کپی تریدینگ چیست؟ آشنایی با روشی کارآمد برای معاملات

کپی تریدینگ
  • زمان مطالعه: 11دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 434 نفر

کپی تریدینگ چیست و چگونه کار می کند؟

معاملات ارزهای دیجیتال یک مهارت پیچیده است که به دانش گسترده ای از تحلیل بنیادی و تکنیکال و به طور کلی اکوسیستم ارزهای دیجیتال نیاز دارد. از آنجایی که اکثر معامله گران توانایی توسعه یک استراتژی معاملاتی برنده را ندارند، آنها برای یادگیری بسیاری از مهارت های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک سرمایه گذار موفق تلاش می کنند.

این مقاله به این موضوع می پردازد که کپی تریدینگ ارز دیجیتال چیست، چگونه کار می کند و مزایا و معایب این سیستم معاملاتی را بررسی خواهیم کرد. همچنین در مورد این صحبت می کند که چگونه یک رویکرد کل نگر برای کپی تریدینگ می تواند نقش کلیدی در تکامل معامله گران بازی کند.

کپی تریدینگ ارز دیجیتال چیست؟

کپی تریدینگ ارز دیجیتال یک استراتژی خودکار است که به فرد امکان می دهد روش های معاملاتی یک معامله گر با تجربه را کپی کند. این سیستم به فرد امکان می‌دهد تا بدون صرف زمان زیادی برای آموزش یا کسب مهارت در معامله گری کریپتو، ارزهای دیجیتال را بخرد و بفروشد تا سود کسب کند.

اساساً، کپی تریدینگ ارزهای دیجیتال همه چیز در مورد شناسایی معامله گران ماهر و اجرای مجدد معاملات آنها به معنای واقعی کلمه است. یک کپی تریدر نیازی به صرف زمان برای انتخاب روندهای بازار یا یادگیری روش های پیچیده معاملاتی ندارد. در عوض، این نرم افزار فقط کاری را که یک معامله گر خبره انجام می دهد را تقلید می کند.

برای مثال، اگر معامله‌گری که با نرم‌افزار کپی تردینگ کار می‌کند، ۱۰۰ دلار برای خرید سکه A سرمایه‌گذاری کند، نرم‌افزار نیز ۱۰۰ دلار را برای همان ارز دیجیتال خرج می‌کند. این ابزار نه تنها به معامله گران آماتور کمک می کند تا از تخصص سایر معامله گران استفاده کنند، بلکه به آنها کمک می کند تا مهارت تصمیم گیری سرمایه گذاری هوشمند را بیاموزند.

آموزش نحوه ساخت، فروش و خرید NFT 

کپی تریدینگ ارز دیجیتال چگونه کار می کند؟

انتخاب یک کپی تریدر ماهر و پلتفرم مناسب آن دو نکته ضروری برای موفقیت در کپی تریدینگ است. در اینجا نکاتی در مورد نحوه شروع کپی تریدینگ ارزهای دیجیتال عنوان خواهیم کرد:

انتخاب معامله گر مناسب

زمانی که شخصی تصمیم می گیرد به کپی تریدینگ روی بیاورد، اولین قدم شناسایی معامله گر مناسب است. کارایی کپی تریدینگ همواره به سطح مهارت معامله‌گری که دنبال می‌کنید وابسته است. شما باید به دقت در مورد معامله گران موجود تحقیق کنید و سطح مهارت آنها را در برابر پارامترهای خاصی مانند سودآوری معاملات، کل مقدار سرمایه ای که مدیریت می کنند، سطح ریسک و تعداد دنبال کنندگان و سایر موارد را تجزیه و تحلیل کنید.

پارامترهایی که فرد در نهایت انتخاب می کند به ترجیحات خود فرد بستگی دارد. سرمایه گذاران آماتور ارزهای دیجیتال باید به دقت تعیین کنند که چه چیزی برای آنها برای تصمیم گیری در مورد استراتژی معاملات ارزهای دیجیتال مهم است.

به خود معامله‌گران اصلی، برای اجازه کپی کردن معاملاتشان، کارمزد کمی پرداخت می‌شود. کارمزد معمولاً حدود ۷ درصد سود حاصل شده است. بنابراین، این سیستم به نفع معامله گران خبره و همچنین کسانی که آنها را دنبال می کنند، است.

انتخاب پلتفرم

انتخاب پلتفرم مناسب به اندازه انتخاب معامله گر مناسب مهم است. هنگامی که پلتفرم مناسب را انتخاب کردید، مرحله بعدی تنظیم آن است. اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد تا به کار با یک پلتفرم عادت کنید، اما به مرور برای شما خیلی روان خواهد شد. معمولاً می‌توان نرم‌افزار را طوری تنظیم کرد که همان مقدار یا درصدی را که معامله‌گر تقلید می‌کند، سرمایه‌گذاری کند.

حتی پس از راه‌اندازی پلتفرم، می‌توانید هر زمان که بخواهید از معامله‌گر دیگری استفاده کنید. می‌توانید هر معامله‌ای را که نرم‌افزار انجام می‌دهد را متوقف کنید یا می‌توانید به تنهایی در مورد بستن یک موقعیت معاملاتی بدون انتظار برای اقدام معامله‌گر اصلی تصمیم بگیرید.

سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال همچنین می توانند بیش از یک معامله گر اصلی را برای تنوع بخشیدن به سبد خود انتخاب کنند. با این حال، باید مقدار بودجه ای را که می خواهند به هر مدیر اصلی اختصاص دهند، مشخص کرد.

خرید دوج کوین و اطلاع از قیمت‌های لحظه ای در ارزینجا

خطرات کپی تریدینگ ارزهای دیجیتال

تا حد زیادی، کارایی فرآیند معاملات ارزهای دیجیتال به انتخاب پلتفرم و تخصص معامله‌گر اصلی بستگی دارد. یک حرکت اشتباه می تواند کل سودهای بدست آمده شما را نابود کند. مهم است که هر تصمیمی را پس از بررسی لازم اتخاذ کنید.

پلتفرم‌های معاملاتی کپی تریدینگ ارزهای دیجیتال بسیار زیادی وجود دارد که انتخاب یک مورد مناسب برای یک معامله‌گر آماتور که دانش کمی در مورد فضای ارزهای دیجیتال دارد می‌تواند بسیار سخت باشد. معامله‌گری که نمی‌تواند یک تصمیم خوب اتخاذ کند ممکن است صدها یا هزاران دلار را از دست بدهد. کپی تریدرهای با تجربه ویژگی های پلتفرم های مختلف را مقایسه می کنند و قبل از تصمیم گیری، بررسی های خود را مرور می کنند.

انتخاب یک معامله گر در عصر رسانه های اجتماعی چالش برانگیز است. سیل اطلاعات از انواع منابع، قابل اعتماد و غیر قابل اعتماد، کار را سخت‌تر می کند. مهم است که در هنگام انتخاب یک معامله گر تحقیقات کافی انجام دهید.

همه پلتفرم‌ها، صرف نظر از اینکه چقدر خوب توسعه یافته باشند، ممکن است در هر زمانی دچار مشکل شوند و نتایج غیرمنتظره ای را ارائه دهند. یک معامله گر باید روند معاملات ارزهای دیجیتال را زیر نظر داشته باشد و در صورت احساس ضرر مداوم از موقعیت‌های مهاملاتی خود خارج شود.

معامله گری یک شغل تمام وقت است که از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال می خواهد که روز خود را به طور کامل صرف مطالعه نمودارها کنند، از آخرین اخبار و پیشرفت‌ها اطلاع داشته باشند و استراتژی‌های مختلف را برای تعیین زمان خرید ارز دیجیتال و فروش آن‌ها آزمایش کنند. در حالی که کپی تریدینگ به یک معامله گر اجازه می دهد تا اقدامات معامله گران اصلی را مشاهده کند، اما آن ها نمی‌توانند دلیل تصمیم گیری و آنچه که در سر آن‌ها میگذرد را پیدا کنند.

مقایسه کپی تریدینگ با سایر روش‌ها

کپی تریدینگ به‌خاطر مجموعه ای از ویژگی‌های منحصر به فردی را که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، روزبه‌روز در حال تکامل است. این روش معاملاتی نیازی به دانش خاصی ندارد و شما می‌توانید با صرف وقت بسیار کمی مانند یک تریدر باتجربه معامله کنید، در حالی که اگر خودتان بخواهید نمودارها تحلیل کنید علاوه بر این که باید تجربه چندین ساله‌ای در تحلیل تکنیکال و فاندامنتال کسب کنید، باید تمام روز خود را صرف انجام معاملات و پژوهش کنید.

علاوه بر این چون معاملات کپی تریدینگ به صورت خودکار و توسط ربات‌های پلتفرم انجام می‌شود، شما نیازی ندارید به طور مداوم حساب خود را چک کنید. در حالی که در صورت استفاده از سیگنال های معاملاتی لازم است که شما به صورت شبانه روزی حواستان به موقعیت‌های معاملاتی خود باشد تا مبادا زمان باز یا بسته شدن یک موقعیت معاملاتی از دست برود.

علاوه بر این در روش کپی تریدینگ شما می‌توانید از استراتژی و علم تکنیکال چندین تریدر باتجربه بهره ببرید در حالی که در اکثر روش های معاملاتی دیگر تریدهای شما محدود به یک یا دو استراتژی مشخص می شود. شما می‌توانید با ایجاد یک پرتفولیو از تریدرهای با تجربه یک سبد سرمایه گذاری خوب برای خود ایجاد کنید.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx