ادوارد اسنودن از رمزارز ورلدکوین به دلیل مسائل امنیتی انتقاد کرد

ادوارد اسنودن از رمزارز ورلدکوین به دلیل مسائل امنیتی انتقاد کرد
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1250 نفر

ادوارد اسنودن از رمزارز ورلدکوین به دلیل مسائل امنیتی انتقاد کرد

ادوارد اسنودن (Edward Snowden)، کارشناس امنیت سایبری که پس از افشای برنامه های نظارتی آژانس امنیت ملی (NSA) امریکا به شهرت رسید، از رمزارز ورلدکوین (Worldcoin)‌ به دلایل مسائل امنیتی به شدت انتقاد کرد.

این افشاگر معروف از این پروژه که توسط مدیر عامل اوپن ای آی (OpenAI)، سم آلتمن (Sam Altman)، توسعه یافته انتقاد تندی کرده است.

اسنودن ادعا کرده که این پروژه یک دیتابیس هش از اسکن عنبیه کاربران ایجاد کرده و استدلال کرده که حذف اسکن ها این مشکل را حل نخواهد کرد. وی در این خصوص گفت:

به نظر می رسد این پروژه یک دیتابیس (هش) از اسکن عنبیه کاربران ایجاد کرده است؛ و با گفتن اینکه “ما اسکن ها را حذف کردیم” به دنبال تبرئه کردن خود است.

وی در ادامه گفت:

بله، اما شما هش هایی که توسط اسکن ها ایجاد شده اند را ذخیره می کنید. هش هایی که می توانند با اسکن های آینده تطابق داده شوند.

از این رو، ادوارد اسنودن از طرفدارهای خود درخواست کرده که از داده های بیومتریک خود در هیچ چیزی استفاده نکنند. وی همچنین گفت که بدن انسان بلیط نیست که پانچ شود.

لازم به ذکر است که مدل توزیع ورلدکوین مبتنی بر اسکن کره چشم کاربران به کمک یک کره رنگی موسوم به The Orb است. گفته می شود که طرح آزمایشی این رمزارز شامل ۳۰ کره در کشورهای مختلف می شود؛ و تاکنون ۱۳۰ هزار نفر در این طرح آزمایشی شرکت کرده اند.

پروژه ورلدکوین که توسط سرمایه گذاران مشهوری از جمله اندرسین هاروویتز (Andreessen Horowitz) پشتیبانی می شود، خشم فعالین حفظ حریم خصوصی را برانگیخته است.

واکنش بیت کوینرها

کامیونیتی بیت کوین نیز از سرمایه گذاران این پروژه که پول خود را به جای توسعه در بستر بیت کوین، صرف ایجاد چنین پروژه ترسناکی کرده اند، انتقاد کردند.

هم بنیانگذار این پروژه مبتنی بر اتریوم، الکس بلینیا (Alex Blania)، در پاسخ به انتقادهای مطرح شده گفت:

بیت کوین به اندازه کافی برای میلیاردها کاربر مقیاس پذیر نیست!

سم آلتمن نیز با دفاع از این پروژه در برابر ادعاهای ادوارد اسنودن گفت که تراکنش های کاربران به صورت رمزگذاری شده از هش جدا خواهند شد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx