تجدید نظر وزارت نیرو در دیدگاه خود در مورد استخراج رمزارزها 

تجدید نظر وزارت نیرو در دیدگاه خود در مورد استخراج رمزارزها 
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4194 نفر

تجدید نظر وزارت نیرو در دیدگاه خود در مورد استخراج رمزارزها

در پاسخ به اعتراض ها و چالش های پیش رو صنعت استخراج رمزارزها با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، وزارت نیرو به نظر می رسد که در رویکرد خود تجدید نظر کرده است.

چندی پیش، همانطور که در ارزینجا خواندید، محمد خدادادی بهلولی، مجری تامین برق استخراج رمزارز شرکت توانیر، در مصاحبه ای اعلام کرده بود که ماینرها می توانند با نیروگاه‌ های تجدیدپذیر یا یک منبع انرژی جدید به استخراج رمزارزها بپردازند:

در ماه‌ هایی که نیروگاه‌ های حرارتی موجود به دلیل فشار تقاضای برق یا کمبود سوخت امکان تامین برق استخراج رمزارز را ندارند، یکی از راهکارهای عملی این است که از طریق نیروگاه‌ های تجدیدپذیر (و یا خلق هرگونه منبع انرژی جدیدی که به شبکه برق در ایام گرم و شبکه گاز در ایام سرد فشار نیاورد) اقدام به تامین انرژی مورد نیاز استخراج رمزارز شود.

اما مراکز استخراج رمزارز با اشاره به اینکه جریان برق انرژی تجدیدپذیر پیوسته نیست. و اینکه نمی‌ توان به صورت مدام از آن استفاده کرد، اعتراض دارند.

از این رو، محمد خدادادی در پاسخ به این مشکلات در مصاحبه ای ابلاغیه ای اعلام کرد و گفت:

بر اساس مقرراتی که آقای حائری، معاون وزیر نیرو در حوزه برق و انرژی ابلاغ کرد، در حال حاضر مراکز استخراج رمزارز می ‌توانند با نیروگاه ‌های تجدیدپذیر قرارداد دوجانبه امضا کنند. بر این اساس، وزارت نیرو نیز دیگر در قیمت ‌گذاری دخالتی نخواهد داشت. و یک توافق دو جانبه بین مالک نیروگاه و دارنده مرکز استخراج رمزارز صورت خواهد گرفت.

وی افزود:

همچنین، الزاما نیازی نیست که محل استقرار نیروگاه و مرکز استخراج رمزارز در یک مکان باشد. در صورتی که این دو در محل‌ های جداگانه باشند، برق از طریق نیروگاه به شبکه تزریق شده، سپس شبکه آن را در محلی دیگر به مرکز استخراج رمزارز تحویل می ‌دهد و تنها حق ترانزیت دریافت می ‌کند.

پیوسته نبودن جریان برق

مجری طرح تامین برق استخراج رمزارزها در خصوص اشکال پیوسته نبودن جریان برق انرژی تجدیدپذیر اذعان داشت:

یکی از ایراداتی که ماینرها مطرح می ‌کردند، این بود که جریان انرژی تجدیدپذیر پیوسته و هموار نیست. اما اکنون شبکه این خدمات را نیز فراهم می ‌کند. شبکه، برقی که از نیروگاه تجدیدپذیر می ‌گیرد، هموار کرده و جریان آن را به صورت پیوسته به مرکز استخراج رمزارز تحویل می ‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای این کار تنها یک شرط وجود دارد، تاکید کرد:

شبکه به همان میزان انرژی که به مراکز استخراج رمزارز تحویل می ‌دهد که در قرارداد دوجانبه تعهد کرده است. اگر میزان انرژی که به شبکه تزریق شده کمتر از میزان انرژی باشد، شبکه، برق مراکز استخراج رمزارز را تامین خواهد کرد. اما هزینه برق را بر اساس تعرفه استخراج رمزارز از نیروگاه می ‌گیرد.

اثربخشی مقررات

خدادادی در مورد میزان اثربخشی مقررات جدید گفت:

این روش، شاید مهم‌ ترین و اثربخش ‌ترین راه برای تامین برق استخراج رمزارزها بوده است. و در عین حال، فشاری به شبکه برق و گاز وارد نمی ‌شود که در این صورت می ‌توان یک جریان برق پایدار و مداوم برای استخراج رمزارز در کشور را تامین کرد.

وی در پایان گفت:

تامین برق از نیروگاه حرارتی دو اشکال عمده دارد. اولین مورد آن، در چهار ماه گرم سال است که شبکه برق محدودیت دارد و دومین ایراد، مربوط به چهار ماه سرد سال بوده که شبکه گاز محدودیت دارد و ما با کمبود گاز مواجه هستیم. از این رو، این مقررات می ‌تواند به بحران ‌های انرژی کشور کمک قابل توجهی کند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx