ارز دیجیتال الروند چیست؟

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

الروند (EGLD) چیست؟ الروند یک پروتکل بلاکچین است که به دنبال ارائه سرعت تراکنش بسیار سریع با استفاده از اشتراک گذاری است. این پروژه خود را به عنوان یک اکوسیستم فناوری برای اینترنت جدید توصیف می کند که شامل فین تک، امور مالی غیرمتمرکز و اینترنت اشیا است. طبق گزارش ها، پلتفرم اجرای قراردادهای هوشمند […]

ارز دیجیتال الروند

الروند (EGLD) چیست؟

الروند یک پروتکل بلاکچین است که به دنبال ارائه سرعت تراکنش بسیار سریع با استفاده از اشتراک گذاری است. این پروژه خود را به عنوان یک اکوسیستم فناوری برای اینترنت جدید توصیف می کند که شامل فین تک، امور مالی غیرمتمرکز و اینترنت اشیا است. طبق گزارش ها، پلتفرم اجرای قراردادهای هوشمند آن قادر به انجام 15000 تراکنش در ثانیه با تاخیر شش ثانیه ای و هزینه تراکنش 0.001 دلار است.

شبکه الروند به جامعه و شرکت کنندگان فعال با توکن های EGLD پاداش می دهد. EGLD یا طلای الکترونیکی، توکن بومی الروند است. این به عنوان یک ذخیره ارزش برای پرداخت هزینه استفاده از شبکه عمل می کند. این سکه همچنین به عنوان وسیله ای برای تبادل بین کاربران پلتفرم و اعتباردهندگان عمل می کند. کاربران هزینه تراکنش را در EGLD می پردازند و اعتباردهنده ها خدمات ارائه می دهند.

الروند به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا قراردادهای هوشمند، پروتکل ها و dApps را روی پلتفرم مستقر کنند. این به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا هر گونه اقدام شبکه را انجام دهند. الروند از طریق جوایز استیکینگ و اعتبارسنجی، و همچنین هزینه های تراکنش، شبکه الروند را مدیریت می کند. به علاوه، الروند دارای عملکرد یک توکن حاکمیتی است، بنابراین دارندگان آن می توانند در مورد تصمیمات شبکه رای دهند. الروند اولین بار در آگوست 2019 معرفی شد و شبکه اصلی آن در جولای 2020 فعال شد.

تکنولوژی الروند

به گفته تیم ارز دیجیتال الروند، این پروژه سه نوع تقسیم بندی را اجرا می کند: حالت، تراکنش ها و شبکه، با استفاده از روش پردازش موازی برای سرعت بخشیدن به زمان و افزایش تعداد تراکنش ها.

الروند یک نرم‌افزار جامع است که از Adaptive State Sharding برای مقیاس‌بندی استفاده می‌کند و در عین حال زیرساخت‌ها را به اشتراک می‌گذارد تا از تعداد فزاینده‌ای از برنامه‌ها/تراکنش‌ها در دفتر کل خود پشتیبانی کند. تنوع پروتکل عملیاتی  اثبات سهام سنتی، اتصال به پلتفرم تمام بخش‌های شبکه را که در حین اشتراک‌گذاری جدا شده‌اند، تضمین می‌کند. از این رو، محیط یکپارچه در توسعه برنامه های غیرمتمرکز که تقلیدی از محصولات و خدمات هستند، دخیل است.

توسعه دهندگان الروند سه روش اشتراک گذاری را برای ایجاد روش تطبیقی ​​منحصر به فرد خود ترکیب کردند. آنها شبکه را به چهار قیمت تقسیم می‌کنند: سه قسمت، قسمت های اجرایی هستند که تراکنش‌ها را پردازش می‌کنند و 5400 تراکنش را در ثانیه اعتبار می‌دهند، و متاچین چهارمین قسمت است که تراکنش‌ها را هماهنگ و کامل می‌کند.

انواع اشتراک گذاری عبارتند از: اشتراک گذاری حالت که در آن تاریخچه شبکه یا وضعیت در بخش های مختلف شبکه یا بخش ها توزیع می شود. بخش ها دفتر کل خود را دارند، گره ها وضعیت هر بخش را ذخیره می کنند. اشتراک گذاری تراکنش ها که در آن تراکنش ها به بخش ها نگاشت و پردازش می شوند، بخش ها تراکنش ها را به صورت موازی پردازش می کنند و گره ها وضعیت کل شبکه را ضبط می کنند. اشتراک گذاری شبکه که در آن گره ها به بخش های گروه بندی شده و سپس پردازش می شوند. برش (شاردینگ) شبکه به بهینه سازی ارتباطات کمک می کند.

الروند از آنچه الگوریتم اجماع اثبات سهام ایمن می نامد استفاده می کند که در آن گره ها باید توکن های EGLD خود را برای شرکت در فرآیند اعتبار سنجی  استیک کنند و به هر اعتبارسنجی امتیاز رتبه بندی بر اساس فعالیت گذشته اختصاص داده می شود که همچنین بر بودن یا نبودن آنها تأثیر می گذارد. اگر رتبه اعتبارسنجی خیلی کم شود، انتخاب نمی‌شوند و باید جریمه بپردازند. اعتباردهنده ها همچنین می توانند از شبکه حذف شوند و در صورتی که به طور مداوم به شیوه ای مخالف یکپارچگی شبکه عمل کنند، سهام آنها کاهش یابد.

اعتبار سنجی ها به طور تصادفی به گونه ای انتخاب می شوند که بر اساس دور قبلی اعتبارسنجی ها نه قابل پیش بینی و نه اصلاح باشد. علاوه بر این، اعتباردهنده‌ها به‌عنوان راهی برای جلوگیری از تبانی، به‌طور دوره‌ای بین قسمت ها جابجا می‌شوند. گره ها با استفاده از چند امضای اصلاح شده Boneh-Lynn-Sacham یا BLS برای محافظت رمزنگاری قوی، بین یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

تاریخچه الروند

الروند در اواخر سال 2017 توسط برادران بنیامین و لوسیان مینکو در کنار لئسیان تودئا به عنوان راه حلی برای مشکل مقیاس پذیری بلاکچین، که آنها فکر می کردند مهم ترین مشکل پیش روی صنعت است، تاسیس شد. قبل از الروند، بنیامین و لوسیان مینکو با همکاری بنیامین مینکو به عنوان مدیر عامل و لوسیان مینکو به عنوان مدیر ارشد فناوری، متاچین کپیتال، یک صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال را تأسیس کردند. این دو همچنین ICO Market Data را که یک گردآورنده اطلاعات در مورد عرضه اولیه سکه است، تأسیس کردند.

بنیامین مینکو همچنین از سال 2014 تا 2015 مسئولیت محصول، بازاریابی و جامعه پلتفرم بلاک چین NEM را بر عهده داشت، علاوه بر این که سرمایه‌گذار اولیه در پروژه‌هایی مانند زیلیکا، تزوس، بریو و بایننس بود. لوسیان مینکو دارای تجربه بیشتری به عنوان مهندس فناوری اطلاعات و متخصص امنیت است که با Uhrenwerk 24، Cetto  و Liebl Systems کار کرده است.

تودئا یک کارآفرین فناوری است که قبلاً به عنوان مدیر عامل Soft32، یک سایت بررسی و دانلود نرم افزار، و شریک mobilPay، یک برنامه پرداخت موبایلی، تاسیس و خدمت کرده است. او همچنین یک سرمایه گذار فرشته است که در شرکت فناوری بیومتریک TypingDNA و پلت فرم حسابداری SmartBill سرمایه گذاری کرده است.

مزایا

الروند خود را به عنوان یک پلتفرم بلاک چین برای اقتصاد جدید اینترنت، برنامه های کاربردی غیرمتمرکز و استفاده سازمانی توصیف می کند. نقطه قوت اصلی آن مقیاس پذیری بالای آن است و بیان می کند که این اولین شبکه بلاکچین است که در آن اشتراک گذاری حالت، شبکه و تراکنش اجرا شده است. با توجه به مقاله اقتصادی خود، به دنبال ایجاد اکوسیستم خود و ایجاد EGLD  به عنوان دارایی ذخیره ارزش است.

برای دستیابی به این هدف، شبکه بر روی ۲۱۶۹ گره اعتبارسنجی اجرا می‌شود که به چهار قطعه تقسیم می‌شوند: سه قطعه اجرا که هر کدام قادر به انجام ۵۴۰۰ تراکنش در ثانیه هستند و یک قطعه هماهنگ‌کننده، به نام «متاچین». معماری اشتراک‌گذاری حالت تطبیقی ​​الروند، وضعیت، تراکنش‌ها و شبکه را کاملاً کوچک می‌کند. هنگامی که تقاضای توان عملیاتی برآورده نشده است، می تواند با افزودن یک قطعه اضافی مقیاس شود. برای اجرای 263000 تراکنش بر ثانیه در یک محیط عمومی با 1500 گره از 29 کشور در 50 قطعه آزمایش شد. به منظور افزایش پذیرش، این اکوسیستم از توسعه‌دهندگانی که پروژه حود را بر روی این پلتفرم ایجاد می‌کنند، پشتیبانی می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا 30 درصد از هزینه‌های قرارداد هوشمند را به عنوان حق امتیاز کسب کنند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx