بیت کوینرها سواد مالی ندارند

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

بیت کوینرها سواد مالی ندارند مقاله تحقیقاتی که توسط بانک مرکزی کانادا منتشر شده است، نشان می دهد که سرمایه گذاران بیت کوین یا به اصطلاح بیت کوینرها از نظر مالی بی سواد هستند. در عین حال، کانادایی ‌هایی که هوش مالی بالایی دارند، علیرغم آگاهی بیشتر در مقایسه با عوام، به نسبت کمتر در […]

بیت کوینرها سواد مالی ندارند

بیت کوینرها سواد مالی ندارند

مقاله تحقیقاتی که توسط بانک مرکزی کانادا منتشر شده است، نشان می دهد که سرمایه گذاران بیت کوین یا به اصطلاح بیت کوینرها از نظر مالی بی سواد هستند.

در عین حال، کانادایی ‌هایی که هوش مالی بالایی دارند، علیرغم آگاهی بیشتر در مقایسه با عوام، به نسبت کمتر در بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند.

در حالی که بیت کوینرها معمولا دانش عمیقی در مورد بلاکچین و رمزارزها دارند، اما با سوالات پایه ای سواد مالی دست و پنجه نرم می‌ کنند. بنابراین این افراد خود را در معرض خطرات مالی بزرگ ‌تری قرار می ‌دهند.

گزارش بانک مرکزی کانادا همچنین نشان می دهد که اکثر افرادی که بیت کوین دارند، مردانی با درآمد بالا هستند.

به علاوه، اکثر بیت کوینرها این ارز دیجیتال را به عنوان وسیله ‌ای برای سرمایه‌ گذاری می ‌بینند. و تنها افراد اندکی از پاسخ‌ دهندگان به این ارز دیجیتال به عنوان ابزاری برای پرداخت نگاه می کنند.

شایان ذکر است که این یافته‌ ها بر اساس مجموعه ‌ای از نظرسنجی‌ هایی است که در بازه زمانی 2016 تا 2020 انجام شده ‌اند.

با این حال، برخی از طرفداران بیت کوین معتقدند که این رمزارز می تواند کاتالیزوری برای افزایش سواد مالی باشد. مطالعه دیگری که در ژوئن گذشته منتشر شده بود، ارتباط مثبتی بین سواد مالی و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال پیدا کرده بود.

 

نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند. و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx