باج گیری بیت کوینی هکرها از شرکت فاکسکان (Foxconn)

باج گیری بیت کوینی هکرها از شرکت فاکسکان (Foxconn)
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2509 نفر

باج گیری بیت کوینی هکرها از شرکت فاکسکان (Foxconn)

شرکت تایوانی فاکسکان (Foxconn)، که یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده قطعات الکترونیکی و از تامین کننده های شرکت اپل است، مورد حمله سایبری قرار گرفته است.

گفته می شود که این حمله سایبری توسط گروهی از هکرها به نام داپل پیمر (Doppelpaymer) صورت گرفته است.  این گروه که در حملات باج افزاری تخصص دارد، خواستار باج از شرکت فاکسکان در قالب ۱،۸۰۴ واحد بیت کوین (BTC) به ارزش بیش از ۳۴ میلیون دلار شده است.

به گفته پایگاه خبری Bleeping Computer، این هکرها موفق به سرقت فایل های رمزنگاری نشده در دستگاه های شعبه این شرکت در مکزیک شده اند. براساس گزارش های منتشر شده این حمله در تاسیسات این شرکت در شهر سیوداد خوارز (Ciudad Juarez) مکزیک در تاریخ ۲۹ نوامبر صورت گرفته است.

انتشار فایل ها توسط هکرها

این گروه تعداد زیادی از فایل های ربوده شده را در تاریخ ۷ دسامبر منتشر کرد. اما به گفته این خبرگزاری این فایل ها حاوی هیچ گونه اطلاعات شخصی و مالی نبوده اند.

داپل پیمر در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرد که اگر چه شعبه های این شرکت در آمریکای شمالی را هدف قرار داده بودند، اما به کل شرکت حمله نکرده اند. این گروه هک با ارائه جزییات بیشتری در این خصوص گفت:

ما فقط بخش NA را رمزگذاری کردیم، نه کل شرکت فاکسکان را. در حدود ۱۲۰۰-۱۴۰۰ سرور در این شرکت وجود دارند و ما بر روی ورک استیشن ها تمرکز نکردیم. فاکسکان همچنین در حدود ۷۵ ترابایت فایل های بک آپ داشت و ما در حدود ۲۰-۳۰ ترابایت از این فایل ها را نابود کردیم.

برت کالو (Brett Callow)، تحلیلگر تهدیدات سایبری در شرکت Emsisoft، در مصاحبه ای عنوان کرد که داپل پیمر به سازمان های مهمی در بخش های دولتی و خصوصی حمله کرده است. از جمله این سازمان ها می توان به کالج نظامی سلطنتی کانادا، دانشگاه نیوکاسل، شرکت Pemex و همچنین شهرهای تورانس و ناکسویل اشاره کرد. کالو همچنین گفت که این شرکت به دریافت باج های سنگین شهرت دارد. وی در ادامه افزود:

حملات باج افزاری به مشکل جدی تبدیل شده اند. متوسط باج هایی که هکرها درخواست می کنند از حدود ۵ هزار دلار در سال ۲۰۱۸ به چیزی بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار دلار رسیده است. و البته، این موضوع به این معنا است که ما اکنون مجرمانی داریم که از انگیزه بالایی برخوردار هستند و دانش بالایی دارند.

بیانیه رسمی شرکت فاکسکان

روز گذشته شرکت فاکسکان بیانیه ای را در این خصوص به شرح ذیل منتشر کرد:

ما تأیید می کنیم که سیستم اطلاعاتی ما که برخی از عملیات ما در آمریکا را پشتیبانی می کند، در ۲۹ نوامبر مورد حمله سایبری قرار گرفت. ما در حال همکاری با کارشناسان فنی و پلیس برای درک کامل از تبعات اقدام قانونی و شناسایی و محاکمه هکرها هستیم.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx