افزایش بی سابقه هزینه های تراکنش شبکه اتریوم

افزایش بی سابقه هزینه های تراکنش شبکه اتریوم
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 5036 نفر

افزایش بی سابقه هزینه های تراکنش شبکه اتریوم

هزینه های گس شبکه اتریوم به رقم ۵۰۰ هزار دلار رسید و دلیل این افزایش، افزایش قیمت ارز اتریوم به ۴۸۶ دلار بوده است. ماینرهای اتریوم در کمتر از یک ساعت درامدی بالغ بر ۵۰۰ هزار دلار از این هزینه ها داشتند که در نوع خود رکوردی محسوب می شود. این افزایش در هزینه ها سبب ایجاد نگرانی در خصوص پایداری شبکه شده است.اخیرا هزینه معاملات در شبکه اتریوم رشد بی سابقه ای داشته است. طبق اطلاعات منتشر شده توسط شرکت تحلیلی Glassnode، ماینرها درآمدی بالغ بر ۵۰۰ هزار دلار در حدود فقط یک ساعت همزمان با رشد اتر کسب کردند.

با رشد ۱۰ درصدی اخیر خود، هم اکنون اتر در بالاترین ارزش خود به میزان ۴۸۶ دلار در سال ۲۰۲۰ قرار دارد. افزایش در فعالیت شبکه اتریوم به معرفی سوشی سواپ  (Sushiswap (Sushi نسبت داده شده است. ارز سوشی سواپ یکی از شاخه های یونی سواپ محسوب می شود که در ۲۴ ساعت گذشته ارزشی بالغ بر یک میلیارد دلار را بدست آورده است.

خبر خوب برای ماینرها

ممکن است به دلیل افزایش مبادلات و هزینه ها این خبر خوبی برای ماینرها محسوب شود. در واقع، نرخ هش شبکه اتریوم به صورت مداوم در حال افزایش بوده است و به بالاترین میزان در ۲۰ ماه اخیر رسیده است. حتی پیشنهاد بحث برانگیز کاهش پاداش های بلوکی به میزان ۷۵٪ تاثیری در این روند نداشته است. هر چند این موضوع به نگرانی روز افزون در خصوص پایداری اتریوم در بلند مدت و کوتاه مدت اشاره می کند. در حالی که DeFi باعث رشد و سود آوری برای اتر محسوب می شود، همچنین می تواند دلیلی برای ایجاد مشکلات فنی آن باشد.

در حالی که بخش مالی غیرمتمرکز در حال پیشبرد فعالیت های خود فراتر از توانایی های شبکه است، ترافیک در سطح شبکه منجر به افزایش تعداد تراکنش های تایید نشده، اتلاف وقت و افزایش کارمزد می شود. این مشکل همچنین باعث می شود تا تعدادی از قراردهای هوشمند تقریبا بلااستفاده شوند – مسئله ای که برای آینده پلتفرم مبتنی بر قراردادهای هوشمند مشکلی اساسی به نظر می رسد.درحالی که تتر (USDT) به طور مداوم بالاترین هزینه های گس را داشته است، یونی سواپ Uniswap به عنوان پروتکل صرافی غیرمتمرکز و نقدینگی اخیرا از تتر گوی سبقت را در هزینه ها ربوده است.

یونی سواپ اخیرا در رسانه ها با سبقت گرفتن از کوین بیس Coinbase در حجم مبادالات خبرساز شد. این موضوع نشان دهنده رشد و بزرگی DeFi در دنیای سرمایه های دیجیتال است.

هزینه های معامله همچنان مسئله ای بزرگ در رمزنگاری

اتریوم مشکلات عدیده ای با هزینه های بالا و ازدحام در شبکه داشته است. اخیرا این شبکه محدودیت میزان حداکثری گس بر بلوک را از ده میلیون به دوازده میلیون و پانصد گس افزایش داد. با این حال اتریوم تنها شبکه ای نیست که در هزینه های خود را افزایش داده است.بیت کوین نیز افزایش قابل توجهی در هزینه های خود داشته است. هزینه معاملاتی در ماه جولای ۱ دلار بود که هم اکنون به ۳.۵۳ دلار افزایش یافته است.

هزینه ها در این شبکه در ۶ آگوست به اوج خود به رقم ۶.۴۷ دلار به ازای هر معامله رسید.با این وجود این هزینه ها در مقابل معاملات در حجم بالا ناچیز بنظر می رسد. به عنوان مثال یک کاربر برای انتقال بیت کوین به ارزش ۱ میلیارد دلار کمتر از ۵ دلار پرداخت کرده بود.اما وقتی صحبت از معاملات در حجم کم می شود، این هزینه ها – چه در بیت کوین چه در اتریوم – غیرقابل تحمل هستند. هزینه های معاملات در بیت کوین این ارز را به عنوان یک طلای دیجیتالی تا یک ارز دیجیتال مطرح کرده است.

راه حل چیست؟

با اینکه هزینه های معاملاتی مسئله ای در اتریوم بوده است، چند راه حل برای برطرف کردن این مشکل از جمله یک طرح ارتقایی اتریوم موسوم به EIP 1559 مطرح شده است.طرح EIP 1559 که یک پروتکل غیر متمرکز انتقال فایل و پرداخت محسوب می شود در حال حاضر در فایل کوین Filecoin در حال تست شدن است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx