انجمن بلاکچین و رمزارز ایران از امروز فعالیت خود را آغاز می‌ کند

انجمن بلاکچین و رمزارز ایران از امروز فعالیت خود را آغاز می‌ کند
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1306 نفر

انجمن بلاکچین و رمزارز ایران از امروز فعالیت خود را آغاز می‌ کند

محمدرضا شرفی، عضو هیئت ‌مدیره انجمن بلاکچین و رمزارز ایران، از معرفی شدن هیئت ‌مدیره انجمن بلاکچین و رمزارز ایران خبر داد. وی در این خصوص گفت:

با مجوز اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نخستین هیئت ‌مدیره انجمن بلاکچین و رمزارز ایران معرفی شدند. همچنین این انجمن بعد از شروع اولین جلسه هیئت ‌مدیره رسماً شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدرضا شرفی در خصوص تلاش ‌های صورت گرفته در حوزه بلاکچین گفت:

طی سال ‌های گذشته برای تسهیل فضای فعالیت و توسعه دانش در حوزه بلاکچین و رمزارزها با مشارکت حداکثری ذینفعان این حوزه جهت تدوین خط مشی آینده فناوری بلاکچین تلاش‌ های بسیاری صورت گرفته است.

فعالیت ذیل اتاق بازرگانی

او با بیان اینکه در سال گذشته موافقت اصولی تشکیل انجمن بلاکچین و رمزارز ایران ذیل اتاق بازرگانی دریافت شد، افزود:

با توجه به تغییر دولت و وجود برخی مشکلات، فعالیت رسمی این انجمن به تعویق افتاد. اولین جلسه مجمع عمومی موسسان انجمن در دوم آذر ماه سال جاری با حضور تمامی اعضای مجمع مؤسس برگزار شد تا برای تصویب اساسنامه و هیئت‌ مدیره رای‌ گیری به عمل آید.

او با اشاره به اینکه در جلسه ‌ای که برگزار شد اعضای منتخب هیئت ‌‌مدیره و نیز اساسنامه انجمن مشخص شد و مورد تصویب قرار گرفت، ادامه داد:

اولین جلسه هیئت‌ مدیره انجمن بلاکچین و رمزارز ایران امروز در تاریخ هشتم آذر ماه تشکیل خواهد شد. و بعد از آن انجمن به‌ صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد.

جایگاه ویژه اتاق ایران

عضو هیئت ‌مدیره انجمن بلاکچین و رمزارز ایران با بیان اینکه اتاق ایران به‌ عنوان پارلمان بخش خصوصی و یکی از قدیمی ‌ترین نهادهای بخش خصوصی کشور است. و از توان و ظرفیتی بسیار در جهت تسهیل فضای فعالیت در حوزه فناوری ‌های نوین، مخصوصاً بلاکچین و رمزارزها برخوردار است، تأکید کرد:

اتاق ایران از جایگاه بسیار ویژه ‌ای در حوزه قانون ‌گذاری کشور در حوزه اقتصاد و صنعت برخوردار است.

او با اشاره به اینکه حوزه رمزارزها از نظر قانون‌‌گذاری با خلاهای بسیاری دست ‌و ‌پنجه نرم می ‌کند؛ و همچنان بسیاری از فعالیت ‌های این حوزه رسمیت لازم را پیدا نکرده است، افزود:

اقدامات بسیاری وجود دارد تا این حوزه بتواند از شفافیت لازم بهره ‌‌مند شود که در این راستا اتاق ایران می ‌تواند نقش پررنگی را در توسعه، استفاده و بهره ‌مندی کشور از فناوری ‌های نوظهور؛ از جمله دفتر کل توزیع‌ شده و بلاکچین ایفا کند.

عضو هیئت‌ مدیره انجمن بلاکچین و رمزارز ایران با بیان اینکه اتاق ایران از نظر ارتباطات بین ‌المللی از جایگاه ویژه‌ ای برخوردار است، خاطرنشان کرد:

در سطوح بین ‌المللی نیز می ‌توان از حقوق ذینفعان حوزه بلاکچین و رمزارزها در سطوح ملی و حتی بین ‌المللی حفاظت و حراست کرد. چرا که به گزارش سایت خبری کوین ‌دسک در چند روز گذشته روند صدور گواهینامه پایان دوره ۵۰ نفر از نخبگان کشور که توسط تیم کوین ایران برای آموزش فناوری بلاکچین به ConsenSys بورسیه شده بودند، به ‌دلیل تحریم‌ های ظالمانه آمریکا متوقف شد.

شرفی با اشاره به اینکه در دنیا بیش از ۱۲ هزار پروژه مشغول فعالیت هستند، گفت:

متأسفانه در این‌ بین ایران سهمی ندارد که این امر به ‌دلیل برخی محدودیت‌ هایی است که در کشور وجود دارد. بر اساس گزارش‌ های رسمی ارزش بازار این حوزه بیش از دو هزار میلیارد دلار برآورد می‌ شود که به ‌صورت میانگین حداقل ۱۰ درصد از این آمار به گردش روزانه اختصاص می‌ یابد.

فرصت‌ های بی ‌شمار حوزه بلاکچین

او همچنین حوزه بلاکچین را حوزه ‌ای بسیار چابک و دارای فرصت‌ های بی ‌شماری دانست و افزود:

با تمام این فرصت ‌ها این حوزه از چشم بسیاری از فعالان اقتصادی کشور و علاقه ‌‌مندان به فناوری‌ های نوین دور مانده است. امید است در انجمن بلاکچین ایران بتوان موانع موجود در این مسیر را مرتفع کرد تا کشور از مواهب این فناوری در حوزه‌ های اقتصادی، صنعتی و علمی بهره‌ مند شود.

درخواست مشارکت و همکاری

وی در پایان با بیان اینکه در انجمن بلاکچین و رمزارز ایران از حضور تمامی ذینفعان حوزه رمزارز و بلاکچین و افرادی که در این حوزه فعالیت می ‌کنند، درخواست مشارکت و همکاری می ‌کنیم، گفت:

این همکاری سبب می ‌شود تا بتوان با اجماع نظر به پیشبرد اهداف این فناوری در کشور کمک کرد. حوزه فناوری ‌های نوین در سال‌ های گذشته با ناملایمتی ‌ها و محدودیت‌ های متعددی روبه ‌رو بوده و برای احقاق حقوق این حوزه، زحمات بسیاری کشیده شده است. بنابراین در زمینه فناوری ‌های نوین نیازمند بهره ‌‌گیری از تمام ظرفیت ‌های کشور هستیم. و باید به‌ گونه ‌ای در این حوزه حرکت کنیم که فارغ از امتیازات خاص فردی، فضای لازم برای فعالیت تمامی ذینفعان شکل بگیرد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx