استخراج هر لایت کوین چقدر طول می کشد؟

استخراج لایت کوین
  • زمان مطالعه: 15دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1191 نفر

لایت کوین (LTC)

توسط چارلی لی کارمند سابق گوگل ایجاد شد. در سال ۲۰۱۱ به عنوان جایگزینی برای بیت کوین منتشر شد و از آن زمان تاکنون محبوبیت زیادی کسب کرده است و کاربران مختلفی آن را استخراج می کنند. با ورود ماینرهای جدید کریپتو، برای بسیاری از مردم سوال است که استخراج ۱ لایتکوین چقدر طول می کشد. از این گذشته، فهمیدن اینکه چقدر زمان برای استخراج ۱ لایت‌کوین نیاز است; یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بررسی این است که آیا ماینر شما سود خوبی به شما می‌دهد یا خیر. به خاطر داشته باشید، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام تعیین سودآوری استخراج لایت کوین در نظر گرفت.

در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد این موضوع بدانید; از جمله اینکه استخراج لایت کوین دقیقاً چیست. چقدر طول می کشد تا ۱ لایت کوین با استفاده از دستگاه های مختلف استخراج کنید، و اینکه چقدر لایت کوین می توانید در یک روز استخراج کنید را، توضیح خواهیم داد.

استخراج لایت کوین چیست؟

بسیاری از مردم به سادگی استخراج کریپتو را به عنوان روشی برای تولید کوین های جدید در نظر می گیرند، اما این موضوع فراتر از این ها است. استخراج رمزارز مستلزم افزودن تراکنش ها به دفتر کل توزیع شده و اعتبارسنجی آنها در شبکه بلاکچین است. مهم‌تر از همه، استخراج کریپتو از دوبار استفاده از ارز دیجیتال در یک شبکه غیرمتمرکز جلوگیری می‌کند، عملی که از آن به عنوان خرج مضاعف یاد می‌شود.

لایت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که تحت مجوز MIT/X11 توزیع شده است. در اکتبر ۲۰۱۱ ایجاد شد و از بیت کوین الگوبرداری کرد. لایت کوین به همراه اتریوم یکی از اولین آلتکوین هایی بود که در روزهای اولیه کریپتو محبوبیت پیدا کرد. از آنجایی که لایت کوین از بیت کوین الهام گرفته است; استخراج لایت کوین نیز کاملاً شبیه استخراج بیت کوین است. آنها هر دو به دستگاه ها و رایانه هایی با سخت افزار و نرم افزار تخصصی نیاز دارند که می توانند فرآیندهای ریاضی بسیار پیچیده را حل کنند.

در استخراج لایت کوین، برنامه ماینینگ سعی می کند مقادیر هش رمزنگاری را حدس بزند. هنگامی که هش را پیدا کرد، یک بلوک با مقدار مشخصی LTC ایجاد می شود. کل فرآیند شامل اعتبارسنجی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در بلاکچین، بستن بلاک‌ها و سپس باز کردن بلوک‌های جدید است.

در حالی که استخراج لایت کوین بسیار شبیه به استخراج بیت کوین است; هنوز تفاوت های قابل توجهی بین این دو وجود دارد. به عنوان مثال، زمان بلاک لایت کوین ۲.۵ دقیقه است، در حالی که بیت کوین ۱۰ دقیقه زمان بلاک دارد. آنها همچنین از نظر حداکثر عرضه متفاوت هستند. لایت کوین می تواند تا ۸۴ میلیون سکه تولید کند، در حالی که بیت کوین تنها به ۲۱ میلیون سکه محدود می شود که همه اینها در پیش بینی قیمت لایت کوین نقش دارند.

لایت کوین از الگوریتم Scrypt به جای SHA-256 (الگوریتم بیت کوین) استفاده می کند. الگوریتم Scrypt به مقادیر بالایی از حافظه دسترسی تصادفی (RAM) نیاز دارد; با این حال بسیاری از مردم آن را به دلیل راحتی آن ترجیح می دهند. Scrypt را می توان به راحتی بر روی یک CPU اجرا کرد و نسبت به SHA-256 به انرژی کمتری نیاز دارد.

استخراج ۱ لایت کوین با ASIC چقدر طول می کشد؟

استخراج ۱ لایت کوین با استفاده از دستگاه های استخراج سخت افزاری قدرتمند مانند ماینرهای مدار مجتمع ویژه (ASIC) ممکن است حدود یک هفته تا یک ماه طول بکشد. ماینرهای ASIC به طور خاص برای استخراج ارزهای دیجیتال ساخته شده اند. مدت زمان استخراج ۱ لایت کوین همچنان به عوامل بسیاری مانند ماینر خاص ASIC مورد استفاده، سختی بلاک و پاداش بلاک بستگی دارد. مدت زمان استخراج ۱ لایت کوین همراه با سختی بلاک افزایش می یابد. و با کاهش پاداش بلاک، زمان مورد نیاز برای استخراج ۱ لایت‌کوین افزایش می یابد.

استخرهای مختلف ماینینگ بزرگ و ماینرهای حرفه ای; از صدها یا هزاران دستگاه ASIC هنگام استخراج لایت‌کوین استفاده می کنند; می‌توانند بلاک‌ها را در شبکه بسیار سریع‌تر پیدا کنند و می‌توانند ۱ لایت کوین را در چند دقیقه استخراج کنند. در مقایسه با ماینرهای GPU، ماینرهای ASIC از نظر نرخ هش بسیار قدرتمندتر هستند، انرژی کمتری مصرف می‌کنند و استفاده از آنها راحت‌تر است. با این حال، آنها همچنین می توانند بسیار گران باشند و استفاده مجدد از آنها دشوارتر باشد.

در حالی که می‌توان لایت‌کوین را با رایانه استخراج کرد; سرمایه‌گذاری در سخت‌افزار استخراج کارآمدتر مانند ASIC تنها گزینه کاهش زمان مورد نیاز برای استخراج لایت‌کوین است. ماینرها باید از یک یا چند دستگاه استخراج ASIC که مخصوص لایت کوین طراحی شده اند استفاده کنند و به یک استخر استخراج بپیوندند. عدم انجام این کار تنها منجر به قدرت هش محدودی می شود که برای رقابت آنها کافی نیست.

استخراج ۱ لایت کوین در رایانه شخصی چقدر طول می کشد؟

هر روش استخراج لایت کوین به زمان متفاوتی نیاز دارد. به عنوان مثال، استخراج ۱ لایت کوین در رایانه شخصی ماه ها طول می کشد; که معمولاً به دلیل هزینه های بالای برق و خنک کننده، تنها به درآمد کمی و حتی ضرر احتمالی منجر می شود.

افراد می توانند لایت کوین را از طریق واحدهای پردازش مرکزی (CPU) و واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) روی رایانه های شخصی مانند بیت کوین استخراج کنند. پردازنده‌های گرافیکی چندین GPU را در یک ریگ ماینینگ ترکیب می‌کنند تا قابلیت محاسباتی را بهینه کنند. مادربرد و سیستم خنک‌کننده برای ریگ استخراج GPU ضروری هستند. داشتن یک رایانه شخصی که بتواند الگوریتم Scrypt را اجرا کند تنها چیزی است که برای شروع استخراج لایت کوین لازم است. پس از اتصال سخت افزار لازم و نصب نرم افزار استخراج، می توانید استخراج لایت کوین را آغاز کنید.

در حالی که هر کسی می تواند با استفاده از کامپیوتر ماین کند; به این معنی نیست که این روش راهی سودآور برای استخراج لایت‌کوین است. استخراج CPU زمانی یکی از گزینه‌های اصلی ماینر ها در روزهای اولیه بود; اما اکنون به دلیل کندی فرآیندها و هزینه‌های بالای منابع مورد نیاز برای انجام آن، غیرعملی تلقی می‌شود.

چالش دیگر این است که استخراج لایت‌کوین انفرادی ممکن است برای یک فرد بی‌ثمر باشد، حتی اگر آن شخص آخرین سخت‌افزار و نرم‌افزار را داشته باشد. ماینرهای لایت کوین منفرد برای رقابت با مزارع ماینینگ در مقیاس بزرگ که توسط شرکت های بزرگ ماینینگ اداره می شوند، مشکل خواهند داشت.

برای مقابله با این موضوع، ماینرها می توانند به استخرهای استخراج لایت‌کوین بپیوندند. استخراج‌کنندگان لایت‌کوین فردی می‌توانند; منابع محاسباتی خود را با یک گروه ترکیب یا «تلفیق» کنند تا به طور جمعی با شرکت‌ها رقابت کنند. اگرچه درآمد کمی کمتر است و هزینه هایی برای اپراتور استخر وجود دارد، پیوستن به یک استخر استخراج پاداش های مکرر را تضمین می کند.

استخراج ابری چیست؟

ماینرهایی که به رایانه‌های قدرتمند یا دستگاه‌های ماینینگ دسترسی ندارند نیز این امکان را دارند که لایت‌کوین را ابری استخراج کنند. ماینینگ ابری زمانی است که به شرکتی پول می‌دهید تا تمام کارها را در حالی که منتظر پاداش‌های استخراج هستید انجام دهد. این گزینه برای ماینرهای مبتدی که به ریگ‌های استخراج قدرتمند دسترسی ندارند،مفید است.

ماینرهای فردی باید به دنبال یک شرکت استخراج ابری باشند که خدمات استخراج ابری لایت کوین را ارائه دهد. آن‌ها می‌توانند میزبان‌های ماینینگ ابری رایگان و پولی را جستجو کنند و سپس برای مدتی یک ریگ ماینینگ اجاره کنند. با این حال، توجه داشته باشید که خدمات استخراج ابری رایگان دارای معایبی هستند; مانند عدم ارائه خدمات به مشتری، فرآیندهای کندتر و حساسیت به کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال.

چند نمونه از شرکت های استخراج ابری لایتکوین عبارتند از Genesis Mining و BestCloudMining. این شرکت‌ها در حال حاضر ریگ‌های استخراج قدرتمندی دارند و شما اساساً برای دسترسی به آن ها پول می‌دهید. سپس شرکت استخراج ابری، بسته به سرمایه‌گذاری شما، به شما لایت کوین پرداخت می‌کند.

هر شرکت استخراج ابری حداقل نیازمندی ها، نرخ ها و هزینه های تراکنش خود را دارد. آنها همچنین ممکن است پاداش کمتری نسبت به ماینینگ معمولی ارائه دهند. با این حال، استخراج ابری به کمترین مانع برای ورود نیاز دارد که برای بسیاری از ماینرهای ارز دیجیتال جذاب است.

چند واحد لایت کوین برای استخراج باقی مانده است؟

حداکثر عرضه لایت کوین ۸۴ میلیون است. از جولای ۲۰۲۲، بیش از ۷۰ میلیون لایت کوین در حال حاضر در گردش است. این بدان معناست که تا زمانی که لایت کوین به سقف عرضه خود نرسد، کمتر از ۱۴ میلیون سکه برای استخراج باقی مانده است. پس از استخراج ۸۴ میلیون اولیه، دیگر لایت کوین جدیدی تولید نخواهد شد. مجموع عرضه واقعی نیز احتمالاً زیر ۸۴ میلیون خواهد بود، با این احتمال که بسیاری از کیف‌پول‌ها و کلیدها گم شوند و آنها را از گردش گسترده‌تری خارج کند.

در حالی که در یک نقطه دیگر LTC برای استخراج باقی نخواهد ماند، صنعت ماینینگ ممکن است ناپدید نشود زیرا بلاک ها همچنان دارای هزینه تراکنش هستند تا به ماینرها برای کمک به ایمن سازی آنها پاداش دهند.

نتیجه گیری

کسب و کار ماینینگ لایتکوین رقابتی است. موفقیت شما بستگی به این دارد که چقدر سریع می توانید آنها را استخراج کنید. به طور کلی، مدت زمانی که برای استخراج ۱ لایت‌کوین صرف می‌شود به میزان قدرتمندی دستگاه ماینینگ; سختی بلوک (که با گذشت زمان افزایش می‌یابد) و پاداش‌های بلاک بستگی دارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx