بررسی عملکرد بازار کریپتو در روز جاری: همبستگی رمزارزها و تاثیرات هارد فورک لندن بر اتریوم 

بررسی عملکرد بازار کریپتو در روز جاری: همبستگی رمزارزها و تاثیرات هارد فورک لندن بر اتریوم 
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3566 نفر

بررسی عملکرد بازار کریپتو در روز جاری: همبستگی رمزارزها و تاثیرات هارد فورک لندن بر اتریوم

اتریوم، دومین رمزارز برتر از نظر ارزش بازار، یکی از رمزارزهایی بود که در بازار نزولی امروز بیشترین کاهش را در جمع رمزارزهای برتر به خود اختصاص داده بود. با این حال این رمزارز با هارد فورک لندن رشد چشمگیری داشته و انتظار می رود شاهد ثبت رکوردهای جدیدی توسط این آلت کوین باشیم.

این رمزارز که در ابتدای روز تا سطح ۲۹۰۲ دلار قرار گرفته بود، در حال حاضر با بهبود نسبی همچنان با کاهشی ۴.۰۳ درصدی در سطح ۳۰۲۱ دلار معامله می شود.

نمودار اتریوم

نمودار اتریوم

با این حال، این رمزارز در یک بازه زمانی گسترده تر موفق شده قیمت خود را در مقایسه با سطح ۱۷۳۴ دلار در ۲۰ جولای، در حدود ۷۰٪ افزایش بدهد که بیانگر رشد چشمگیر این رمزارز در بازه ای نسبتا کوتاه مدت است.

می توان دلایل افزایش قیمت اتریوم را به دو عامل اصلی نسبت داد.

همبستگی رمزارزها

دلیل اول، طبق معمول، ارز پیشرو بازار بیت کوین است که شاهد رشد مستمری از اواخر ماه جولای بوده است. در آن زمان بیت کوین به زیر سطح حیاتی ۳۰۰۰۰ دلار نزول کرده بود. با این حال این ارز موفق شد روز یکشنبه قیمت خود را تا ۴۵۰۰۰ دلار افزایش بدهد.

بیت کوین نیز که شاهد نزول ارزش خود بود در روز جاری تا ۴۲۹۰۰ دلار نزول کرده بود. با این حال، این رمزارز نیز موفق به افزایش قیمت خود شد و در حال حاضر با کاهشی ناچیز در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته در سطح ۴۴۵۶۸ دلار معامله می شود.

نمودار بیت کوین

نمودار بیت کوین

همبستگی بین این دو دارایی به خوبی مشخص شده است. زمانی که بیت کوین سیر صعودی دارد، بقیه رمزارزها به پیروی از بیت کوین رو به جلو حرکت می کنند.

داده های کریپتو واچ (Cryptowatch) نشان می دهند که در ۳۰ روز گذشته، این همبستگی بین بیت کوین و اتریوم بالا و مثبت بوده است.

همبستگی دارایی ها

همبستگی دارایی ها

هارد فورک لندن

دومین عامل رشد اتریم، هارد فورک لندن بوده است که در تاریخ ۵ آگوست منتشر شد. در این به روزرسانی طرحی موسوم به EIP 1559 گنجانده شده است که بخشی از فی های پرداخت شده در قالب ETH را برای همیشه نابود می کند و یا به اصطلاح می سوزاند.

بسیاری از ناظران بازار بر این عقیده هستند که این مهم در آینده این رمزارز تاثیر بسیار مهمی خواهد داشت. زیرا به مرور زمان و با سوزانده شدن هر چه بیشتر ETH ها، عرضه این آلت کوین کاهش خواهد یافت و همین موضوع باعث افزایش قیمت خواهد شد. امروز، در حال حاضر، نرخ سوزاندن ETH در حدود ۱.۸۴ اتریوم معادل ۵۳۷۸ دلار در دقیقه است.

توقف بازار رمزارزها

نزول بازار امروز کریپتو فقط محدود به بیت کوین و اتریوم نبوده، بلکه از بین ده رمزارز برتر، دوج کوین نیز شاهد کاهش چشمگیری بود. دوج کوین در روز جاری تا ۰.۲۳ دلار با ۱۲٪ کاهش نزول کرده بود.

پروتکل های دیفای محبوب نیز مانند یونی سواپ، چین لینک و آوه نیز از جمله رمزارزهایی بودند که در حدود ۷-۸ درصد در ابتدای امروز نزول کردند با این حال با رشد دوباره بیت کوین وضعیت خود را بهبود بخشیدند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx