تجمع اعتراضی ماینرهای ارزهای دیجیتال مقابل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

تجمع اعتراضی ماینرهای ارزهای دیجیتال مقابل ستاد مبارزه با قاچاق کالا
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2491 نفر

تجمع اعتراضی ماینرهای ارزهای دیجیتال مقابل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

عده ای از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال روز گذشته مقابل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار رسیدگی به حق و حقوق خود شدند. این گروه برای تداوم فعالیت خود در صنعت رمزارزها از دولت خواستند که به حل مشکلات دستگاه‌ های ماینینگ که در گمرک ضبط شده رسیدگی کند. این افراد با در دست داشتن پلاکاردهایی با عبارت “من قاچاقچی نیستم”، خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

تجمع اعتراضی ماینرها

بلاتکلیفی ماینرها به دلیل تعلل نهادهای قانونگذار

امید علوی، عضو هیئت رئیسه کارگروه ماینینگ در انجمن بلاک چین ایران، در این خصوص گفت که با اینکه ۴ ماه از تایید مصوبه‌ ای درخصوص تعیین و تکلیف دستگاه‌ های مایننیگ توسط دولت میگذرد، اما هنوز اتفاق خاصی برای ماینرها و کالاهای ضبط شده ‌شان در گمرک رخ نداده است. همین موضوع سبب شده که برخی از ماینرها برای حل مشکلات خود اقدام به این تجمع اعتراضی کنند. وی افرود:

در آن مصوبه ذکر شده بود که سرنوشت دستگاه‌ های استخراجی که قبل از سال ۹۹ وارد کشور شدند به صورت سامانه خود اظهاری حل و فصل شود. در واقع قرار بود ماینرها هزینه گمرک و عوارض را پرداخت نمایند و مشکلات پرنده تعزیراتی‌ شان حل شود.

براساس این مصوبه مالکان دستگاه‌ های ضبط شده می ‌توانند با مراجعه به سایت بهین یاب وزارت صمت حقوق گمرکی و دولتی آن را پرداخت کرده و بعد از ثبت قانونی دستگاه های خود، آنها را از نهادی که ضبط کرده پس بگیرند، هرچند که این سامانه با عدم استقبال ماینرها واقع شد.

علوی در خصوص اینکه که بر اساس مصوبه دولت دو نهاد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صمت موظف به رسیدگی پرونده ‌های دستگاه ‌های دپو شده در گمرک هستند، گفت:

وزارت صمت وظیفه طراحی سامانه و دریافت هزینه ‌های گمرکی و عوارضی را برعهده داشت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز به سبب اینکه یک نهاد قانونگذاری در این زمینه است، وظیفه حل دیگر مشکلات را بر عهده داشته است

علوی اظهار داشت که با وجود تدوین آیین‌ نامه ‌ها و دستورالعمل‌ ها، اما همچنان ستاد مبارزه با قاچاق کالا در اجرایی کردن مراحل حل و فصل مشکلات ماینرها تعلل می‌ کند.

وی در ادامه افزود:

اگر جمعیت ماینرهای امروز صبح چند ده نفر بود به این خاطر است که برخی از این افراد در حال حاضر به زندان افتاده و بسیاری نیز دائما هر روز جریمه می ‌شوند و خانه آنها مصادره و یا توقیف شده است.

خروج ماینرها از کشور

علوی در ادامه افزود که این مشکلات و سختگیری‌ ها از سوی نهادهای قانونگذاری سبب شده که بسیاری از ماینرها از ایران بروند و این ارز آوری را در کشورهای دیگری انجام بدهند:

ماینرهای حرفه ‌ای ایران یک جمعیت دو هزار نفری را تشکیل می‌ دهند و این مشکلات باعث شده که جامعه آماری آنها روز به روز کمتر شود چرا که یا ورشکست می ‌شوند و یا تصمیم می ‌گیرند از ایران بروند.

لازم به ذکر است که چندی پیش هیات وزیران در مصوبه ‌ای، استفاده از رمزارزهای استخراج شده توسط ماینرهای دارای مجوز از وزارت صنایع را برای تامین ارز واردات، مجاز اعلام کرده بود. با توجه به اعتراض ماینرها نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خود، وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا هنوز بیانیه ای را در این خصوص منتشر نکرده اند.

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx