آموزش دریافت ایردراپ لیرزیرو (LayerZero)

ایردراپ لیر زیرو
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۲ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1339 نفر

ایردراپ لیر زیرو LayerZero

حدود ۵ ماه پیش که سال ۲۰۲۳ شروع شد، لیست بلند و بالایی از ایردراپ‌هایی که احتمال بسیار زیادی برای انجام داشتند منتشر شد و در این لیست نام‌هایی مثل آریبتروم، zkSync، SEI، لیر زیرو و SUI دیده می‌شد. مدت زمان زیادی نگذشته بود که آربیتروم، یک پروژه لایه دو اتریوم، که سابقه فعالیت طولانی و درخشانی هم داشت ایردراپ خود را انجام داد و بازار ایردراپ‌ها را بسیار داغ‌تر کرد.

حال ما در ارزینجا سعی داریم تا با معرفی دیگر ایردراپ‌ها، کمکی هرچند ناچیز به همراهان ارزینجا کرده باشیم تا در کنار هم بهترین بهره را از این موقعیت‌ها ببریم. در این مطلب قصد داریم برای دریافت ایردراپ احتمالی پروژه LayerZero که اهدافی بلند بالا را هم در سر می‌پروراند اقدام کنیم؛ ‌پس همراه ما باشید!

پیش از شروع لازم به یادآوریست که تمامی ایردراپ‌ها احتمالی هستند و ممکن است حتی با اقدام صحیح و به موقع برای دریافت آن‌ها، به دلایل مختلفی موفق به دریافت آن نشویم. در نتیجه پیش از پرداخت هر هزینه‌ای در جهت دریافت ایردراپ‌ مانند کارمزد شبکه و… این نکته را در نظر داشته باشید که ارزینجا مسئولیتی در برابر قطعی بودن و دریافت این ایردراپ‌ها و زمان انجامشان ندارد.

نکته: پیشنهاد می‌شود که به دلیل محدودیت‌های موجود برای کاربران ایرانی تمامی مراحل را با استفاده از IP کشور‌های دیگر انجام دهید.

لیر زیرو، پل ارتباطی میان بلاکچین‌ها

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در صنعت کریپتوکارنسی وجود دارد، عدم هماهنگی شبکه‌های مختلف با یکدیگر و نبود یک سیستم یکپارچه است. اما معنی این مشکل چیست؟

فرض کنید که در سال ۲۰۳۰ هستیم و بلاکچین‌های برتر جایگاهی بسیار مهم‌تر بدست آورده‌اند و به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند؛ حالا تمام وبسایت‌های مهم، بر روی بلاکچین‌های مختلف پیاده سازی شده‌اند و ما همه روزه از آن‌ها استفاده می‌کنیم. سیستم تمام ادارات روی شبکه اتریوم پیاده شده اما تمام بانک‌ها از شبکه بایننس اسمارت چین استفاده می‌کنند. حالا اگر اداره‌ی فرضی X (مثلا بیمه) به شما رسیدی برای دریافت وجه داده باشد، از آن‌جایی که این رسید مبتنی بر بلاکچین اتریوم ساخته شده است شما برای دریافت آن در بانک‌ها با مشکل روبه‌رو می‌شوید؛ چرا که بانک‌ها همه در حال استفاده از بلاکچین BSC هستند و عملا چیزی برای آن‌ها قابل مشاهده و پیگیری نیست.

در اینجا شما دو راه حل دارید:

  1. در صورتی که تراکنش مربوطه، بین دو بلاکچین قابل انتقال باشد از پل‌های میان بلاکچینی متداول استفاده کنید که صرف اقتصادی ندارند.
  2. از سیستمی یکپارچه استفاده کنید که در حال حاضر  وجود خارجی ندارد.

اما تنها هدف لیر زیرو همین است،‌ این پروژه پیام‌رسانی میان بلاکچینی است که بسیار سریع و به‌صرفه‌ و با استفاده از الگوریتم منحصر بفرد Ultra Light Node خود می‌تواند سیستمی یکپارچه را میان تمام بلاکچین‌های مشارکت کننده بسازد.

لیر زیرو

لیر زیرو، پل ارتباطی میان بلاکچین‌ها

تیم سازنده لیر زیرو، LayerZero Labs که مستقر در ونکوور کاناداست توسط Bryan Pellegrino، Ryan Zarick و Caleb Banister تاسیس شده است. هر سه این نفرات سوابق درخشانی در زمینه راه اندازی پروژه‌های مختلف در زمینه‌های هوش مصنوعی و کریپتو و… دارند.  لیر زیرو تا به امروز ۸ مرحله جذب سرمایه را با ۲۶۳ میلیون دلار پشت سر گذاشته که اسامی بزرگی مثل پی پال، پالیگان، بایننس، کوین بیس و … در  لیست سرمایه ‌گذاران آن دیده می‌شود.

چرا احتمال انجام این ایردراپ بسیار بالا است؟

اگر در گیت بوک پروژه لیر زیرو به دنبال اطلاعات بگردید، نه تنها به خوبی کاربرد این شبکه را درک می‌کنید بلکه در جای جای کدهای این شبکه نظیر کدهای اینترفیس EVM (قسمت‌های MessagingLibrary و Endpoint) و در قسمت کارمزدهای شبکه متوجه حضور توکنی به اسم ZRO در اکوسیستم LayerZero می‌شوید که برخلاف تصورات قبلی کاربردهای فراوانی هم دارد.

ایردراپ لیر زیرو

نحوه دریافت ایردراپ لیر زیرو

برای دریافت این ایردراپ مثل هر ایردراپ دیگری شما باید با اپلیکیشن و تست‌نت‌های مبتنی بر لیر زیرو تعامل داشته باشید تا در صورتی که از لیست مشارکت کنندگان اسنپ شات گرفته شد آدرس ولت شما هم در لیست قرار بگیرد. در نتیجه هر چقدر تعامل بیش‌تری داشته باشید احتمال دریافت ایردراپ و حجم  دریافتی آن بیش‌تر است.

قبل از اینکه پروسه دریافت ایردراپ را آغاز کنید پیشنهاد می‌کنیم که حتما از طریق اپلیکیشن دیسکورد در سرور (کانال) لیر زیرو عضو شوید تا از آخرین اخبار و بروزرسانی‌های این پروژه مطلع شوید. برای این کار می‌توانید از وبسایت رسمی LayerZero به آدرس Layerzero.network استفاده کنید.

پل استارگیت

اولین اپلیکیشین غیرمتمرکز یا dApp که پیشنهاد می‌شود با آن تعامل داشته باشید،‌ پل میان بلاکچینی Stargate‌ است که توسط تیم LayerZero Labs نیز توسعه داده شده است. با استفاده از این پل ( از این لینک استفاده کنید: https://stargate.finance/transfer) سعی کنید که چندین بار دارایی‌های خود را بین شبکه‌های مختلف جابه‌جا کنید. در نظر داشته باشید که تمام این جا‌به‌جایی‌ها احتیاج به پرداخت کارمزد شبکه دارند.

دومین مرحله استیک یا سپرده‌گذاری توکن STG است. بعد از تهیه STG می‌بایست دارایی خود را (از طریق این لینک https://stargate.finance/stake) استیک یا سپرده‌گذاری کنید.

توجه: مبلغی برای استیک در این پروژه انتخاب کنید که احتیاجی به آن ندارید.

با انجام این کار به سپرده شما سود سپرده‌گذاری اضافه خواهد شد اما استیک کردن این ارز و خارج کردن آن از استیک نیازمند پرداخت کارمزد شبکه‌ است. پیشنهاد می‌شود که بعد از استیک کردن توکن STG، توکن‌ تامین نقدینگی که بصورت خودکار روی ولتتان دریافت می‌کنید را در قسمت Farm‌ اضافه کنید تا درآمدی بیش از پیش کسب کنید. ضمنا مشارکت در فرایند رای گیری (Voting) این سامانه می‌تواند باعث افزایش شانس شما در دریافت ایردراپ شود.

پل اپتوس

پل اپتوس یکی دیگر از پل‌ها و اپلیکیشن‌هایی است که با LayerZero تعامل دارد. با استفاده از این پل شما می‌توانید دارایی‌هایتان را از شبکه‌های اتریوم،‌ آربیتروم، آپتیمیزم، آوالانچ، پالیگان و بایننس اسمارت چین به شبکه اپتوس منتقل کنید و برعکس.

سایر اپلیکیشن‌ها

از جمله‌ dAppهای مهمی که از لیر زیرو در فناوری‌های خود استفاده می‌کند sushiswap، Tapioca و Rage Trade هستند. لیست مابقی اپلیکیشن‌ها را در انتهای همین بخش از متن برایتان قرار خواهیم داد. از سه پروژه اعلام شده، سوشی سواپ و ریج ترید صرافی‌ و پروتکل تامین نقدینگی آنلاین هستند که با استفاده از لیرزیرو معاملات میان شبکه‌ای را ممکن کرده‌اند. تاپیوکا هم پلی برای انتقال دارایی میان سه بلاکچین مختلف است.

سایر اپلیکیشن‌ها :GMX – Angle Protocol – Hashflow – USDC Bridge – Mugen Finance – Radiant Capital

تست نت

برای فعالیت در تست‌نت شما ابتدا باید اتریوم مبتنی بر شبکه آزمایشی گوئرلی (gETH: Goerli ETH) را تهیه کنید. می‌توانید این ارز را از طریق این لینک: https://goerlifaucet.com بصورت رایگان و در مقادیر محدود تهیه کنید. در صورتی که احتیاج به مقادیر بیش‌تری از این توکن دارید می‌توانید آن را از صرافی‌های غیرمتمرکز تهیه کنید و از طریق این لینک: https://testnetbridge.com به شبکه تستی یا تست نت گوئرلی منتقل کنید و تعامل بسازید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۲ دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

2 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
حامد
حامد
8 ماه ها قبل

عالی بود

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
8 ماه ها قبل
پاسخ دهید  حامد

حامد عزیز، ممنونیم از همراهی شما

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

2
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx