چیست؟

میکسر ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 511 نفر

میکسر ارز دیجیتال چیست؟

گسترش سریع ارزهای دیجیتال و توسعه زیرساخت‌های رمزنگاری و آسیب‌پذیری‌هایی مانند میکسر های ارز دیجیتال یا تامبلرها، منبع نگرانی برای سازمان‌های دولتی مسئول امنیت مالی بوده است.

بسیاری از افراد از میکسرهای رمزنگاری استفاده می‌کنند تا تراکنش‌های ارزهای دیجیتال خود را با مخلوط کردن وجوه ارزهای دیجیتال قابل شناسایی با مبالغ هنگفتی از سایر وجوه، خصوصی نگه دارند. این خدمات اغلب برای ناشناس کردن نقل و انتقالات وجوه بین سرویس‌ها استفاده می‌شوند و نیازی به احراز هویت (KYC) ندارند. در نتیجه، خطر استفاده از میکسرهای ارز دیجیتال برای پولشویی یا پنهان کردن درآمد بسیار قابل توجه است. میکسرها و سایت‌های قمار آنلاین شدیدترین مشکلات پولشویی را دارند، زیرا اکثریت قریب به اتفاق ارزهای کثیف را پردازش می‌کنند. به عنوان مثال، میکسرها به طور مداوم حدود یک چهارم از تمام بیت کوین های غیرقانونی (BTC) ورودی را هر سال پردازش می کنند، در حالی که نسبت شسته شده از طریق صرافی ها و قمار نسبتاً ثابت باقی مانده است (۶۶ تا ۷۲ درصد).

دو نوع میکسر بیت کوین وجود دارد: میکسرهای متمرکز و غیر متمرکز. شرکت‌هایی که بیت‌کوین دریافت می‌کنند و بیت‌کوین‌های مختلف را با هزینه‌ای پس می‌فرستند، به عنوان میکسرهای متمرکز شناخته می‌شوند که راه حل ساده‌ای برای میکس کردن بیت کوین ارائه می‌دهند.

میکسرهای غیرمتمرکز از پروتکل هایی مانند CoinJoin برای مبهم کردن تراکنش ها با استفاده از یک رویکرد کاملاً هماهنگ یا همتا به همتا (P2P) استفاده می کنند. اساساً، این پروتکل به گروه بزرگی از کاربران اجازه می دهد تا مقداری از بیت کوین را جمع آوری کنند و سپس آن را به گونه ای توزیع کنند که همه یک بیت کوین دریافت کنند. با این حال، هیچ کس نمی تواند بداند چه کسی چه چیزی را دریافت کرده است یا از کجا سرچشمه گرفته است.

از انواع دیگر میکسرهای کریپتو می توان به میکسرهای مبتنی بر ابهام سازی و مبتنی بر دانش صفر اشاره کرد. میکسرهای مبتنی بر ابهام، که اغلب میکسرهای مبتنی بر فریب نیز نامیده می شوند، از روش هایی برای پنهان کردن نمودار تراکنش کاربر استفاده می کنند. از سوی دیگر، یک دشمن با منابع کافی، می‌تواند نمودار تراکنش را با استفاده از روش‌های مختلف بازسازی کند. برعکس، میکسرهای مبتنی بر دانش صفر به شدت به تکنیک‌های رمزنگاری پیشرفته مانند اثبات‌های دانش صفر برای پاک کردن کامل نمودار تراکنش متکی هستند. مهمترین نقطه ضعف این استراتژی این است که به رمزنگاری گسترده نیاز دارد که ممکن است مقیاس پذیری را محدود کند.

میکسر ارز دیجیتال چگونه کار می کنند؟

مفهوم میکسر این است که امضاهای دیجیتال تجارت را از طریق یک “جعبه سیاه” که آنها را پنهان می کند، اجرا کنند. میکسرهای رمزنگاری برنامه‌هایی هستند که مقدار مشخصی از ارزهای دیجیتال را در استخرهای خصوصی قبل از انتقال آن به گیرنده‌های تعیین‌شده خود مخلوط می‌کنند. به عنوان مثال، یک کاوشگر بیت کوین، که تمام معاملات بیت کوین را پیگیری می کند، نشان می دهد که شخص A بیت کوین را به یک میکسر منتقل کرده است و شخص B بیت کوین را از یک میکسر دریافت کرده است. به این ترتیب، هیچ کس نمی داند چه کسی بیت کوین را فرستاده و یا آن را برای چه کسی فرستاده است. بنابراین، بیت کوین کثیف در فرآیند اختلاط کریپتو شسته می شود.

میکسرهای کریپتو با گرفتن ارز دیجیتال شما و مخلوط کردن آن با انبوهی از ارز دیجیتال دیگر قبل از بازگرداندن واحدهای کوچکتر رمزنگاری به آدرس مورد نظر شما، با کل مبلغی که قرار داده اید منهای ۱-۳٪ عمل می کنند. شرکت میکسر کریپتو معمولاً ۱ تا ۳ درصد کارمزد گرفته و از این طریق امرار معاش می کند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx