انتقاد امید علوی از سیاست‌های اتخاذ شده توسط وزارت صمت در رابطه با رمزارزها

انتقاد امید علوی از سیاست‌های اتخاذ شده توسط وزارت صمت در رابطه با رمزارزها
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1294 نفر

انتقاد امید علوی از سیاست‌های اتخاذ شده توسط وزارت صمت در رابطه با رمزارزها

دولت تصمیم گرفته است که به جای اصلاح زیرساخت‌هایی که موجب کمبود برق در کشور شده، به قطع صنعت ماینرها بپردازد. فعالیت ماینرها در تابستان به دستور آقای روحانی متوقف شد و اکنون نیز با ورود به فصل زمستان، این خاموشی برای آنها تمدید شده است. با توجه به شرایط ایجاد شده، استخراج‌کنندگان قانونی رمزارز انتقاداتی را برای سیاست‌های اعمال شده ارائه کرده‌اند و خواستار اصلاحاتی در حوزه قانون گذاری در این صنعت شدند.

در تاریخ ۲۴ آذرماه، وزارت صمت نامه‌ای به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نوشت. در این نامه به تمدید شرایط ممنوعیت استخراج رمزارزها فصل جدید اشاره کرده و به منظور حمایت از این صنعت، خواستار سازش بیشتر شده است. البته فعالان این حوزه بر این باورند که این نامه دردی را از این مشکل دوا نخواهد کرد.

در همین خصوص که آیا این نامه تاثیری بر حوزه رمزارزها و به خصوص استخراح آن‌ها دارد، با امید علوی، رییس هیات مدیره انجمن بلاکچین ایران، مصاحبه‌ای انجام شد.

علوی سیاست‌های وزارت صمت را مورد انتقاد قرار داد و گفت:

این حرکت وزارت صمت و دولت و حاکمیت بسیار اشتباه است و باعث زیرزمینی‌تر شدن صنعت ماینینگ می‌شود که این موضوع برای کشورعواقب خوبی نخواهد داشت. افرادی که در این صنعت سرمایه‌گذاری کرده‌اند، مردم این کشور هستند و سرمایه آنها در حال نابودی است. صنعت ماینینگ، چهار ماه در تابستان خاموش بود و اکنون چهار ماه هم در زمستان خاموشی را تجربه خواهد کرد. هیچ صنعتی در دنیا نمی‌تواند با چهار ماه کار کردن، سرمایه خود را برگرداند و به سوددهی برسد. در عوض، افرادی که به صورت زیرزمینی کار می‌کنند، از این موضوع سود می‌برند و افرادی که شفاف و قانونی کار می‌کردند متضرر می‌شوند. این مساله نشان می‌دهد که قدرتی در ایران، این صنعت را زیرزمینی می‌کند و نمی‌خواهد روند آن قانونی باشد. این اتفاق بدی است و می‌تواند بر خاموشی‌ها و کمبود برق تاثیر داشته باشد.

همچنین وی بر این باور است که:

ما در مجموع، ۲۰۹مگاوات ماینینگ قانونی داریم و این عددی است که خود وزارت نیرو اعلام کرده است. اینها ماینرهای قانونی هستند که دستگاه خریداری و سرمایه‌گذاری کرده‌ و به صورت شفاف کار می‌کنند. در کنار این، ۱۷۰۰ تا ۲هزار مگاوات ماینینگ غیرقانونی داریم و این عدد برقی است که وزارت نیرو و وزارت صنعت و هیچ سازمانی روی آن نظارت ندارد. اگر بستر مناسبی فراهم نشود و اقتصادی نباشد، ماینینگ زیرزمینی‌تر خواهد شد و به کشور آسیب خواهد زد.

ایشان در انتهای سخنان خود اضافه نمودند که:

در نهایت، ما تنها هشدار می‌دهیم این راهی که وزارت صمت و دولت و حاکمیت در پیش گرفته به ترکستان است و عواقب خوبی برای کشور نخواهد داشت. ما فکر می‌کردیم تغییر دولت باعث رویکردهای عقلانی‌تر و کارشناسی‌تر شود، اما متاسفانه برخوردی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، ضرر بیشتری را به دنبال دارد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx