نوریل روبینی (Nouriel Roubini): ارز دیجیتال بانک های مرکزی (CBDC) دنیا را دگرگون خواهند کرد!

انتشار 4 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

نوریل روبینی (Nouriel Roubini): ارز دیجیتال بانک های مرکزی (CBDC) دنیا را دگرگون خواهند کرد! به اعتقاد نوریل روبینی (Nouriel Roubini) اقتصاددانی برجسته که به دلیل بدبینی اش نسبت به بیت کوین شناخته شده است، ارز دیجیتال بانک های مرکزی (CBDC) آینده پول های کنونی خواهند بود. به گفته روبینی، CBDC های جهانی مانند یوان […]

نوریل روبینی (Nouriel Roubini): ارز دیجیتال بانک های مرکزی (CBDC) دنیا را دگرگون خواهند کرد!

نوریل روبینی (Nouriel Roubini): ارز دیجیتال بانک های مرکزی (CBDC) دنیا را دگرگون خواهند کرد!

به اعتقاد نوریل روبینی (Nouriel Roubini) اقتصاددانی برجسته که به دلیل بدبینی اش نسبت به بیت کوین شناخته شده است، ارز دیجیتال بانک های مرکزی (CBDC) آینده پول های کنونی خواهند بود.

به گفته روبینی، CBDC های جهانی مانند یوان دیجیتال قادر هستند به جایگزینی برای خدمات مالی عمده و ارزهای دیجیتال در آینده تبدیل شوند. این اقتصاددان در مصاحبه خود با یاهو فایننس در تاریخ  7 نوامبر گفت:

ارز دیجیتال بانک های مرکزی در تمام سیستم های پرداخت دیجیتال و یا در بخش خصوصی حضور خواهند شد. CBDC ها حتی ممکن است به جایگزینی برای بعضی از ارزهای دیجیتال که در واقع نمی توان به آنها ارز گفت تبدیل شوند.

روبینی پیش بینی می کند که “انقلابی” با استفاده از CBDC ها به زودی سه سال آینده رخ خواهد داد:

در آینده شما نیازی به رمزارزها نخواهید داشت. حتی نیاز به داشتن حساب بانکی و دست چک نیز از بین خواهد رفت. در سه سال آینده شاهد رقم خوردن انقلابی توسط ارز دیجیتال بانک های مرکزی خواهیم بود.

علاوه بر این،‌ این اقتصاددان مشهور اعتقاد دارد که بکار بردن واژه “ارز” برای رمزارزها کار درستی نیست، زیرا یک ارز به داشتن یک واحد حساب نیار دارد. طبق استدلال روبینی “هیچ چیزی به بیت کوین و سایر رمزارزها قیمت گذاری نشده است”. به اعتقاد او رمزارزها “یک عدد واحد” یا “یک روش پرداخت مقیاس پذیری” را نمی توانند ارائه بدهند.

با این حال، روبینی به این موضوع اعتراف کرد که بیت کوین می تواند به عنوان یک ذخیره ارزش عمل کند، که یکی از عملکردهای اصلی پول در کنار یک واحد حساب و یک وسیله مبادلاتی به حساب می آید. وی گفت:

شاید بیت کوین یک ذخیره ارزش نسبی باشد. برخلاف هزاران کوین دیگر که از نظر من بیشتر شت کوین هستند تا هر چیر دیگری، نمی توان به راحتی بیت کوین را نادیده گرفت، چون حداقل یک الگوریتم برای تصمیم گیری در مورد میزان عرضه بیت کوین با گذشت زمان وجود دارد. اما این مسئله برای سایر کوین ها صدق نمی کند و کاملا بدون برنامه انجام می شود. از طرف دیگر این کوین ها به راحتی می توانند بی ارزش شوند.

روبینی همچنین دیفای (DeFi) را مورد انتقاد قرار داد. وی اعتقاد دارد که دیفای رو به زوال است و رسانه ها بیش از حد دیفای را بزرگ جلوه داده اند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx