سوشال تریدینگ چیست؟ همه چیز درباره سوشال تریدینگ

سوشال تریدینگ چیست؟ همه چیز درباره سوشال تریدینگ
  • زمان مطالعه: 15دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 854 نفر

سوشال تریدینگ (Social Trading)، را می‌توان یک فرصت طلایی برای معامله‌گران مبتدی و تازه‌کار دانست که برای تمام سرمایه‌گذاران کریپتویی در دسترس است. البته این نوع استراتژی در تمامی بازارهای مالی اعم از بورس، سهام و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرد و تنها مختص به ارزهای دیجیتال نیست. امروزه سوشال تریدینگ در بازار ارزهای دیجیتال نیز رواج یافته و معامله‌گران بسیاری از این استراتژی نهایت بهره‌وری را کسب می‌کنند. سوشال تریدینگ به طور مختصر، نوعی تقلید از معامله‌گران حرفه‌ای برای ثبت معاملات و تعیین ورود و خروج در بازار است. در این روش نه‌تنها معامله‌گران مبتدی به کسب سود از استراتژی‌های درست دست میابند، بلکه حرفه‌ای‌ها نیز پاداش دریافت می‌کنند. اما سوشال تریدینگ چیست؟ همه چیز درباره سوشال تریدینگ (Social Trading)، را در این مقاله بخوانید.

سوشال تریدینگ چیست؟

بدیهی است به دلیل وجود نوسانات زیادی که در عرصه ارزهای دیجیتال وجود دارد، استراتژی‌های معاملاتی بسیاری در این بازار شکل‌گرفته است. یکی از محبوب‌ترین این استراتژی‌ها که به کمک معامله‌گران بی‌تجربه می‌شتابد (Social Trading)، نامیده می‌شود. در این روش معامله‌گران حرفه‌ای و با تجربه‌ای که سالیان سال است در بستر بازارهای مالی فعالیت می‌کنند، استراتژی‌های خود را در دسترس عموم قرار می‌دهند. به‌این‌ترتیب، افرادی که تازه شروع به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی کرده و اطلاعات دقیقی از روند دارایی‌های مالی ندارند، می‌توانند از استراتژی افراد حرفه‌ای استفاده کنند. از این طریق افراد بی‌تجربه می‌توانند با ریسک کم‌تری به سرمایه‌گذاری مشغول شده و بهترین زمان برای ورود و خروج در بازار را برای ثبت معاملات انتخاب کنند. اما چرا معامله‌گران خبره استراتژی‌های ترید خود را در دسترس عموم مردم قرار می‌دهند؟ در ادامه به توضیح این مسئله می‌پردازیم.

سوشال تریدینگ

سوشیال تریدینگ به رفتار هماهنگی میان معامله‌گران گفته می‌شود که در بازارهای مالی اتفاق می‌افتد.

سوشیال تریدینگ چگونه کار می‌کند؟

سوشال تریدینگ به یک فعالیت جمعی اطلاق دارد که در آن گروهی از معامله‌گران از استراتژی‌های مشابهی استفاده می‌کنند. علت این موضوع کاهش ریسک معاملات برای معامله‌گران بی‌تجربه‌تر و کسب سود جمعی است. در این روش ایده‌ها در مورد روند یک رمزارز، سهام و سایر دارایی‌های قابل‌سرمایه‌گذاری به اشتراک گذاشته می‌شوند.

برای این کار پلتفرم‌های متعددی وجود دارد که بستری آنلاین برای مشاهده استراتژی افراد متخصص را ایجاد می‌کنند. این کارگزاری‌های اجتماعی، دانش افراد حرفه‌ای را در اختیار اشخاص نوآموز قرار می‌دهند تا هر چه سریع‌تر با روند یک بازار مالی آشنا شوند. مشاهده معاملات سایر تاجران در زمان واقعی، نه‌تنها دانش معامله‌گران تازه‌کار را تقویت می‌کند، بلکه به سودآوری مطمئن‌تر آنها منجر می‌شود. البته این متد تنها برای تاجرانی که می‌خواهند از استراتژی ترید سایر معامله‌گران استفاده کنند کاربرد ندارد. بلکه معامله‌گرانی که استراتژی‌های ترید خود را در اختیار سایر فعالان بازار قرار می‌دهند، از سوی پلتفرم پاداش‌هایی را دریافت می‌کنند.

چرا استفاده از سوشال تریدینگ اهمیت دارد؟

فردی را تصور کنید که تازه‌وارد حوزه کریپتوکارنسی شده و تجربه زیادی در مورد روند معاملات یا چالش‌های موجود در بازار ندارد. فرد متقاضی باید بارها در معامله شکست بخورد و سرمایه خود را از دست بدهد، تا بتواند به استراتژی‌های صحیح دست یابد. اما سوشال تریدینگ مانند یک راه میان‌بر برای چنین افرادی عمل می‌کند. چراکه فرد علاقه‌مند وارد یکی از پلتفرم‌های Social Trading می‌شود و روش افرادی که سال‌هاست در این زمینه تجربه دارند و عمده معاملات آنها سودآور بوده است را تقلید می‌کند. برای مثال فرض کنید یکی از تریدرهای محبوبی که به معاملات سودآور شهره دارد در یکی از پلتفرم‌های سوشال تریدینگ ثبت‌نام کرده و استراتژی وی را برای معامله خود استفاده کند. از همین روی می‌توان گفت استفاده از سوشال تریدینگ برای افراد تازه‌کار، مانند تمرین پیش از ورود به عرصه ترید است.

آموزش سوشال تریدینگ

سوشال تریدینگ یک فرصت طلایی برای آزمایش بازارهای مالی محسوب می‌شود.

انواع مختلف استراتژی‌های سوشال تریدینگ

چندین روش برای تقلید از سرمایه‌گذاران خبره در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که از انواع استراتژی‌های سوشال تریدینگ محسوب می‌شوند. در ادامه این استراتژی‌ها را برای شما عزیزان نام بردیم:

  • کپی‌تریدینگ (Copy Trading): در کپی‌تریدینگ معامله‌گران می‌توانند بر اساس عملکرد، مقدار ریسک و الگوی معاملاتی شخص موردنظر خود را انتخاب کرده و از راهبرد معاملاتی او تقلید کنند. در این روش شما می‌توانید از سبد پرتفوی یک معامله‌گر نیز کپی کرده و هر دارایی که وی خرید، شما نیز خریداری کنید.
  • سوشال فالویینگ (Social Following): در این روش شما نباید از سبد پرتوفوی یک معامله‌گر تقلید کنید و تنها باید از استراتژی‌ها و شیوه‌های وی تجربه کسب کنید.
  • آینه‌کاری دارایی‌ها (Portfolio Mirroring): این امر به تقلید از کل استراتژی و سبد یک معامله‌گر اطلاق دارد. معمولاً در این روش یک استراتژی خاص زیر نظر گرفته می‌شود.
  • تجارت جمعی (Crowd Trading): در این روش شما می‌توانید به‌جای دنبال‌کردن استراتژی‌های منفرد، بینش گروهی از معامله‌گران را دنبال کنید. این نوع سوشال تریدینگ به شما دید بازتری از بازار را ارائه می‌دهد و در کاهش ریسک نیز تأثیر بسزایی دارد.
  • رویکرد ترکیبی (Hybrid approach): این نوع سوشال تریدینگ تمامی روش‌ها از جمله کپی تریدینگ، آینه‌کاری و دنبال‌کردن سبد پرتفوی را با یکدیگر ادغام کرده و نتیجه جامع‌تری را ارائه می‌دهد.

تفاوت سوشال تریدینگ با کپی تریدینگ

تشابه زیادی میان مفهوم کپی تریدینگ و سوشال تریدینگ وجود دارد که این امر بیشتر معامله‌گران را به‌اشتباه می‌اندازد. در وهله اول باید بگوییم کپی تریدینگ شاخه‌ای از سوشال تریدینگ است و درواقع به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از تجارت اجتماعی شناخته می‎شود. کپی تریدینگ به رفتارهایی گفته می‌شود که در آن معامله‌گران بی‌تجربه صرفاً یک تاجر موفق را زیر نظر گرفته و تمامی فعالیت‌های او در معاملات را تقلید می‌کنند. اما سوشال تریدینگ مفهوم گسترده‌تری از بازارهای مالی را به ما خاطرنشان می‌کند که به ارتباط هر چه بیشتر یک جامعه معاملاتی منتهی می‌شود. Social Trading یک بستر بزرگ برای حرفه‌ای‌ها و همچنین معامله‌گران تازه‌کار محسوب می‌شود که به‌اشتراک‌گذاری استراتژی‌های معاملاتی و همچنین استحکام بازارهای مالی منجر می‌شود.

تفاوت کپی تریدینگ با سوشال تریدینگ

سوشال تریدینگ یک بستر آنلاین برای ایجاد ارتباط عمیق‌تر برای معامله‌گران است، اما کپی‌تریدینگ تقلید رفتار معامله‌گران به‌شمار می‌رود.

مزایا و معایب سوشال تریدینگ

هر استراتژی از یک‌سری مزایا و معایب برخوردار است که سوشال تریدینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این بخش تمامی نکات مثبت به همراه چالش‌های استراتژی Social Trading، را برای شما عزیزان شرح داده‌ایم تا آگاهانه در مورداستفاده یا عدم استفاده از این روش تصمیم بگیرید.

مزایا

  1. دسترسی آسان به اطلاعات جامع و وسیع ترید
  2. فرصت یادگیری و آموزش پیش از ورود به بازارهای مالی مختلف
  3. تنوع بخشی در استراتژی‌های معاملات
  4. کاهش ریسک معاملات
  5. صرفه‌جویی در وقت
  6. ایجاد ارتباط عمیق‌تر میان معامله‌گران

معایب

  1. ارائه اطلاعات فریب‌دهنده: سوشال تریدینگ همیشه کاربردی نیست، چراکه برخی از افراد سودجو تلاش می‌کنند استراتژی‌های اشتباه و یا بدون کاربرد را به شما ارائه دهند.
  2. عقب ماندن از بازار: سعی کنید برای طولانی مدت از سوشال تریدینگ استفاده نکنید. چراکه این امر باعث می‌شود از یادگیری روش‌های جدید بازار عقب بمانید و بروز نباشید.

کارگزار Social Trading چیست؟

کارگزار سوشال تریدینگ به پلتفرمی گفته می‌شود که داده‌های معاملات را در اختیار عموم معامله‌گران می‌گذارد. این بستر آنلاین به‌تمامی تاجران اجازه می‌دهد به تعامل و ارتباط عمیق‌تر با یکدیگر بپردازند. معمولاً این پلتفرم‌ها از انواع روش‌های آینه‌کاری، کپی‌تریدینگ، تجارت جمعی و سایر استراتژی‌های سوشال تریدینگ پشتیبانی می‌کنند. از طریق این بسترهای آنلاین معامله‌گران تازه‌کار می‌توانند با تاجران حرفه‌ای ارتباط برقرار کرده و از استراتژی‌های آنها بهره‌مند شوند. معامله‌گران حرفه‌ای نیز سیگنال‌های خود را می‌فروشند و در عوض از پلتفرم مذکور پاداش دریافت می‌کنند.

سوشال تریدینگ ارز دیجیتال

به پلتفرم‌های تحت وب که بستر آنلاینی برای به نمایش گذاشتن استراتژی‌های معاملاتی ایجاد شده‌اند کارگزاری سوشال تریدینگ گفته می‌شود.

بهترین پلتفرم‌های Social Trading

کارگزاری‌های بسیاری وجود دارند که در زمینه Social Trading، فعالیت می‌کنند. اما انتخاب یکی از آنها برای فعالیت امن، از اهمیت بالایی برخوردار است. از همین روی در این بخش برخی از محبوب‌ترین و بهترین پلتفرم‌های حال حاضر را برای شما عزیزان نام برده‌ایم. این پلتفرم‌ها بسیار کاربرپسند هستند و ارتباط عمیقی میان معامله‌گران بیشتری را ایجاد می‌کنند. همچنین کارگزاری‌هایی که در ادامه نام برده‌ایم ابزارهای معاملاتی نیز در دسترس مردم قرار می‌دهند که مناسب‌ترید است.

پلتفرم ای‌ترو (eToro)

ای‌ترو (eToro)، یکی از پلتفرم‌های معاملاتی محبوب است که در زمینه سوشال تریدینگ فعالیت می‌کند. این پلتفرم از سال ۲۰۰۸، فعالیت خود را آغاز کرد و هر روز بیشتر توسعه یافت. این بستر آنلاین در ابتدا برای فارکس ایجاد شد. ای‌ترو در سال ۲۰۰۹، یک پلتفرم با رابط کاربری قوی ساخت که از طریق WebTrader، راه‌اندازی شد. سپس در سال ۲۰۱۷، فعالیت خود را در زمینه کریپتوکارنسی گسترش داد و در حال حاضر یکی از بسترهای تجاری مبادله ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. پلتفرم تجارت اجتماعی ای‌ترو، امکان تجارت طیف گسترده‌ای از کلاس‌های دارایی را برای تمامی معامله‌گران از سراسر جهان فراهم کرده است. درواقع شما در این پلتفرم می‌توانید هر نوع دارایی اعم از سهام، ارزهای دیجیتال، کالاها و غیره را معامله کنید. هدف اصلی این کارگزاری ارائه بهترین و کاربردی‌ترین خدمات برای هر دو گروه معامله‌گران حرفه‌ای و مبتدی است.

سوشیال ترید در پلتفرم etro

ای‌ترون یک پلتفرم محبوب برای اشتراک‌گذاری استراتژی‌های معاملاتی از سوی تریدرها است.


پلتفرم زولو ترید (ZuluTrade)

وقتی صحبت از سوشال تریدینگ می‌شود، نام زولو ترید می‌درخشد. این پلتفرم با رابط کاربری ساده و ایجاد ارتباط میان بیش از ۱۰ هزار ارائه‌دهنده سیگنال فارکس و ارز دیجیتال، یکی از قوی‌ترین پلتفرم‌های سوشال تریدینگ محسوب می‌شود. زولو ترید در سال ۲۰۱۴ موفق شد حدود ۱ میلیون کاربر را به سمت خود جذب کرده و حجم معاملاتی که در این سال برای زولو ثبت شد ۸۰۰ میلیارد دلار گزارش شده است. این پلتفرم نه‌تنها کاربران بسیاری را به سمت خود کشانده، بلکه از امنیت بالایی نیز برخوردار است. چراکه زولو به حساب‌های افراد دسترسی ندارد و هیچ بخشی از سرمایه شما را در دریافت نمی‌کند.

پلتفرم داروینکس (darwinex)

داروینکس یک بروکر محبوب معاملاتی واقع در انگلستان است. این ارائه‌دهنده خدمات تجارت، تحت نظارت سازمان‌های رگلاتوری فعالیت می‌کند که دارای بیش از ده سال سابقه فعالیت در بازارهای مالی هستند. از همین روی می‌توان گفت بروکر داروینکس از دو اصل مهم امنیت و اعتبار بهره‌مند است. این پلتفرم خدمات جذاب معاملاتی را ارائه می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به تجارت سهام و شاخص، ترید جفت‌ارزها، اسکالپینگ، کپی‌تریدینگ، ارزهای دیجیتال و امکان استفاده از اکسپرت اشاره کرد. باتوجه‌به خدماتی که نام بردیم، داروینکس سه نوع حساب کلاسیک، stocks darwin و futures darwin را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد که هر یک از ویژگی‌های مختلفی برخوردار هستند.

سوشال تریدینگ در داروینکس

داروینکس یک بروکر محبوب معاملاتی واقع در انگلستان است.

سوشال تریدینگ در ایران

سوشال تریدینگ یک بازار روبه‌رشد است که دائماً در حال گسترده شدن در جهان می‌باشد. این نوع تجارت در بیشتر کشورها به‌صورت قانونی انجام می‌شود. در ایران نیز برخی از وب‌سایت‌ها وجود دارند که به معامله‌گران امکان اشتراک‌گذاری سیگنال‌های خود را می‌دهند. اما هنوز پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات سوشال تریدینگ در ایران وجود ندارد که به طور رسمی فعالیت کند. از همین روی اگر شما نیز علاقه‌مند به فعالیت در این نوع تجارت هستید، باید از پلتفرم‌های جهانی استفاده کنید.

سخن‌پایانی

در این مقاله با “موضوع سوشال تریدینگ چیست؟” همه چیز درباره سوشال تریدینگ را با یکدیگر مرور کرده و بهترین پلتفرم‌های آن را نام بردیم. در نگاه کلی، سوشال تریدینگ یک بازار روبه‌رشد است که استحکام عرصه کریپتوکارنسی یا سایر بسترهای مالی را افزایش می‌دهد. سوشال تریدینگ به معنی اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به تجارت است که هم تاجران حرفه‌ای و هم افرادی که تازه به یک بازار خاص ورود کرده‌اند می‌توانند از مزایای ویژه آن نهایت استفاده را ببرند. سوشال تریدینگ ارتباط عمیقی میان تاجران را ایجاد می‌کند که طی آن می‌توانند از سیگنال‌ها و استراتژی‌های صحیح خریدوفروش بهره‌مند شود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx