رمزارز کوتی (COTI) چیست؟ | معرفی COTI

کوتی
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 431 نفر

رمزارز کوتی (COTI) چیست؟

COTI (مخفف Currency of the Internet) یک بلاک چین و پلت فرم ارز دیجیتال است که برای پرداخت‌های آنلاین و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) طراحی شده است. هدف کوتی ایجاد یک سیستم پرداخت مقیاس پذیر، سریع و ایمن است که می تواند برای تراکنش های روزمره در اینترنت استفاده شود.

پلتفرم کوتی بر اساس فناوری بلاک چین خود ساخته شده است که دارای ساختار گراف غیر چرخه ای جهت دار (DAG) معروف به تراست چین (Trustchain) است. تراست چین به گونه‌ای طراحی شده است که توان عملیاتی بالا و کارمزد تراکنش‌های پایین را فراهم می‌کند و COTI را برای پرداخت‌های خرد و تراکنش‌های کوچک مناسب می‌کند.

رمز ارز بومی کوتی نیز COTI نامیده می شود و به عنوان وسیله مبادله در اکوسیستم کو‌تی استفاده می شود. کاربران می توانند توکن‌های COTI را برای اهداف مختلف از جمله پرداخت آنلاین، انتقال ارزش و شرکت در برنامه های DeFi ارسال و دریافت کنند. کوتی طیف وسیعی از محصولات و خدمات را ارائه می دهد، از جمله کیف پول رمزنگاری، درگاه پرداخت برای بازرگانان و ابزارهای مالی غیرمتمرکز (DeFi) مانند استیکینگ، وام دهی و قرض گرفتن و… . هدف COTI ارائه یک پلت فرم کاربرپسند و فراگیر برای افراد، بازرگانان و توسعه دهندگان است تا بتوانند به صورت ایمن و کارآمد با دارایی های دیجیتال تراکنش و تعامل داشته باشند.

تاریخچه کوتی چیست؟

کوتی در سال ۲۰۱۷ توسط Shahaf Bar-Geffen، دکتر Nir Haloani و Erol Hallufgil به عنوان یک پروژه مبتنی بر بلاک چین با تمرکز بر ایجاد یک ارز دیجیتال و پلت فرم پرداخت برای تراکنش های آنلاین تاسیس شد. مفهوم اولیه این پروژه توسعه یک ارزدیجیتال بود که بتواند محدودیت های سیستم‌های پرداخت موجود را برطرف کند و راه حلی غیرمتمرکز، مقیاس پذیر و کاربرپسند برای تراکنش های آنلاین ارائه دهد. تیم پشتیبان COTI پیشینه ای در امور مالی، فناوری و کارآفرینی دارد و آنها به دنبال استفاده از تخصص خود برای ایجاد یک سیستم پرداخت جدید مبتنی بر بلاک چین بودند. پروژه کوتی یک عرضه اولیه (ICO) را در دسامبر ۲۰۱۷ انجام داد که طی آن توکن COTI به بازار معرفی شد.

کوتی

بخشی از اعضای تیم کوتی

از زمان راه اندازی، COTI به چندین نقطه عطف در توسعه خود دست یافته است. این پروژه فناوری بلاک چین خود به نام تراست چین را ساخته است که از ساختار DAG برای تراکنش های کارآمد و مقیاس پذیر استفاده می‌کند. در سال ۲۰۲۰، کوتی شبکه اصلی خود را راه‌اندازی کرد و از توکن ERC20 به بلاک چین اصلی خود منتقل شد. راه اندازی شبکه اصلی نقطه عطفی در پیشرفت پروژه به سمت دستیابی به چشم انداز آن مبنی بر تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال و پلت فرم پرداخت گسترده برای اینترنت بود.

از سال ۲۰۲۳، این پروژه با تمرکز بر بهبود مقیاس پذیری، امنیت و قابلیت استفاده برای کاربران خود، به تکامل و گسترش عرضه‌های خود ادامه می دهد. این پروژه به طور فعال در شراکت و همکاری با سهامداران مختلف در اکوسیستم ارزهای دیجیتال و بلاک چین، با هدف تثبیت بیشتر خود به عنوان یک بازیگر برجسته در دنیای پرداخت های آنلاین و دیفای، مشغول است.

پروژه‌های برجسته در اکوسیستم کوتی

کوتی دارای اکوسیستم رو به رشدی از پروژه ها و شرکا است که از بلاک چین و محصولات و خدمات مرتبط آن استفاده می کنند. برخی از پروژه های قابل توجه در این بلاک چین عبارتند از:

درگاه پرداخت: درگاه پرداخت COTI به تجار و مشاغل اجازه می دهد تا ارزهای رمزنگاری شده از جمله COTI را به عنوان وسیله ای برای پرداخت کالا و خدمات بپذیرند. این درگاه یک تجربه پرداخت مطمئن و ایمن برای تراکنش های آنلاین فراهم می کند.

COTI-X: صرافی غیرمتمرکز  کوتی (DEX) که به کاربران امکان داد و ستد ارزهای دیجیتال را به صورت همتا به همتا (P2P) بدون تکیه بر یک واسطه متمرکز می دهد. هدف COTI-X ارائه قابلیت های معاملاتی کارآمد و ایمن برای کاربران است.

کوتی

 

سرویس استیکینگ: COTI خدمات staking را ارائه داده که به کاربران امکان می‌دهد توکن های COTI خود را به اشتراک بگذارند و برای ایمن کردن شبکه و شرکت در اعتبارسنجی بلوک، جوایزی کسب کنند.

COTI Pay VIPER: یک پلت فرم بازخرید امتیازات وفاداری که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد برنامه‌های وفاداری برند خود را با استفاده از فناوری بلاک چین کوتی ایجاد و مدیریت کنند. هدف آن ارائه راه حلی شفاف و کارآمد برای برنامه های وفاداری، افزایش تعامل و حفظ مشتری است.

پروتکل COTI DAFI: مشارکتی بین COTI و پروتکل DAFI، یک زیرساخت پاداش غیرمتمرکز، برای امکان توزیع کارآمدتر پاداش ها و ایجاد انگیزه برای شرکت کنندگان در شبکه.

سخن پایانی

کوتی یک پروژه بلاکچین با هدف ارایه‌ی یک راهکار مالی کاملاً جدید و نوآورانه برای تراکنش‌های اینترنتی است. با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون دستگاه‌های دفتر کار بلاکچینی (DAG) و الگوریتم‌های کارماینگ منحصر به فرد، COTI بر اساس ایده اصلی “شبکه‌ای برای پرداخت‌ها” ساخته شده است. این رمزارز تلاش می‌کند تا با ارایه‌ی سرویس‌های مالی مبتنی بر بلاکچین، مقدار قابل توجهی از هزینه‌ها و زمان مورد نیاز برای انجام تراکنش‌ها را کاهش دهد و در نتیجه، تجربه‌ی کاربری بهتری برای تراکنش‌های اینترنتی ایجاد کند. با تکیه بر امنیت و اعتماد بالا، COTI به عنوان یک پروژه پراکنده و مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین، به سوی هدف اصلی خود برای ارایه‌ی جریان چشمگیری از تراکنش‌های مالی در دنیای دیجیتال پیش می‌رود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx