قراردادهای هوشمند، عامل ریزش قیمت کاردانو؟

Cardano
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1177 نفر

قراردادهای هوشمند، عامل ریزش قیمت کاردانو؟

در حالی که اتریوم و بیت‌کوین در دو ماه گذشته چندین بار به بالاترین سطح قیمتی خود رسیده‌اند، کاردانو از ماه سپتامبر هیچ سقف تاریخی جدیدی را تجربه نکرده است. به نظر نمی‌رسد راه‌اندازی قراردادهای هوشمند کاردانو، شبکه کاردانو را بهبود دهد و ارزش بازار آن همچنان در حال کاهش است.

 

ریزش‌ها از کجا شروع شد؟

۲ سپتامبر ۲۰۲۱، قیمت ADA به بیش از ۳ دلار رسید و ارزش بازار آن تقریباً از ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت. به دنبال آن در ۷ سپتامبر در کنار بقیه بازار کریپتو، زمانی که قانون بیت کوین السالوادور اجرایی شد، افت شدیدی را تجربه کرد.

کمتر از یک هفته بعد، Input Output (تیم پشتیبان کاردانو) استقرار بروزرسانی آلونزو را موفق اعلام کرد. این امر با استفاده از چارچوب پلوتوس، سازگاری قراردادهای هوشمند را به شبکه اضافه کرد. قیمت ADA پس از آن شاهد کاهش قیمت به ۲.۷۱ دلار بود اما در روز بعد به کم‌تر از ۲.۵ دلار کاهش یافت.

از آن زمان همه چیز برای کاردانو نزولی بوده است. در ماه اکتبر نتوانست در کنار بیت کوین رشدکند و به طور پیوسته به پایین ترین قیمت خود در ۹۰ روز اخیر کاهش یافته است. ارزش بازار آن اکنون زیر ۵۰ میلیارد دلار است و جایگاه خود را به عنوان یکی از ۵ ارز دیجیتال برتر از دست داده است.

 

اتریوم عامل شکست کاردانو بود؟

اگرچه مدیر ارشد فناوری کاردانو، رومن پلرین این مقایسه را تایید نکرد، اما Cardano و Ethereum اغلب در ابتدای سال جاری به عنوان رقیب در جامعه ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار گرفتند. حتی خود پلرین کاردانو را به‌عنوان بلاک چینی معرفی کرد که پس از راه‌اندازی قراردادهای هوشمند، با آثار زیست محیطی  بسیار کمتر از اتریوم یا بیت‌کوین، «همتراز با اتریوم» خواهد بود.

در ماه مه، ایلان ماسک اعلام کرد که شرکتش پرداخت های بیت کوین را به دلیل آسیب زیست محیطی این ارز دیجیتال ناشی از استخراج متوقف خواهد کرد. به همین دلیل، چارلز هاسکینسون (بنیانگذار Cardano) حتی استدلال کرد که تسلا باید ADA را به‌عنوان گزینه پرداخت بپذیرد. زیرا به دلیل استفاده از مکانیزم اجماع اثبات سهام، کاردانو به مصرق انرژی بسیار کمتری دارد.

اما در حالی که کاردانو منتظر قراردادهای هوشمند بود، رقیب دیگری به نام سولانا وارد میدان شد و با رشدهای چندصد درصدی همراه شد. مکانیزم اجماع اثبات تاریخ آن، توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرد. زیرا در کنار حجم بالای TPS، مصرف کم انرژی را امکان‌پذیر کرد.

معتبرترین اخبار دنیای ارزهای دیجیتال در آکادمی ارزینجا

ارزینجا در اینستاگرام – ارزینجا در تلگرام

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx