کشور های پیشرو در ارز دیجیتال کدامند؟

ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 412 نفر

پذیرش کریپتو در سراسر جهان در چند سال گذشته سرعت گرفته است. روند صعودی سال ۲۰۲۱  که در ان  قیمت بیت کوین به ۶۹۰۰۰ دلار رسید و باعث هجوم کاربران جدید به بازار شد، چه در بخش خرده فروشی و چه از طرف سرمایه گذاران نهادی. طبق داده‌های اخیر، در حال حاضر بیش از ۳۲۰ میلیون کاربر رمزارز در سراسر جهان وجود دارد. در اینجا کشورهایی هستند که بر این لیست غالب هستند.

ایالات متحده رهبری می کند

ایالات متحده در واقع شاهد یکی از سریع ترین پذیرش ارز دیجیتال بوده است. داده های Triple A نشان می دهد که بیش از ۴۶ میلیون کاربر رمزنگاری در این کشور وجود دارد. این امر حتی بیشتر آشکار می شود که بیش از ۸۰٪ از تمام خودپردازهای رمزنگاری نصب شده در جهان در این منطقه وجود دارد. بنابراین در مجموع، ایالات متحده ۱۳.۷۴ درصد از کل جمعیت خود را کاربران کریپتو دارد.

در رتبه دوم هند قرار دارد. در طول سال‌ها، گزارش‌هایی از هجوم هندی‌ها به سمت ارزهای دیجیتال به عنوان طلای جدید منتشر شده است.  با این حال، این تنها حدود ۲٪ از کل جمعیت هند را تشکیل می دهد. پاکستان با بیش از ۲۶.۴ میلیون کاربر کریپتو در جایگاه سوم قرار دارد که ۱۱.۵ درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهد.

نیجریه بدون تعجب در جایگاه چهارم قرار دارد. وضعیت اقتصادی این کشور به مرور زمان با تورم دو رقمی بدتر شده است و ساکنان برای حفظ ارزش ثروت خود به ارزهای دیجیتال روی آورده اند. این کشور بیش از ۲۲.۳ میلیون کاربر دارد که ۱۰.۳۴ درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهد.

ویتنام با بیش از ۲۰.۲ میلیون کاربر در جایگاه پنجم قرار دارد. با این حال، علیرغم اینکه در رتبه پنجم قرار دارد، این کشور با ۲۰.۲۷ درصد بیشترین درصد از جمعیت استفاده کننده از رمزنگاری را دارد. به این ترتیب، چین با ۱۹.۸۸ میلیون و برزیل با ۱۶.۶۵ میلیون نفر بالاتر هستند. روسیه، اندونزی و آفریقای جنوبی به ترتیب با ۱۴.۶ میلیون، ۱۲.۲۳ میلیون و ۷.۷ میلیون ۱۰ نفر اول را تکمیل می کنند.

رمزارز در سراسر قاره ها گسترش می یابد

در مقیاس کنترل کشوری، ایالات متحده از نظر پذیرش این اتهام را رهبری می کرد، اما زمانی که از چشم انداز قاره ها به عنوان یک کل نگاه شود، غرب به سرعت سقوط می کند. در عوض، آسیایی‌ها در این زمینه رهبری می‌کنند.

داده ها نشان می دهد که آسیا دارای ۱۳۰ میلیون کاربر رمزارز است. در مقابل، قاره آفریقا ۵۳ میلیون کاربر دارد. این امر آمریکای شمالی را با ۵۱ میلیون کاربر در جایگاه سوم قرار می دهد. اروپا با ۴۳ میلیون نفر و آمریکای جنوبی با ۲۷ میلیون نفر در رتبه های بعدی قرار دارند. Oceania نیز به ۱ میلیون کاربر رسید.

درصد هولدر ها  هم از نظر جنسیت به سمت مرد ها بیشتر شده و در مجموع، ۶۳ درصد از کل کاربران کریپتو را مردان و ۳۷ درصد را زنان تشکیل می دهند. ۷۲ درصد از همه کاربران زیر ۳۴ سال سن دارند، که نشان می دهد بازار برای جوان ترها جذاب است. اکثریت (۷۱%) دارای حداقل مدرک لیسانس هستند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx