کاهش اثرگذاری ماینرها در شبکه بیت کوین (BTC)

انتشار 4 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

کاهش اثرگذاری ماینرها در شبکه بیت کوین (BTC) گزارش جدیدی که توسط CoinMetrics منتشر شده نشان می دهد که تأثیر قابل توجه ماینرها در شبکه بیت کوین (BTC) به آرامی در حال کاهش است. این تحقیق آدرس ماینرها و استخرها و پرداخت ها را تحلیل کرد تا از این طریق مشخص شود که آیا تأثیر […]

کاهش اثرگذاری ماینرها در شبکه بیت کوین (BTC)

کاهش اثرگذاری ماینرها در شبکه بیت کوین (BTC)

گزارش جدیدی که توسط CoinMetrics منتشر شده نشان می دهد که تأثیر قابل توجه ماینرها در شبکه بیت کوین (BTC) به آرامی در حال کاهش است.

این تحقیق آدرس ماینرها و استخرها و پرداخت ها را تحلیل کرد تا از این طریق مشخص شود که آیا تأثیر ماینرها بر روی شبکه به طور کلی با گذشت زمان تغییر کرده است یا خیر. از آنجا که ماینرها بیت کوین های تازه صادر شده را دریافت می کنند به جای آنکه آن را بخرند، بنابراین آنها فروشندگان طبیعی این دارایی هستند.

اندازه گیری جریان از دو نوع آدرس مرتبط با جوایز بلوکی مشخص کرد که به تدریج در تاثیرگذاری ماینرها بر نقدینگی کاهش یافته است:

معیارهای درون زنجیره ای مانند دارایی های ماینرها و حجم انتقال شبکه نشان می دهد که تأثیر ماینرها در شبکه به آرامی در حال کاهش است.

از طرفی هزینه های عملیاتی مانند برق و اجاره بها براساس ارزهای فیات هستند که همین مسئله به فشاری برای فروش بیت کوین به منظور تهیه ارز فیات تبدیل می شود. این تحقیق نشان داد که درصد عرضه توسط ماینرها با گذشت زمان کاهش یافته است.

اگر بخواهیم در خصوص کل عرضه به این موضوع نگاه کنیم، کاهش تدریجی عرضه توسط ماینرها و استخرها آشکارتر می شود. با این حال، این گزارش این موضوع را تاکید کرد که همچنان ماینرها و استخرها بخش قابل توجهی از کل عرضه را در اختیار دارند.

دارایی های ماینرها

دارایی های ماینرها

درصد کل عرضه توسط آدرس های ماینرها و استخرها از حدود 25٪ در سال 2015 به تقریبا 18٪ در سال جاری طبق نمودار کاهش یافته است. دارایی های کمتر به این معنی است که ماینرها بیت کوین کمتری را برای دامپ کردن در بازار اختیار دارند و همین مسئله از تأثیر آنها بر قیمت ها کاسته است.

جریان های شبکه ای در روزهای ابتدایی شبکه بی ثبات بودند زیرا مقدار فروش به همراه قیمت ها بسیار متفاوت بود. با این وجود، به تدریج با گذشت زمان نوسانات کاهش یافته است که احتمالاً به دلیل هاوینگ و کاهش پاداش های بلوکی بوده است. علاوه بر این، چندین معیار درون زنجیره ای دیگر نیز مانند هش ریت و سختی اخیراً کاهش یافته اند. علت کاهش یافتن هش ریت می تواند به دلیل تغییرات فصلی در چین باشد، کشوری که بیشتر پروسه استخراج در آنجا انجام می شود.

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx