آیا فناوری بزرگ می تواند متاورس غیرمتمرکز را تهدید کند؟

آیا فناوری بزرگ می تواند متاورس غیرمتمرکز را تهدید کند؟
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4100 نفر

آیا فناوری بزرگ می تواند متاورس غیرمتمرکز را تهدید کند؟

اصلا جای تعجب ندارد اگر متوجه شوید که بزرگترین سرمایه گذاران در متاورس سرمایه گذاری کرده‌اند.

در ماه اکتبر، شرکت مادر فیس بوک به نام Meta Platforms اعلام کرد که در پروژه‌های متاورس چندین میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است و حتی اسم شرکت خود را نیز تغییر داد تا مردم را از انگیزه خود برای دستیابی به این حوزه آگاه کند. یک ماه بعد، شرکت مایکروسافت اعلام کرد که محصول جدید او به نام Mesh برای مایکروسافت راهی است برای ورود به حوزه متاورس.

سندباکس

با این اوصاف آیا متاورس جنگی برای میلیاردرها برای تصاحب آن خواهد بود یا آیا حوزه مجازی توسط شرکت کنندگان و خالقان آن تصاحب می‌شود؟ Sebastien Bourget، هم بنیان گذار سند باکس به آینده امیدوار است.

در یک مصاحبه Bourget گفت:

شما می توانید متوجه ورود پر قدرت کمپانی های بزرگ به این حوزه شوید، اما این موضوع می‌تواند موجب فریب کاربران شود. آن‌ها مسئولیت دارند که یک آینده بهتر برای ما و برای نسل آینده تکنولوژی فراهم کنند. این متاورس تماما در رابطه با تکنولوژی است و اگر این همکاری های عظیم ادامه داشته باشد، اتفاقات مشابهی مانند تغیییر نام کاری که آن‌ها برای سال‌ها در حال انجام دادن آن هستند منجر به ساخته شدن یک اینترنت بهتر نخواهد شد

سندباکس، یک بازی مبتنی بر بلاکچین که ۳۰،۰۰۰ کاربر فعال را به صورت  ماهانه سرگرم می‌کند، به کاربران اجازه می دهد که در این شبکه بدون حضور یک شخص ثالث در دنیای مجازی شرکت کنند و دارایی های دیجیتال خود را داشته باشند، که این اتفاق بر خلاف بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند Meta‌ است.

سندباکس قصد دارد که بخشی از یک متاورس باز باشد، به این معنا که کاربران در آن بتوانند به هرجایی سر بزنند و دارایی‌های خود را حمل کنند.

Roham Gharegozlou، مدیر عامل Dapper Labs گفت:

متاورس باز یک فضای قابل اشتراک است که قدرتش از طریق چند شرکت بزرگ تامین نمی‌شود. برنامه‌ای که زندگی دیجیتال ما را مدیریت می‌کند کاملا شفاف خواهد بود و بر روی شبکه عمومی بلاک چین اجرا می‌شود. قابل دسترسی برای هرکس، قابل اعتماد برای همه و کنترل شده توسط خود مردم نه توسط آدم‌هایی که آن را خلق کرده اند.

طرد وب ۲.۰

Bourget گفت که متاورس باز به دنبال آن است که نسخه قدیمی اینترنت (وب ۲.۰) را از طریق استفاده از تکنولوژی‌های غیرمتمرکز مانند رمزارزها پشت سر بگذارد.

از فیس بوک قبلاً در جریان رسوایی کمبریج آنالیتیکا در اکتبر ۲۰۲۰، زمانی که داده های تقریباً ۸۷ میلیون کاربر برای دستکاری در انتخابات ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت، شکایت شد. در پاسخ، مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت، در مقابل کنگره شهادت داد و کمیسیون تجارت فدرال شرکت را ۵ میلیارد دلار جریمه کرد.

Bourget گفت:

این یک محیط بسته است که هنوز بر اساس مفهوم Web2 ساخته شده است، جایی که کاربران محصول هستند، از آن‌ها کسب درآمد می شود و ردیابی می شوند.زیرا آن‌ها می خواهند به [شرکت ها] خدمات بهتری ارائه دهند، تبلیغات هدفمندتری داشته باشند و سعی کنند محصولات را بفروشند. این یک دید بسیار محدود است.

با جدا شدن بیشتر از شرکت های سنتی، Sandbox به زودی از طریق یک سازمان مستقل غیرمتمرکز، که DAO نیز نامیده می شود، اداره خواهد شد. طبق وایت پیپر پلتفرم، بازیکنانی که توکن SAND بومی آن را دارند، حق رای خواهند داشت و می‌توانند در مورد تصمیمات مختلف در اکوسیستم آن راه حل پیشنهاد دهند.

Bourget گفت:

برای ما مهم است که به مردم آموزش دهیم که چرا اگر پول واقعی خرج می‌کنند، باید دارایی‌های دیجیتال خود را داشته باشند [و] باید برای ارزشی که در متاورس ایجاد می‌کنند پاداش بگیرند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx