نظرسنجی: بیشتر بریتانیایی ها نگران صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند

نظرسنجی: بیشتر بریتانیایی ها نگران صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4824 نفر

نظرسنجی: بیشتر بریتانیایی ها نگران صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند

یک نظرسنجی جدید از ۲۵۰۰ بریتانیایی نشان می دهد که بیشتر انگلیسی ها نسبت به ارز دیجیتال بانک مرکزی بدبین هستند.

نظرسنجی صورت گرفته توسط شرکت مشاور راهبردی Redfield & Wilton Strategies به نمایندگی از سازمان روزنامه ‌نگاری پلیتیکو (Politico) از ۲,۵۰۰ بریتانیایی بزرگسال نشان می دهد که عموم مردم بریتانیا به ارزهای دیجیتال بانک مرکزی اعتماد ندارند.

ارز دیجیتال بانک مرکزی چیست؟

ارز دیجیتال بانک مرکزی یا همان CBDC، یک ارز دیجیتال است که توسط بانک مرکزی یک کشور صادر می شود. CBDC ها به نوعی در مقابل ارزهای دیجیتال سنتی مانند بیت کوین یا اتریوم قرار می گیرند که هیچ واحد صادر کننده متمرکزی ندارند.

طبق این نظرسنجی، فقط ۲۴ درصد از افراد اعلام کردند که معتقدند CBDC می تواند برای جامعه مفید باشد. ۳۰ درصد نیز معتقدند که ضررهای CBDC برای انگلستان بیشتر از فواید آن خواهد بود. ۴۶ درصد دیگر باقی مانده اعلام کردند که هنوز در این خصوص به جمع بندی نرسیده اند.

تجزیه و تحلیل عمیق تر از داده ‌های این تحقیق نشان می دهد که ۷۳ درصد نگران حمله‌ های سایبری و ۷۰ درصد نیز نگران به خطر افتادن حریم خصوصی کاربران هستند. همچنین ۶۲ درصد از این افراد در خصوص مصادره اموال از کیف پول های خود توسط دولت و ۴۵ درصد نیز در مورد مسایل زیست محیطی ابراز نگرانی کرده اند.

علیرغم همه نگرانی های فوق، تام ماتون (Tom Mutton)، مدیر فناوری بانک مرکزی انگلستان، گفته است که CBDC ها می توانند مزایای مختلفی برای انگلستان داشته باشند. وی در این خصوص گفت:

دسترسی به پول بانک مرکزی در قالب CBDC می تواند به تحقق اهداف وسیع تری از سیاست های عمومی کمک کند. از جمله این مزایای احتمالی می توان به رقابت و تنوع در پرداخت ها، ترویج شمول مالی و حفظ حریم خصوصی اشاره کرد.

با این حال، لازم به ذکر است که دولت بریتانیا همچنان تصمیم قطعی در خصوص صدور CBDC اتخاذ نکرده است. در ماه مارس سال گذشته، رییس سابق بانک مرکزی انگلستان اعلام کرده بود که این کشور هنوز راه طولانی تا صدور CBDC فاصله دارد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx