بی ان بی گرین فیلد (BNB Greenfield) چیست؟

بی ان بی گرین فیلد
  • زمان مطالعه: 19دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 481 نفر

معرفی بی ان بی گرین فیلد | سومین بلک چین بایننس

در فوریه ۲۰۲۳ شاهد انتشار وایت پیپر بی ان بی گرین فیلد بودیم که پارادایم ساختاری و اقتصادی جدیدی را برای داده ها در عصر Web3 معرفی کرد. بی ان بی گرین فیلد از بایننس کوین (BNB) به عنوان توکن اصلی خود استفاده می کند و سومین بلاک چین در اکوسیستم BNB، پس از BNB Beacon Chain و BNB Smart Chain است. به طور خلاصه، این بلاک چین زیرساخت ذخیره‌سازی غیرمتمرکز را در اکوسیستم زنجیره BNB گسترده‌تر فراهم می‌کند، بنابراین کاربران و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) می‌توانند داده‌هایی را که کاملاً مالک آن هستند ایجاد، ذخیره و مبادله کنند. نتیجه یک اقتصاد مبتنی بر داده جدید است، که در آن همه شرکت‌کنندگان در اکوسیستم زنجیره BNB می‌توانند داده‌ها را داشته باشند، از آن استفاده کنند و کسب درآمد کنند.

معرفی

وب ۳ (WEB3) چشم اندازی برای آینده اینترنت است که در آن کاربران کنترل بیشتری بر داده ها و تجربیات آنلاین خود دارند. فناوری بلاک چین نقش بزرگی در این انتقال به وب ۳ ایفا کرده است. بلاک چین ها تراکنش های همتا به همتا (P2P) را بدون نیاز به اشخاص ثالث قابل اعتماد و همچنین ایجاد DApp هایی که از قراردادهای هوشمند برای خودکارسازی توافقات استفاده می کنند، فعال کرده اند. شفافیت و مالکیت داده گام های بعدی در بازگشایی پتانسیل کامل Web3 است. به این ترتیب، نیاز فزاینده ای به ذخیره سازی غیرمتمرکز وجود دارد، که اجازه می دهد تا داده ها به صورت توزیع شده ذخیره شوند و به جای یک سرور متمرکز واحد ذخیره شوند. BNB Greenfield این نیاز را از طریق طرح هایی برای ایجاد یک سیستم ذخیره سازی غیرمتمرکز داده و همچنین یک اقتصاد کامل برای تکمیل آن برطرف می کند.

بایننس و وب 3

ذخیره سازی غیرمتمرکز داده چیست؟

ذخیره سازی غیرمتمرکز داده راهی برای ذخیره داده ها در یک شبکه توزیع شده از رایانه ها به جای یک مکان مرکزی است. داده‌ها بین چندین رایانه یا نودها تقسیم می‌شوند تا در سراسر شبکه ذخیره شوند و هر نود در ذخیره‌سازی نقش دارد. این امکان ذخیره مقادیر زیادی از داده ها را بدون تکیه بر یک سرور مرکزی یا موجودیت کنترل کننده واحد فراهم می کند. از سوی دیگر، ذخیره سازی متمرکز داده ها برای سالیان متمادی محبوب بوده است. این مستلزم ذخیره داده ها در یک سرور واحد (یا خوشه ای از سرورها در همان مکان) و مدیریت همه چیز توسط یک ارائه دهنده خاص است. به عنوان مثال، فضای ذخیره سازی ابری معمولاً متمرکز است و داده ها در سرورهایی ذخیره می شوند که توسط یک شرکت واحد مانند آمازون یا گوگل کنترل می شوند.

طرفداران ذخیره سازی متمرکز داده ها می گویند که مدیریت و دسترسی آسان را امکان پذیر می کند، زیرا همه داده ها در یک مکان هستند. به علاوه، مسئولیت بر عهده نهاد متمرکز مسئول برای اطمینان از برقراری امنیت مناسب و وجود فرآیندهایی برای پشتیبان گیری و بازیابی داده ها در صورت نیاز است. با این حال، ساختار ذخیره سازی متمرکز داده ها نیز نقاط ضعف خود را دارد. از آنجا که همه چیز در یک مکان است، هکرها می توانند یک نقطه ضعف در سیستم مرکزی را هدف قرار دهند. علاوه بر این، هر گونه مشکلی در سرور مرکزی باعث می شود که تمام داده های موجود در آن غیرقابل دسترسی باشد. اینجاست که ذخیره سازی غیرمتمرکز داده می تواند کمک کننده باشد.

مزایای ذخیره سازی غیرمتمرکز داده ها

ذخیره سازی غیرمتمرکز داده نسبت به ذخیره سازی متمرکز دارای مزایای متعددی است:

امنیت بهتر. این مزیت به لطف پخش شدن داده ها در چندین نود به جای یک سرور واحد است، که نفوذ به ذخیره سازی داده ها و استخراج اطلاعات را برای هکرها بسیار دشوارتر می کند.

تاب آوری بهبود یافته است. برخلاف سیستم‌های متمرکز، ذخیره‌سازی غیرمتمرکز هیچ نقطه ضعف واحدی ندارد زیرا داده‌ها روی چندین نود قرار دارند. بنابراین حتی اگر یکی از آن ها هک شود، کاربران همچنان می توانند به داده های سایر نودهای شبکه دسترسی داشته باشند.

آزادی و کنترل کاربر ذخیره سازی غیرمتمرکز کاربران را کنترل داده های خود و نحوه استفاده و دسترسی به آن ها را در اختیار می گذارد. به این ترتیب، مشمول خط‌ ‌مشی‌های یک ارائه‌دهنده متمرکز نخواهد بود، که ممکن است در هر زمانی شرایط را تغییر دهد.

حریم خصوصی بیشتر یکی دیگر از پیامدهای قرار دادن کاربران بر داده های خود این است که حریم خصوصی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. برخلاف نهادهای متمرکز، هر کسی که به دنبال ذخیره داده در یک سیستم غیرمتمرکز است، نیازی به ارائه اطلاعات شخصی ندارد. کارایی بازار استفاده از اقتصادهای مبتنی بر توکن در سیستم‌های ذخیره‌سازی غیرمتمرکز می‌تواند افراد را تشویق کند تا منابع ذخیره‌سازی موجود را برای دریافت پاداش مشارکت دهند. این به نوبه خود یک اکوسیستم پایدارتر و غیر متمرکز را تضمین می کند.

بی ان بی گرین فیلد چیست؟

تمرکززدایی یکی از ویژگی های اصلی فناوری بلاک چین Web3 است. اصل کلیدی طراحی این است که هیچ شخص یا سازمانی مسئول نیست. این فناوری به کاربران این امکان را می دهد تا بدون نیاز به اعتماد به شخص ثالث برای حفظ اعتماد، با خیال راحت تراکنش انجام دهند. همچنین راه را برای قراردادهای هوشمند برای خودکار کردن این تعاملات باز می کند و امکان ایجاد DApp هایی را فراهم می کند که از طیف گسترده ای از محصولات پشتیبانی می کنند – از خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi) گرفته تا بازی ها (GameFi) و موارد دیگر.

زنجیره BNB (BNB Chain) یک شبکه بلاک چین توزیع شده است که توسعه دهندگان و نوآوران می توانند DAppها را به عنوان بخشی از حرکت به وب ۳ ایجاد کنند. در زمان نگارش این مقاله (مارچ ۲۰۲۳)، بی ان بی چین بزرگترین بلاک چین قرارداد هوشمند جهان از نظر حجم تراکنش و کاربران فعال روزانه است. در ۱ فوریه ۲۰۲۳، بی ان بی چین انتشار وایت پیپر بی ان بی گرین فیلد (BNB Greenfield) را اعلام کرد. به طور خلاصه، بی ان بی گرین فیلد زیرساخت ذخیره سازی غیرمتمرکز را در اکوسیستم زنجیره BNB به طور گسترده تر فراهم می کند. ایده کمک به کاربران و DAppها برای ایجاد، ذخیره و تبادل داده با مالکیت کامل و ایجاد یک اقتصاد داده جدید است.

بی ان بی گرین فیلد

بی ان بی گرین فیلد چگونه کار می کند؟

بی ان بی گرین فیلد یک بلاک چین مبتنی بر ذخیره سازی است که با شبکه غیرمتمرکز ارائه دهندگان ذخیره سازی (SP) در تعامل است. کاربران داده های خود را با مجوزهای دسترسی و استفاده منحصر به فرد آپلود می کنند. ارائه دهندگان ذخیره سازی آن داده ها را خارج از زنجیره با افزونگی و پشتیبان مناسب ذخیره می کنند، در حالی که ابرداده دفتر کل BNB کاربران در بلاک چین بی ان بی گرین فیلد ذخیره می شود.

به لطف یک پل بین زنجیره ای بومی، تمام جنبه های داده های ذخیره شده در اکوسیستم بی ان بی گرین فیلد را می توان به راحتی به زنجیره هوشمند BNB منتقل کرد، جایی که می توان از آن هم در اکوسیستم BNB Chain DApp موجود و هم در نسل جدید استفاده کرد. از BNB Greenfield DApps این DApp ها می توانند به کاربران کمک کنند تا با اکوسیستم گرین فیلد تعامل داشته باشند یا به عنوان محصولات Web3 عمل کنند که از داده های موجود استفاده می کنند. توانایی پیکربندی منحصربه‌فرد مجوزها بر روی داده‌ها در یک محیط بومی مبتنی بر قرارداد هوشمند، مدل‌های کسب‌وکار بالقوه بی‌شماری را فعال می‌کند که برای کاربران و سایر شرکت‌کنندگان بی ان بی گرین فیلد مفید خواهد بود.

موارد استفاده بالقوه

در اینجا چند مورد از احتمالاتی که بی ان بی گرین فیلد می تواند برای ایجاد موج جدیدی از برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) باز کند، آورده شده است.

میزبانی وب سایت. از آنجایی که بی ان بی گرین فیلد API ها را ارائه می دهد و از مفاهیمی استفاده می کند که بسیار شبیه به آمازون S3 هستند، کاربران می توانند به راحتی وب سایت های خود را از طریق بی ان بی گرین فیلد مستقر کنند و به راحتی پرداخت های خود را با BNB مدیریت کنند.

ذخیره سازی ابری شخصی با کلیدهای خصوصی خود، کاربران می توانند درایوهای شبکه خود را با استفاده از بی ان بی گرین فیلد ایجاد کنند تا فایل ها، عکس ها و ویدیوهای رمزگذاری شده خود را از طریق دسکتاپ و دستگاه های تلفن همراه خود آپلود و دانلود کنند.

ذخیره سازی داده های بلاک چین  های لایه ۱ حاوی ده ها ترابایت داده تاریخی هستند که بسیاری از آنها غیرفعال هستند. بی ان بی گرین فیلد را می توان برای ذخیره این داده ها، کاهش تأخیر لایه ۱ و بهبود در دسترس بودن داده ها و همچنین ارائه داده های غیرفعال به لایه یک در صورت نیاز استفاده کرد. بی ان بی گرین فیلد همچنین می تواند به عنوان یک گزینه ارزان تر برای ذخیره داده های تراکنش جمع آوری لایه ۲ استفاده شود.

انتشار. نویسندگان می توانند آثار خود را در بی ان بی گرین فیلد ذخیره کرده و آنها را در بی ای بی اسمارت چین منعکس کنند، جایی که می توانند با دادن مجوز خواندن به آدرس های خریدار پس از دریافت پرداخت، آنها را بفروشند.

رسانه های اجتماعی. بی ان بی گرین فیلد زیرساختی را برای تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی و رهبران نظرات کلیدی فراهم می کند تا به طور کامل مالکیت محتوا و داده های خود را داشته باشند. در ازای پرداخت هزینه،DApps  می‌تواند از این داده‌ها استفاده کرده و آن‌ها را از طریق یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز برای مخاطبان عمومی منتشر کند.

بازار داده های شخصی. این ممکن است پیچیده‌ترین مشکلی باشد که اکنون می‌توان با آن مقابله کرد: چگونه می‌توان داده‌های خود را مانند بازدید از صفحه، ثبت‌نام، کلیک‌ها، داده‌های رفتاری و موارد دیگر در اختیار داشت و به پلتفرم‌ها (معمولاً انحصارات متمرکز و بزرگ) اجازه سوء مدیریت یا سوءاستفاده از آن‌ها را نداد.

بی ان بی گرین فیلد برنامه‌ها را قادر می‌سازد تا داده‌های شخصی رمزگذاری شده شما را در حساب شخصی شما ذخیره کنند و تنها در صورت اعطای مجوز به سایر برنامه‌ها اجازه استفاده از آن را می‌دهد. بهتر از این، حتی می‌توانید برای این استفاده از داده‌های خود هزینه‌ای دریافت کنید.

ساخت بی ان بی گرین فیلد

از فوریه ۲۰۲۳، تیم توسعه دهنده اصلی زنجیره BNB به طور فعال با خدمات وب آمازون (AWS)، NodeReal  و Blockdaemon  درگیر بوده است. در همان زمان، در حال حاضر کار بر روی بی ان بی گرین فیلد را آغاز کرده است، با برنامه هایی برای یک شبکه آزمایشی در ماه های آینده. بی ان بی گرین فیلد به گونه ای ساخته شده است که برای جوامع وب ۲ و وب ۳ جامع باشد.  APIها برای عملکردی مشابه با سیستم‌های ذخیره‌سازی ابری محبوب طراحی شده‌اند، و در حالی که هزینه‌ها با BNB پرداخت می‌شود، آنها به دلار آمریکا دریافت می‌شوند و به کاربران درک ثابتی از ساختار هزینه بی ان بی گرین فیلد ارائه می‌دهند.

نتیجه گیری

همانطور که از فهرست موارد استفاده مشاهده می‌شود، ورود بی ان بی گرین فیلد این پتانسیل را دارد که موجی کاملاً جدید از مدل‌های تجاری نوین، مبتکرانه و شفاف وب ۳ را برای برنامه ها غیرمتمرکز (DApps) باز کند. شفافیت و مالکیت داده گام بعدی در بازگشایی پتانسیل کامل وب ۳ است  بی ان بی گرین فیلد به توسعه این مرز جدید با مشارکت جامعه گسترده تر وب ۳، به نفع نسل بعدی کاربران ادامه خواهد داد. راه اندازی وایت پیپر بی ان بی گرین فیلد در فوریه ۲۰۲۳ تنها اولین گام در سفر به سمت استقلال داده، مالکیت و فرصت بیشتر برای کاربران، سازندگان و جامعه گسترده تر وب ۳ است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx