چگونه تریدر شویم؟ راهنمای صفر تا صد تریدر شدن

چگونه تریدر شویم
  • زمان مطالعه: 12دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1410 نفر

تریدر کیست؟

به طور ساده، تریدر ارز دیجیتال شخصی است که از خرید یک ارز دیجیتال و فروش مجدد آن با قیمت بالاتر درآمد کسب می کند. اما خطراتی وجود دارد که باید مراقب آنها بود. ارزهای دیجیتال بسیار پرنوسان هستند. این به این معنی است که ارزش آنها ثابت نیست. اگر ارزش ارز دیجیتالی که خریده اید کاهش یابد، ممکن است که ضرر کنید.

چگونه یک تریدر شویم

برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق رمزنگاری، در اینجا ۴ کار وجود دارد که باید انجام دهید:

هدف مشخصی داشته باشید و خطرات آن را مشخص کنید

تجارت ارزهای دیجیتال بدون هدف مشخص می تواند منجر به خودکشی مالی شود. مانند هر نوع معامله، معاملات ارزهای دیجیتال نیز نیاز به یک استراتژی سنجیده دارد و تنها راه برای انجام آن داشتن یک هدف است. یکی از استراتژی‌های موفق می‌تواند این باشد که اهداف خود را با قرار دادن سفارش‌های فروش بالاتر و ترجیحاً سفارش‌های خرید بسیار کم تعیین کنید. با این وجود، هنگامی که سفارش فروش را می دهید، اجازه ندهید که احساسات بر شما مسلط شود و واقع بین باشید. مطمئن شوید که از حجم های کوچک سرمایه شروع کنید و کم کم آن را افزایش دهید. همه معامله‌گران حرفه‌ای می‌دانند که سودهای کوچک‌تر آن‌هایی هستند که سود می‌آورند.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند یک حرکت پرخطر باشد، بنابراین تا زمانی که احساسات خود را کنترل نکنید، سودی نخواهید داشت. با دانستن اینکه چقدر ریسک پذیرفته‌اید، شروع سرمایه‌گذاری بدون تعریف و مدیریت ریسک‌هایتان بسیار غیرعاقلانه است. این به این معنی است که نقض‌پذیری بازار را اندازه‌گیری کنید تا پیامدهای منفی یا مثبت احتمالی معامله‌ای را که می‌خواهید انجام دهید، بیابید. گاهی اوقات، ضروری است که از شانس خود برای کسب سود بیشتر استفاده کنید. با این حال، مطمئن شوید که حرکات شما همیشه حساب شده است و عجله نکنید. این توصیه برای همه ارزهای دیجیتال معتبر است.

تحقیق کنید و آموزش ببینید

بازار کریپتو یک بازار وسیع با پروتکل های مختلف است. بنابراین، بهتر است بازار را از دیدگاه خود درک کنید. تحقیقات شما باید شامل مبادلات ارز دیجیتال، ارزهای دیجیتال و صرافی‌های ارز دیجیتال باشد. عاقلانه است که مزایا و معایب سرمایه گذاری در چنین بازار متنوعی را بررسی کنید. هنگامی که با اطلاعات جمع آوری شده متقاعد شدید، می توانید به سمت تبدیل شدن به یک تریدر کریپتو پیش بروید.

یک استراتژی خوب برای معاملات ارز دیجیتال انتخاب کنید

بخش مهمی از تبدیل شدن به یک تریدر کریپتو، درک زمان فروش و زمان نگهداری یک ارز است. یک استراتژی حساب شده معاملات ارز دیجیتال از شما در برابر از دست دادن پول محافظت می کند. مهم است که استراتژی معاملاتی را انتخاب کنید که با اهداف شما همسو باشد و به شما امکان می دهد انعطاف پذیر باشید.

قبل از اینکه استراتژی معاملاتی خود را ایجاد کنید، سوالات زیر را در نظر بگیرید:

حد ریسک من چقدر؟

چند درصد از زمان و منابع خود را می خواهم سرمایه گذاری کنم؟

می خواهم فوراً سود خود را به دست بیاورم یا با صبر کردن مشکلی ندارم؟

یک ارز دیجیتال را برای معامله انتخاب کنید

هنگامی که می دانید کدام استراتژی برای شما مناسب است، می توانید ارز دیجیتالی را انتخاب کنید که با آن استراتژی مطابقت دارد. به عنوان مثال، افرادی که می خواهند یک ارز دیجیتال بخرند و آن را برای مدت طولانی نگه دارند، تمایل به خرید یک سکه مانند بیت کوین دارند. در حالی که افرادی که می خواهند در همان روز خرید و فروش کنند سکه ای با قیمت ناپایدار و پرنوسان انتخاب می کنند.

هنگام انتخاب ارز دیجیتال، به خاطر داشته باشید که هزاران ارز دیجیتال وجود دارد، اما می توان آنها را به ۳ نوع اصلی تقسیم کرد:

بیت کوین: این محبوب ترین نوع ارز دیجیتال است. بالاترین سهم بازار را در اختیار دارد. بیت کوین عمدتا برای ارسال پول و ارزش از یک مکان به مکان دیگر استفاده می شود و در اکثر صرافی ها در دسترس است.

آلت کوین ها: این ها ارزهای دیجیتالی هستند که بیت کوین نیستند. اگرچه آنها شباهت هایی با بیت کوین دارند، اما یکسان نیستند. بیشتر آلتکوین ها برای انجام کارکردهای دیگر به غیر از ذخیره پول ایجاد شده اند. نمونه هایی از آلت کوین های محبوب در بازار عبارتند از: اتریوم(ETH)، سولانا (SOL)، دوج کوین (DOGE)…

استیبل کوین ها: آلت کوین هایی هستند که به یک ارز پایدار فیات گره خورده اند. این بدان معناست که ارزش آنها به واحد پول یک کشور گره خورده است و به اندازه بیت کوین و سایر آلتکوین ها بی ثبات نیستند. نمونه هایی از استیبل کوین های محبوب عبارتند از تتر(USDT)، USD Coin (USDC) و دای (DAI) .

خرید بیت کوین و اتریوم در ارزینجا

یک صرافی ارز دیجیتال قابل اعتماد را انتخاب کنید

پس از انجام تحقیقات خود، گام بعدی انتخاب صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. صرافی ارزهای دیجیتال مکانی است که در آن می توانید انواع مختلف ارزهای دیجیتال را خریداری کنید و بفروشید. این شبیه به یک بازار آنلاین است. شما می توانید با واریز وجه نقد یا با تعویض یک رمزارز با رمزارز دیگر، از صرافی ارز دیجیتال بخرید و بفروشید.

در اینجا ۴ نکته وجود دارد که هنگام انتخاب صرافی باید در نظر داشته باشید:

دسترسی: اکثر صرافی ها محدود هستند و فقط در کشورهای خاصی فعالیت می کنند. باید مطمئن شوید که صرافی ای را انتخاب می کنید که در کشور شما کار می کند.

امنیت: شما باید یک صرافی را انتخاب کنید که ایمن و محافظت شده در برابر هکرها باشد.

کارمزد معاملات: اکثر صرافی ها بسته به نوع تراکنش انجام شده کارمزد دریافت می کنند. مطمئن شوید که یک صرافی را با هزینه های معقول انتخاب می کنید.

تنوع: مهم است که یک صرافی را انتخاب کنید که دارای رمزارزهای معتبر و قانونی باشد که برای افراد دیگر سودآور بوده است. به عنوان مثال، صرافی ارزینجا دارای بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، بایننس کوین، چین لینک، دوج کوین، شیبا و بیش از ۴۰۰ رمزارز معتیر دیگر است.

مدیریت ریسک

هنگام باز کردن معاملات باید سطحی از مدیریت ریسک وجود داشته باشد. آیا همه چیز می تواند اشتباه پیش برود؟ به طور قطع جواب بله است، بنابراین ما باید ریسک خود را کاهش دهیم یا بهتر است از خود بپرسیم که مایلیم چقدر ریسک را برای معامله بپذیریم. به عنوان مثال، اگر ۱۰۰۰ دلار در حساب خود داشته باشید، آیا با ریسک کردن کل ۱۰۰۰ دلار (۱۰۰٪) برای معامله یا ۵۰ دلار (۵٪) راحت هستید؟

انتخاب کیف پول مطمئن

به لطف فناوری بلاکچین کاربران و تریدرهای کریپتو می توانند مالکیت تام بر دارایی های خود داشته باشند. همانقدر که این موضوع جذاب و دلگرم کننده است همانقدر هم مسئولیت شخص را نسبت به ذخیره امن دارایی های خود بیشتر می کند. بنابراین هر تریدر ارز دیجیتالی باید بسته به کاربرد خود و میزان سرمایه یک کیف پول ارزدیجیتال امن برای خود راه اندازی کند. به طور کلی کیف پول ها به دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شوند. کیف پول های سخت افزاری امن ترین روش ذخیره ارز دیجیتال را ارائه می‌دهد در حالی که استفاده از کیف پول های نرم افزاری راحت تر است. شما با توجه به استفاده ای که از دارایی های خود دارید باید یکی از این دو نوع را انتخاب کنید. به عنوان یک توصیه بهتر است که اگر میزان دارایی های دیجیتال شما قابل توجه است از امن ترین نوع کیف پول یعنی کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنید.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx