پپه چیست؟ همه چیز در رابطه با میم کوین پپه | رمزارز PEPE

انتشار 1 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

میم کوین پپه (PEPE) توانسته است تنها در دو هفته وارد 100 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار شود. در این مقاله قصد داریم همه چیزهایی که باید در مورد این میم کوین بدانید را مرور کنیم. عملکرد پپه از نظر قیمت و توجه به آن، نشانه‌ای از رفتار چرخه‌ای بازار کریپتو دارد؛ به […]

میم کوین پپه

میم کوین پپه (PEPE) توانسته است تنها در دو هفته وارد 100 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار شود. در این مقاله قصد داریم همه چیزهایی که باید در مورد این میم کوین بدانید را مرور کنیم.

عملکرد پپه از نظر قیمت و توجه به آن، نشانه‌ای از رفتار چرخه‌ای بازار کریپتو دارد؛ به این معنی که هر از چند گاهی، یک میم کوین کاملاً جدید به وجود می‌آید و هیاهوی زیادی به پا می‌کند و قیمت آن پامپ می‌شود و… . پپه نیز در کمتر از چند هفته از زمان ظهور خود، توانست وارد 100 پروژه برتر شود و ارزش بازار آن به بیش از 400 میلیون دلار برسد.

در این مطلب، نگاهی دقیق‌تر خواهیم داشت به اینکه میم کوین PEPE چیست و چه کسی و با چه دلیلی آن را ایجاد کرده است.

[ez-toc]

میم کوین Memecoin چیست؟

میم‌های تصاویر و شکلک‌های طنزی هستند که در اینترنت برای شوخی و طنز استفاده می‌شوند. میم‌ها در اینترنت زاده شده‌اند. آنها از همان روزهای اولیه وب 1 وجود داشته‌اند و احتمالاً در آینده نیز وجود خواهند داشت. نباید تعجب‌آور باشد که آنها به صنعت ارزهای دیجیتال نیز وارد شده‌اند. درحالی‌که بیشتر رمزارزها روی شکل ابزاری خود تمرکز دارند، میم کوین‌ها بر ویروسی شدن از طریق ماهیت انفجاری و سرعت انتشار خود تمرکز می‌کنند.

به‌عنوان مثال می‌توان به دوج کوین اشاره کرد؛ اولین میم کوینی که توجه انبوهی را به خود جلب کرد و سال‌ها جایگاه خود را در میان برترین ارزهای دیجیتال تثبیت کرد. به عنوان آخرین میم کوین شناخته شده، PEPE را داریم؛ یک ارز دیجیتال که چنان محبوبیت زیادی پیدا کرده است که شاید بتوان گفت بی نظیر بوده است.

تاریخچه مختصر میم کوین پپه

رمزارز پپه در اواسط ماه آوریل سال 2023 راه اندازی شد و اولین تراکنش‌های آن در Etherscan در 18 آوریل دیده شد. کمتر از سه هفته بعد، ارزش بازار این ارز دیجیتال بیش از 420 میلیون دلار بود و وارد فهرست 100 کوین برتر شد.

در زمان نگارش این مقاله، PEPE در صرافی‌های اصلی مانند هوبی، MEXC، OKX و غیره معامله می‌شود. جدای از آن، در چندین صرافی غیرمتمرکز مانند یونی سواپ نیز موجود است. صرافی ارزینجا نیز میم کوین پپه را به لیست معاملاتی خود افزوده است.

میم کوین پپه چیست؟

تعریف و پیشینه

با توجه به وب سایت رسمی، میم کوین پپه به گونه‌ای طراحی شده است که “مهم‌ترین میم کوین موجود” باشد. این صفحه دارای ارجاعات متعددی به توکن‌های محبوب دیگر مانند شیبا، فلوکی، دوج کوین و… است.

میم کوین پپه

از نظر طراحی، PEPE ارزش ذاتی ندارد و این به وضوح در وب سایت بیان شده است:

«PEPE یک میم کوین بدون ارزش ذاتی یا انتظار بازگشت مالی است. هیچ تیم یا نقشه راه رسمی وجود ندارد. این سکه کاملاً بی استفاده و فقط برای اهداف سرگرمی ساخته شده است.»

شایان ذکر است که این چیز جدیدی در زمینه کریپتو نیست. میم کوین‌های متعددی در گذشته به وجود آمده‌اند که هیچ ادعایی نداشتند و به کاربران هشدار می‌دهند که هیچ ارزشی ندارند.

رابطه پپه با میم معروف پپه قورباغه

میم کوین پپهتیم PEPE در حالی که به میم محبوب پپه قورباغه برای ویروسی شدن خود تکیه کرده است، هیچ ادعایی در مورد ارتباط با آن ندارد. رمزارز PEPE هیچ ارتباطی با مت فیوری، خالق Pepe the Frog، ندارد. برعکس، هدف این توکن این است که «به سادگی به یک الگوی رفتاری که همه آن را دوست داریم و می‌شناسیم ادای احترام کنیم».

پپه قورباغه یک شخصیت کارتونی است که توسط کاریکاتوریست مت فیوری خلق شده است. پپه در سال 2005 در کمیک Boy’s Club Furie اولین حضور خود را داشت.

هدف و چشم انداز میم کوین PEPE

در حالی که تیم در مورد نداشتن هیچ برنامه‌ای شوخی می‌کرد، برخی از انتظارات را در قالب سه مرحله مختلف نقشه راه بیان کرده است که در زیر قابل مشاهده است:

خرید میم کوین پپه

توکنومیک

کل عرضه توکن PEPE 420,690,000,000,000 است. این عدد به خودی خود ادای احترام به اعداد محبوب 4:20 و 69 است! 93.1 درصد از عرضه به استخر نقدینگی ارسال شده است. 6.9 درصد باقیمانده از کل عرضه در یک کیف پول چند امضایی نگهداری می‌شود و قرار است برای لیست‌های آتی در صرافی‌های متمرکز، استخرهای نقدینگی و پل‌ها استفاده شود.

ریسک‌ها و چالش‌ها

مانند اکثر میم کوین‌هایی که تمایل به ویروسی شدن دارند، این یکی نیز با خطرات و چالش هایی همراه است.

نوسانات بازار

PEPE یکی از بی ثبات ترین ارزهای رمزنگاری شده از زمان ایجادش بوده است و نوسانات قیمت آن بسیار زیاد است. به عنوان مثال، در اول ماه می، قیمت خود را بیش از دو برابر کرد و بیش از 100٪ در یک روز افزایش یافت. اگرچه این ممکن است به خصوص جذاب به نظر برسد، اما توجه به این نکته نیز مهم است که این رشد ناگهانی مجموعه‌ای از خطرات را به همراه دارد.

یک ضرب المثل رایج در کریپتو وجود دارد که می‌گوید:

“قیمت از پله ها بالا می‌رود و با آسانسور پایین می آید.”

این نشان می دهد که اگرچه به نظر می رسد PEPE “فقط” در حال افزایش است، اما ممکن است به همان سرعت تمام ارزش فعلی خود را از دست بدهد. به یاد داشته باشید، خود سازندگان گفتند که پپه مطلقاً هیچ ارزش ذاتی ندارد، بنابراین اساساً به اندازه‌ای ارزش دارد که کسی مایل به پرداخت آن باشد.در حالی که این اصل برای بسیاری از چیزها صادق است و مفهوم ارزش به خودی خود یک ساختار اجتماعی است، این خطرات برای میم کوین های تازه ضرب شده که از ناکجاآباد بیرون آمده اند، تشدید می شوند.

علاوه بر این، مشکلات بیشتری در بسیاری از صرافی‌های متمرکز وجود دارد که به دلیل کمبود نقدینگی لازم برای نقد کردن سود است. این بدان معناست که حتی اگر کسی بتواند معامله بزرگ عمر خود را انجام دهد، ممکن است نقدینگی کافی برای بستن موقعیت خود را پیدا نکند.

خطرات امنیتی

هرچه یک میم کوین بیشتر محبوب شود، بازیگران بد بیشتر سعی می‌کنند از آن سواستفاده کنند. ممکن است رمزارزهایی با اسم‌های مشابه در صرافی‌های غیرمتمرکز ببینید، یا پست‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی ببینید که با بهانه‌های مختلف مانند دریافت ایردراپ از شما چیزی بخواهند. به طور کلی، هر زمان که با اکوسیستم دیفای در تعامل هستید، کاملاً ضروری است که از رعایت برخی نکات اساسی امنیت کریپتو مطمئن شوید تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرید.

نتیجه گیری

میم کوین PEPE بدون شک توانسته در بازار ارزهای دیجیتال سروصدا ایجاد کند و در دو هفته کوتاه پس از راه‌اندازی، سرمایه قابل توجهی بالغ بر 400 میلیون دلار را به دست آورد. بسیاری در حال مقایسه پپه و سایر میم کوین‌ها مانند شیبا، دوج، فلوکی و غیره هستند، اما فقط زمان نشان می‌دهد که آیا این میم کوین در بازار باقی خواهد ماند یا خیر.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx