استخراج غیرمجاز رمزارز قاچاق انرژی است

استخراج غیرمجاز رمزارز قاچاق انرژی است
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4027 نفر

استخراج غیرمجاز رمزارز قاچاق انرژی است

محمد خدادادی بهلولی، مجری تامین برق استخراج رمزارز شرکت توانیر، در مصاحبه اخیر خود از استخراج غیرمجاز رمزارز به عنوان قاچاق انرژی یاد کرده است.

به گزارش ارزینجا به نقل از بازار، محمد خدادادی در این خصوص گفت:

مطابق قوانین و مقررات جاری کشور، استخراج رمزارز در کشور غیرقانونی نیست. با این شرط که متقاضی از وزارت صمت مجوزهای لازم را اخذ نماید و از برق یارانه ‌ای برای استخراج رمزارز استفاده نکند، می ‌تواند نسبت به این کار اقدام کند.

مجری تامین برق استخراج رمزارز شرکت توانیر با بیان اینکه مراکز قانونی ماینینگ رمزارز، عامل خاموشی ‌ها نیستند، گفت:

این مراکز از برق یارانه‌ ای استفاده نمی‌ کنند. به همین دلیل ناترازی اقتصاد برق (که یکی از عوامل اصلی خاموشی هاست) را تشدید نمی ‌کنند.

خدادادی اضافه کرد:

با این حال آنچه در این حوزه تهدیدی بسیار جدی برای تامین انرژی پایدار محسوب می ‌شود استفاده غیرقانونی از برق یارانه ‌ای تعرفه‌ های صنعتی، کشاورزی، خانگی و تجاری برای استخراج رمزارز است. چرا که ماهیت این کار خلاف قانون، قاچاق انرژی است که علاوه بر آسیب رساندن به لوازم الکتریکی همسایگان، به خاموشی‌ ها دامن می‌ زند و تعدی به حقوق سایر مردم است.

ساماندهی چالش ماینینگ

وی با اشاره به این که برای ساماندهی به این چالش نیاز است که در دو بخش ایجابی و سلبی به طور همزمان اقدام نمود، اضافه کرد:

در بخش ایجابی می ‌بایست به سمت متنوع سازی سبد تامین انرژی مورد نیاز مراکز قانونی استخراج رمزارز حرکت کرد. زیرا تکیه صرف بر نیروگاه ‌های حرارتی موجود متصل به شبکه سراسری برای تامین برق این دسته از متقاضیان در کلیه ایام سال منجر به افزایش خاموشی ‌ها خواهد شد.

خدادادی ادامه داد:

صنعت برق (و همچنین صنعت گاز) به دلیل قیمت‌ های یارانه ‌ای و تکلیفی به راحتی قادر به ایجاد ظرفیت و زیرساخت‌ های جدید از محل درآمدهای خود نیستند. کمک دولت به این دو صنعت از محلی مانند افزایش پایه پولی نیز به تورم دامن خواهد زد.

وی گفت:

با توجه به موارد مذکور، تحمیل تقاضای برق استخراج رمزارزها به شبکه سراسری در چهار ماه گرم سال که صنعت برق با اوج مصرف انرژی الکتریکی مواجه است مستلزم افزایش خاموشی‌ ها است. و در چهار ماه سرد سال نیز به دلیل افزایش فشار بر شبکه گاز کشور، نیروگاه ‌ها سوخت کافی در اختیار ندارند و تامین تقاضای انرژی مورد نیاز استخراج رمزارز مجددا مستلزم اعمال خاموشی بیشتر به مشترکین خواهد بود.

ساخت نیروگاه‌ های تجدیدپذیر

خدادادی افزود:

در ماه‌ هایی که نیروگاه‌ های حرارتی موجود به دلیل فشار تقاضای برق یا کمبود سوخت امکان تامین برق استخراج رمزارز را ندارند، یکی از راهکارهای عملی این است که از طریق نیروگاه‌ های تجدیدپذیر (و یا خلق هرگونه منبع انرژی جدیدی که به شبکه برق در ایام گرم و شبکه گاز در ایام سرد فشار نیاورد) اقدام به تامین انرژی مورد نیاز استخراج رمزارز شود.

مجری تامین برق شرکت توانیر ادامه داد:

انرژی تامین شده از این روش هم هزینه تمام شده پایین تری در مقایسه با قیمت صادراتی برق دارد، هم راهکاری متداول در کل دنیاست و هم تامین برق پایدار در تمامی ایام سال برای مراکز قانونی استخراج رمزارز را تضمین می ‌نماید.

خدادادی اضافه کرد:

در این راستا، شبکه سراسری برق می ‌تواند نسبت به ارائه خدمات هموارسازی و پیوسته کردن جریان برق تولیدی توسط منابع فوق و همچنین ترانزیت آن اقدام نماید.

وی در پایان یادآور شد:

همچنین با هدف جذاب کردن سرمایه گذاری در نیروگاه‌ های تجدیدپذیر، در صورتی که قرارداد دوجانبه مولد تجدیدپذیر با مراکز قانونی استخراج رمزارز فسخ شود، وزارت نیرو نسبت به خرید تضمینی برق نیروگاه تجدیدپذیر و یا اجرای سازوکارهای حمایتی که برای سایر نیروگاه‌ های تجدیدپذیر دارد، اقدام خواهد کرد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx