شیبا را چه کسی خلق کرد؟

شیبا
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 647 نفر

در آگوست ۲۰۲۰، یک فرد (یا گروه) ناشناس به نام «ریوشی» شیبا اینو را ایجاد کرد – یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز که ماه‌ها پس از راه‌اندازی به طور تصاعدی افزایش یافت.

شیبا یک جامعه کامل از حامیان به نام ارتش SHIB را جمع آوری کرد که این سکه را در رسانه های اجتماعی، عمدتاً در پلت فرم میکروبلاگینگ توییتر، تبلیغ کردند. رشد تصاعدی  مرزارز در سراسر جامعه کریپتو و رسانه های جریان اصلی گسترش یافت.

اما در مورد بنیانگذار(های) چه می دانیم؟

با وجود محبوبیت فوق‌العاده شیبا، به نظر می‌رسد نهادی که شیبا اینو را ایجاد کرده است، همان مراحلی را دنبال می‌کند که ساتوشی ناکاموتو بیت‌کوین انجام می‌دهد.

بنیانگذار ان از دنیای کریپتو ناپدید شد
در ابتدا، شیبا به عنوان میمکوین اصلی که می‌تواند با دوج کوین محبوب ایلان ماسک رقابت کند، ظاهر شد و با تبدیل شدن به محبوب‌ترین کوین با تم سگ برای خرده‌فروشان در سال ۲۰۲۱، بر دوج غلبه کرد.

بیایید ابتدا کمی زمینه را قرار دهیم: ریوشی در بیشتر سال ۲۰۲۱ سکوت کرد. تنها نشانه فعالیت در ۳۰ می زمانی که ریوشی همه توییت‌ها و بیوگرافی توییتر خود را حذف کرد مشاهده شد. این جا برای حدس و گمان باقی می گذارد: آیا او حضور خود در شبکه های اجتماعی را حذف کرده است یا حسابش هک شده است؟

از آنجایی که ریوشی در یک پست بلاگ Medium که اکنون حذف شده است به ناپدید شدن اشاره کرد، گزینه اول مناسب تر به نظر می رسد: “من مهم نیستم و یک روز بدون اطلاع قبلی خواهم رفت.” او سپس توسعه دهندگان این پروژه را تشویق کرد تا به کار بر روی اکوسیستم ان ادامه دهند.

ناپدید شدن ریوشی با رکود گسترده تر بازار کریپتو در ژوئن ۲۰۲۲ مطابقت داشت. پس از اعلام، شیبا ضربه خورد و ۵ درصد سقوط کرد که باعث افزایش ۸۰ درصدی افت قیمت از بالاترین رکورد تاریخ در اکتبر ۲۰۲۱ شد.

شایعات و تئوری ها در مورد هویت احتمالی ریوشی و معنای اقدامات او در جامعه رمزنگاری فراوان است. شیتوشی کوساما، سرپرست پروژه شیبا اینو، در ۳۰ می پستی متوسطی نوشت تا به بنیانگذار ناشناس احترام بگذارد و شایعاتی را که جامعه شیبا پس از خروج او با آن مواجه شده بود، ابهام کرد.

شایان ذکر است که ریوشی حتی یک سال با پروژه شیبا درگیر نبود، بنابراین بیشتر ورودی و هدایت اکوسیستم به لطف توسعه دهندگان و جامعه کلی بود که به گفته کوساما، چشم انداز ریوشی را دنبال می کنند

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx