اسکریپت ارزهای دیجیتال (script) چیست ؟

اسکریپت ماینیگ
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 713 نفر

همه چی درباره اسکریپت ماینیگ

دنیای ارز های دیجیتال اگرچه هنوز نسبتاً جوان است، اما در سال های اخیر بسیار گسترش یافته است. کریپتوکارنسی محبوبیت زیادی به دست آورده است و به طور گسترده ای شناخته شده است که می تواند فرصت بزرگی برای کسب درآمد ارائه دهد. احتمالاً قبلاً با نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بازار آشنا هستید، اما به خاطر داشته باشید که این تنها راه برای کسب سود در دنیای کریپتو نیست. جایگزین دیگری که می‌توانید امتحان کنید، استخراج کریپتو است، که ماینر را ملزم می‌کند تا معادلات ریاضی را با بیشترین سرعت ممکن حل کند تا بتواند کوین های کریپتو به دست آورد. استخراج کریپتو برای تأیید هر تراکنش رمزنگاری و افزودن یک بلوک جدید به شبکه بلاک چین مورد نیاز است.

اسکریپت ارزدیجیتال چیست

با این حال، استخراج کریپتو به سادگی خرید کوین های دیجیتال نیست. به نرم افزار خاص، سخت افزار محاسباتی پیشرفته و الگوریتم قوی نیاز دارد که اکثراً گران هستند و دستیابی به آن ها دشوار است. علاوه بر این، ماینر کریپتو بودن به معنای رقابت با ماینرهای دیگر است تا اولین کسی باشید که معماها را حل می کند وگرنه پولی دریافت نمی کنید. به همین دلیل است که جدای از انتخاب ابزارها، باید بدانید که استخراج بلاک چین و رمزارز چگونه کار می کند.

یکی از الگوریتم های مورد استفاده در بلاک چین های رمزنگاری، script نام دارد، که در دسترس تر و کاربرپسندتر شناخته شده است. بنابراین، استخراج با اسکریپت چیست و چگونه کار می کند؟

آشنایی با اسکریپت ماینیگ
اسکریپت نوعی الگوریتم اثبات کار است. این در اصل جایگزینی برای SHA-256 است که معمولاً در فرآیند استخراج بیت کوین استفاده می شود. استخراج رمزنگاری به سخت افزار خاصی اشاره دارد که برای استخراج کوین های رمزارز ها که با الگوریتم رمزگذاری کدگذاری شده اند، استفاده می شود. مانند سایر فرآیندهای ماینینگ، استخراج رمزارز شامل حل مسائل ریاضی و کدهای رمزنگاری در بلاک چین پشتیبانی شده از رمزارز به منظور افزودن یک بلوک جدید به شبکه و کسب کوین به عنوان پاداش است.

الگوریتم اسکریپت توسط کالین پرسیوال در سال ۲۰۰۹ اختراع شد. در ابتدا، این الگوریتم برای Tarsnap، یک سرویس پشتیبان آنلاین برای سیستم‌عامل‌هایی مانند لینوکس استفاده می‌شد. با این حال، نسخه ساده شده الگوریتم به زودی برای استخراج ارزهای دیجیتال نیز مورد استفاده قرار گرفت. یک برنامه نویس ناشناس به نام ArtForz اولین کسی بود که از آن استفاده کرد. الگوریتم رمزنگاری برای استخراج کریپتو ابتدا در Tenebrix پیاده‌سازی شد که در سپتامبر ۲۰۱۱ منتشر شد. بعداً توسط لایت‌کوین و دوج‌کوین به‌عنوان پایه الگوریتم استخراج بلاک‌چین آن‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

Scrypt برای بهبود الگوریتم هش SHA-256 و ظهور به عنوان راه حلی برای بهبود امنیت شبکه طراحی شده است و  در مقایسه با SHA-256، الگوریتم رمزگذاری پیچیدگی کمتری دارد، اما برای حل کارآمد مسئله، ماینر باید حافظه بیشتری داشته باشد. بنابراین، فرآیند استخراج کریپتو برای الگوریتم رمزنگاری اغلب با یک واحد پردازش گرافیکی (GPU) انجام می‌شود، که معمولاً حافظه و قدرت پردازش بسیار بیشتری نسبت به CPUها دارد.

چگونه کار می کند؟

به طور خلاصه، هدف اسکریپت این است که فرآیند استخراج را با اضافه کردن مشتقات بیشتر کلیدها به پازل پیچیده کند. این شامل استفاده از “نویز” است، که به مجموعه ای از اعداد تصادفی اشاره دارد که توسط الگوریتم هش ایجاد شده و در حافظه ذخیره می شود. هدف این است که داده‌های کلیدی واقعی را از الگوریتم استتار کند و یافتن راه‌حل رمزنگاری پازل را برای ماینرها سخت‌تر کند. در نتیجه محاسبه و حل مشکل توسط ماینرها بیشتر طول می کشد.

اگر بخواهیم منصف باشیم، چنین سیستمی انتقادات منفی بسیاری از توسعه دهندگان رمزارز را به همراه داشته است، زیرا به ماینرهایی با منابع بزرگ مزایای بیشتری می دهد و تمرکززدایی را نقض می کند. با این وجود، در واقع به عنوان نوعی مکانیسم دفاعی برای به حداقل رساندن هکرها و کلاهبرداران از ورود به بلاک چین بسیار مفید است. از آنجایی که حل مشکل دشوارتر است، هکرها به زمان و تلاش بیشتری برای نفوذ به سیستم نیاز دارند.

اسکریپت ماینینگ در مقابل ASIC
در روزهای اولیه کریپتوکارنسی، بیت کوین در اصل با استفاده از CPU، GPU و FPGA استخراج می شد. این نشان می دهد که بلاک چین هنوز به شدت غیرمتمرکز است، بنابراین عملا هر کسی می تواند در استخراج بیت کوین شرکت کند. با این حال، طولی نکشید که مردم متوجه شدند که استخراج بیت‌کوین در صورت استفاده از سخت‌افزار سفارشی بسیار آسان‌تر می‌شود، به‌ویژه اینکه پردازنده‌های گرافیکی معمولی به قدرت زیادی نیاز دارند که می‌توانند به محیط زیست آسیب بزنند.

سپس ماینرها شروع به توسعه و استفاده از مدار مجتمع ویژه برنامه (ASIC) برای استخراج بیت کوین در الگوریتم SHA-256 کردند. استخراج ASIC حداقل ۱۰۰۰ برابر قدرتمندتر و کارآمدتر از استخراج GPU است. متأسفانه، این منجر به متمرکز شدن نرخ هش ماینینگ در چند استخر بزرگ ماینینگ شده و موفقیت ماینرهای فردی را دشوارتر کرده است. این همان چیزی است که الگوریتم scrypt سعی دارد با آن مقابله کند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx