چالش های انرژی، ارز و جهان زدایی

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

علائم هشدار دهنده انرژی، ارز و جهان زدایی بخش اول: جهان در جنگ است. در حالی که در ابتدا ممکن است این جمله مبالغه به نظر برسد، اما به طور فزاینده ای آشکار شده است که جهان در بحبوحه یک جنگ اقتصادی است که در خطر تبدیل شدن به یک جنگ نظامی تمام عیار است. […]

ارز و جنگ

علائم هشدار دهنده انرژی، ارز و جهان زدایی

بخش اول:

جهان در جنگ است. در حالی که در ابتدا ممکن است این جمله مبالغه به نظر برسد، اما به طور فزاینده ای آشکار شده است که جهان در بحبوحه یک جنگ اقتصادی است که در خطر تبدیل شدن به یک جنگ نظامی تمام عیار است. قبل از اینکه به عناصر پیچیده ژئوپلیتیک جهانی بپردازیم، اجازه دهید ابتدا ارزیابی کنیم که چرا به عنوان سرمایه گذاران در بازار ارز حتی ارزش وقت گذاشتن برای تحلیل را دارد. مهمترین چیزی که باید به عنوان یک سرمایه گذار (به طور کلی یک شهروند جهانی در ابعاد بزرگ تر) درک کرد این است که سه دهه گذشته یک ناهنجاری کامل در طول تاریخ جهانی بود.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، تجارت در مقیاس جهانی بر خلاف هر چیزی که قبلاً دیده شده بود سوق داده شد، زیرا ایالات متحده در حال گشت زنی صلح آمیز در مسیرهای تجاری با نیروی دریایی خود بود. این به چیزی کمک کرد که اکنون بسیاری از آن به عنوان اعتدال بزرگ (The Great Moderation) یاد می کنند.

به طور کلی می توان اعتدال بزرگ را مترادف جهانی شدن در مقیاسی در نظر گرفت که قبلاً هرگز دیده نشده بود. به ویژه، محیط کاهش تورم ارز در سه دهه گذشته باعث شد تا رشد واقعی ادامه یابد و رشد دارایی‌های مالی ایالات متحده به دلیل سیاست نرخ بهره پایین و برنامه‌های تسهیل کمی بی‌پایان پس از بحران بزرگ مالی، سهموی شود.

اوراق بهادار خزانه داری، که صرفاً ادعایی بر دلارهای آتی با نرخ بهره پیوسته هستند، به کشورها اجازه می دهد مازاد اقتصادی خود را ذخیره کنند. این سیستم تا زمانی که دلارها و متعاقباً خزانه داری قدرت خرید خود را به صورت واقعی حفظ می کردند، به نفع سهامداران مستقل بود.

مسیر مشخص بدی های ارزی

پس از حمله به اوکراین در ماه فوریه، کشورهای G7 از مسدود شدن دارایی های بانک مرکزی روسیه خبر دادند. به یاد داشته باشید، بدهی دولتی چیزی نیست جز وعده پرداخت آینده از سوی ملتی دیگر.

با این حرکت، یک چیز روشن شد. در گزارش ماهانه بهمن ماه (فوریه) موارد زیر را گفتیم.

این اقدام اساساً به همه کشورهای مستقل، به‌ویژه چین گفته است که اگر گامی اشتباه بردارید، ممکن است ذخایر ارزی شما متعلق به شما نباشد.

در حالی که حدس و گمان در مورد احتمال وقوع جنگ نظامی کار هیجان انگیزی نیست، برای کسانی که توجه دارند واضح است که تنش های ژئوپلیتیکی همچنان در حال افزایش است و تاریخ به ما می گوید که درگیری ها به ندرت چیزی جز تورم هستند. نه تنها به دلیل سیاست های تجاری حمایتی که کشورها اتخاذ می کنند، بلکه به دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا که صنعتی شدن گسترده به سمت جنگ مستلزم آن است.

اثرات دومینو ای

بخش بعدی، که به عنوان بخش دوم این آغازگر عمل می کند، به بررسی تأثیرات بحران انرژی در اروپا، افزایش تنش های ژئوپلیتیکی در سطح جهانی، غوغای بازارهای بدهی جهانی و نقش احتمالی بیت کوین در جهان فردا می پردازد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx