استارلینک چگونه استخراج بیت کوین را تغییر می دهد ؟

استخراج بیت کوین
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 383 نفر

چگونه می توان به تمرکززدایی در ماینینگ انگیزه داد؟

بیش از یک سال از آغاز مهاجرت بزرگ استخراج بیت کوین می گذرد، زمانی که شبکه به دلیل حمله حزب کمونیست چین به استخراج بیت کوین، کاهش ۶۰ درصدی در نرخ هش را تجربه کرد. عواقب پس از ممنوعیت استخراج  در چین، معادل جذب بخش بزرگی از قدرت هش توسط ایالات متحده بود.

نرخ هش بازیابی شد و دوباره به بالاترین حد خود رسید. هیچ سوالی در مورد انعطاف پذیری بیت کوین در اینجا مطرح نمی شود. با این حال، ممکن است پرسیده شود که چگونه می توان تمرکززدایی شبکه و استخراج را برای محدود کردن تأثیر حملات مشابه بر بیت کوین تقویت کرد.

عدم دسترسی به اینترنت مانعی در مکان های دور است

حتی اگر استخراج معدن فعالیتی است که در سراسر جهان گسترده شده است، معدنچیان عمدتاً بر اساس هزینه های انرژی به مکان هایی هجوم می آورند. همانطور که توسط نیک کارتر پوشش داده شده است، انرژی یک پدیده محلی است. سایت های تولید انرژی با تمرکز بالا معمولاً در مناطق دور افتاده قرار دارند. کبک، کانادا و سیچوان، چین، هر دو نمونه های خوبی از این موضوع هستند.

در اینجا ظرفیت آبی نصب شده از تقاضای برق فراتر می رود و از آنجایی که انرژی کالایی به راحتی قابل حمل نیست، تولیدکنندگان با ظرفیت مازاد خود را در آرزوی خریداران جایگزین می یابند یا تصور می کنند انرژی هدر رفته ناشی از عملیات خود هستند. در اصل، به همین دلیل است که انرژی تلف شده عشق افلاطونی معدنچیان است. استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در قالب یک پیشنهاد دهنده بی‌طرف از حوزه قضایی، می‌توانند آخرین خریدار برای کسب درآمد از انرژی سرگردان باشند.

با وجود این که ممکن است این موضوع مهم به نظر برسد، در عمل، تلاش برای استفاده از سایت‌های کم‌هزینه و غنی از انرژی اغلب مستلزم اجرای عملیات استخراج در مقیاس است، و زمانی که در مورد مکان‌های راه دور صحبت می‌شود، اتصال به اینترنت می‌تواند مشکل دیگری باشد. برای یک مزرعه ماینینگ چند میلیون دلاری، دسترسی به یک سرویس ماهواره ای اینترنتی شرکتی مشکل چندانی نخواهد داشت، زیرا اندازه درآمد آنها باعث می شود چنین هزینه های اتصال در صورت های درآمد آنها حداقل به نظر برسد. در مقابل، این احتمال زندگی متوسط ​​جو در نزدیکی مکان‌های انرژی رشته‌ای را از معادله خارج می‌کند.

چگونه استارلینک استخراج بیت کوین از راه دور را فعال می کند؟

اتصال فردی به اینترنت به ۶۰ درصد از جمعیت جهان رسیده است. این بدان معناست که در حال حاضر کمتر از ۳ میلیارد نفر به اینترنت “بدون ارتباط” وجود دارند که اکثریت این افراد در جنوب و شرق آسیا و در آفریقا هستند.

بهبود کیفیت و اتکا به اتصال افراد نیز یک مسئله حل نشده است. استارلینک به رهبری اسپیس ایکس قصد دارد اینترنت پهن باند پرسرعت و کم تاخیر را در نقاط دورافتاده و روستایی در سراسر جهان ارائه دهد. با استفاده از تجربه SpaceX در ساخت موشک و فضاپیما، ماموریت آنها استقرار پیشرفته ترین سیستم اینترنت پهن باند جهان است.

هزینه‌های سخت‌افزاری برای راه‌اندازی نقطه دسترسی استار لینک در حدود ۶۰۰ دلاربه علاوه هزینه ماهیانه ۳۰۰۰ دلار است. حتی اگر می‌توان هزینه را برای یک فرد معمولی بالا در نظر گرفت، تصور اینکه چگونه این امر می‌تواند بر بیت کوین تأثیر بگذارد، نظریه‌های جالبی را مطرح می‌کند.

چگونه استخراج بیت کوین در مکان های راه دور می تواند باعث تسریع پذیرش گسترده بیت کوین شود

تصور ماینرهایی که به هزینه‌های استارلینک در مناطق روستایی یارانه می‌دهند تا از انرژی انباشته استفاده کنند و در عین حال اتصال اینترنت را فعال کنند، ممکن است چندان دور نباشد، با توجه به اینکه ما یک ماینر بیت کوین داریم که گلخانه‌ها را در هلند تامین می‌کند. اگر به گرمای هدر رفته برای رشد محصولات و شکوفه دادن گل ها در یک مکان یارانه داده شود، ممکن است همین امر برای فعال کردن خدمات مبتنی بر اینترنت در مناطق غیرمرتبط در ازای بیت کوین تازه تولید شده صادق باشد.

اینکه چگونه این می تواند نقشی در کاهش تمرکز ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) شبکه ایفا کند نیز ممکن است جالب باشد. همانطور که توسط دارپا گزارش شده است “آیا بلاک چین ها غیرمتمرکز هستند؟” مقاله، “حداقل در پنج سال گذشته، ۶۰٪ از کل ترافیک بیت کوین تنها از سه ISP عبور کرده است.” علاوه بر این، «از ژوئیه ۲۰۲۱، حدود نیمی از گره‌های عمومی بیت‌کوین  از آدرس‌های IP در آلمان، فرانسه و ASهای ایالات متحده کار می‌کردند که چهار مورد برتر آن‌ها ارائه‌دهنده میزبانی (Hetzner، OVH، Digital Ocean و Amazon AWS) هستند.»

از طرف دیگر، به نظر می رسد رویکردهای مبتنی بر جامعه در اکوسیستم بیت کوین برای کاهش تمرکز در حال گسترش هستند. با توجه به اینکه پروژه‌هایی مانند Fedimint به دنبال تسریع تمرکززدایی در حضانت و راه‌اندازی‌های استخراج خانگی هستند که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته‌اند، ممکن است بپرسید:

“آیا استارلینک به خوبی در راه تبدیل شدن به یکی از توانمندسازهای استخراج بیت کوین و تمرکززدایی شبکه در آخرین مایل است؟” باید دید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx