معرفی ۳ ارز دیجیتال لایه ۱ برتر

ارز دیجیتال لایه 1
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1399 نفر

محبوب ترین ارز دیجیتال لایه ۱ چیست؟

اتریوم با بیش از ۳۵۷۸ کوین و توکن در شبکه و ارزش کل قفل شده (TVL) 32 میلیارد دلاری، محبوب‌ترین ارز دیجیتال لایه ۱ است و پس از آن زنجیره بایننس و آوالانچ قرار دارند. اتریوم به عنوان اولین بلاک چینی که با قابلیت‌های قرارداد هوشمند راه‌اندازی شد، تا حد زیادی از مزیت “اولین بودن” خود برای تصاحب سهم بازار بهره برد. جامعه توسعه دهندگان فعال آن باعث ایجاد طیف گسترده‌ای از برنامه‌های غیرمتمرکز شد که در زمینه‌های مختلف، از امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) گرفته تا بازی و NFT‌ها را شامل می‌شود.

کاوشگر بلاک چین اتراسکن (Etherscan) معمولاً برای ردیابی تراکنش‌های لحظه‌ای و بررسی تأییدیه‌های توکن در شبکه اتریوم استفاده می‌شود. جالب اینجاست که اتریوم در ۱۴۰ روز به ۱ میلیون تراکنش در شبکه خود دست یافته است. به‌روزرسانی اخیر «Shapella» به کاربران این امکان را داد تا میلیون‌ها اتر (ETH)، ارز دیجیتال بومی اتریوم، را برداشت کنند.

ارزهای دیجیتال قابل توجه در اکوسیستم اتریوم دای (DAI)، یونی سواپ (UNI) و استیبل کوین تتر (USDT) و USDC هستند.

دیگر لایه‌ ۱های محبوب: شبکه بایننس و آوالانچ

شبکه بایننس (BNB Chain) یا همان زنجیره هوشمند سابق بایننس، پس از اتریوم با ۲۹۹۲ رمزارز در اکوسیستم خود و ارزش کل قفل شده ۵ میلیارد دلاری، دومین بلاک چین لایه ۱ محبوب است.

BNB Chain که توسط صرافی متمرکز بایننس توسعه داده شده است، برای تسهیل انتقال و تجارت غیرمتمرکز دارایی ها طراحی شده است. محبوبیت آن را می توان به سازگاری با EVM (ماشین مجازی اتریوم) نسبت داد، زیرا به این معنی است که توسعه دهندگان می توانند به راحتی dAppها را سازگار با EVM بسازند و به سایر زنجیره‌های سازگار منتقل کنند. شبکه بایننس متشکل از BNB Beacon Chain (برای حکومت) و BNB Smart Chain (لایه های توافقی و پلت فرم قرارداد هوشمند) است و از نسخه اصلاح شده الگوریتم اجماع Tendermint که به عنوان تحمل خطا بیزانس (BFT) نیز شناخته می شود، استفاده می کند. کاوشگر بلاک چین BscScan برای ردیابی تراکنش ها در شبکه BNB استفاده می شود. بایننس کوین (BNB) ارز دیجیتال بومی اکوسیستم بایننس است.

ارز دیجیتال لایه 1

 

آوالانچ که توسط آوا لبز (Ava Labs) ایجاد شده است، سومین بلاک چین محبوب لایه ۱ با بیش از ۳۴۳ ارز دیجیتال و ارزش کل قفل شده ۸۶۵ میلیون دلاری است. این یک بلاک چین منبع باز و اثبات سهام با قابلیت پشتیبانی از قراردادهای هوشمند است و مقیاس پذیری و سرعت تراکنش را در اولویت قرار می دهد. مانند زنجیره BNB، با EVM نیز سازگار است. توکن بومی آن AVAX برای امنیت شبکه و پردازش هزینه های تراکنش استفاده می شود. رمزارزهای محبوب در شبکه آوالانچ عبارتند از Aave (AAVE)، JOE (JOE)، QI (BENQI).

ارز دیجیتال لایه 1

۱۰ تا از محبوب ترین ارزهای دیجیتال لایه ۱:

۱۰ تا از محبوب ترین اکوسیستم‌های بلاک چین لایه ۱ از نظر ارزش کل قفل شده:

ارز دیجیتال لایه 1 | ارزش کل قفل شده

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx