آیا السالوادور با چالش تامین انرژی استخراج مواجه است؟

آیا السالوادور با چالش تامین انرژی استخراج مواجه است؟
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4649 نفر

آیا السالوادور با چالش تامین انرژی استخراج مواجه است؟

این که راس یک کشور و یک اقتصاد دان تازه به شهرت رسیده در توییتر در یک روز مورد توجه همگان قرار بگیرند اصلا اتفاق طبیعی نیست. زمانی که استیو هانک (Steve Hanke)، اقتصاددان جان هاپکینز (John Hopkins) از رئیس جمهور السالوادور، نائب ابوکیله، در رابطه با برنامه مصرف انرژی برای استخراج بیت کوین سوال پرسید، نائب ابوکیله به شدت از او انتقاد کرد و او را یک ID-10t نام گذاری کرد.

هزینه برق مصرفی برای تولید بیت کوین

در خبری که اخیرا توسط Arcane Research ارائه شد چنین اعلام شد که ارزان ترین منطقه برای استخراج بیت کوین، کویت است. و بر اساس تحقیقات آن‌ها قیمت استخراج هر بیت کوین با توجه به هزینه های برقی این کشور تنها ۸۸۰$ است. اما در السالوادور هزینه استخراج هر بیت کوین چیزی در حدود ۱۰،۰۰۰$ خواهد بود. با توجه به این موضوع، برخی از نگرانی های هانک منطقی به نظر می رسد.

کمبود انرژی کشورهای آمریکا مرکزی

برای این بخش، ابوکیله ادعای هانک در رابطه با مواجهه کشورهای آمریکای مرکزی با کمبود انرژی را سریعا رد کرد. این رئیس جمهور توضیح داد که السالوادور به دلیل این که در منطقه ارزش بهتری را برای پول ایجاد کند به دنبال واردات انرژی است. او گفت که یک نیروگاه گاز طبیعی در حال ساخت است و تولید انرژی از می ۲۰۲۲ انجام خواهد شد. علاوه بر آن، با توجه به سخنان رئیس جمهور، یک سد آب جدید نیز در حال احداث است.

در جواب به سوال انرژی آتش فشانی او چنین پاسخ داد:

اما ما چند حفاری جدید انجام داده ایم و به دنبال آن هستیم تا تولید گرما زمینی خود را افزایش دهیم… تا مقادیر بسیار بالا. تنها یک چاه، که در رابطه با آن چند ماه پیش توییتی منتشر کردم، قادر خواهد بود ۹۵ میلیون وات انرژی تجدید پذیر و ارزان را به مدت حداقل ۲ میلیون سال تولید کند.

با توجه به ابوکیله، ۴ حفاری دیگر تا کنون انجام شده است و Conchagua Volcano برای قدرت بخشیدن به شهر بیت کوین بسیار مناسب است.

خروش زیر سطح

ممکن است ابوکیله در رابطه با منابع انرژی آتش فشانی این کشور (السالوادور) مطمئن به نظر برسد و به سودآوری شهر بیت کوین اعتقاد داشته باشد. اما در رابطه با مردم محلی و همچنین اثراتی که احداث چنین مراکز تکنولوژی بر زمین خواهد داشت نگرانی هایی وجود دارد.

از طرف دیگر، ابوکیله بسیار خوش بین است. در اوایل سال ۲۰۲۲، او پیش بینی کرده است که شهر بیت کوین شروع به ساخته شدن می کند و اوراق قرضه آتش فشان بیش تر از حد انتظار متقاضی خواهد داشت.

بازار در مواد مذاب

در زمان انتشار این خبر، قیمت بیت کوین ۴۱،۷۵۷.۸۰ دلار است. و مسیر بسیار طولانی تا رکورد تاریخی قیمت خود یعنی ۷۰،۰۰۰ دلار دارد. در حال حاضر بازار رمز ارزها در “ترس شدید” به سر می برد و بسیار دشوار است که آینده بیت کوین را در این نقطه پیش بینی کرد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx