بانک جهانی درخواست السالوادور برای کمک به اجرای بیت کوین بعنوان پول رسمی کشور را رد کرد

  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1261 نفر

بانک جهانی درخواست السالوادور برای کمک به اجرای بیت کوین بعنوان پول رسمی کشور را رد کرد

همانطور که در گزارش های قبل گفتیم رئیس جمهور کشور السالوادور، نجیب ابوکیله (Nayib Bukele)، در همایش بیت کـوین ۲۰۲۱ در میامی اعلام کرد که در تلاش است بیت‌ کوین را به یک ارز قانونی برای انجام معاملات تبدیل کند.

وی لایحه ای را به کنگره برای پذیرش بیت کـوین به عنوان ارز رایج قانونی این کشور ارائه کرد که این خبر یکی از مهمترین خبرهای تاریخ این ارز دیجیتال بود.

اکنون رئیس جمهور این کشور از بانک جهانی درخواست کرد تا به السالوادور کمک کند و بیت کوین را به عنوان پول رسمی کشور تصویب کند. اما بانک جهانی این درخواست را رد کرد.

سخنگوی بانک جهانی گفت:

“کشور السالوادور به ما مراجعه کرد تا کمک کنیم این کشور پول رسمی خود را به بیت کوین تغییر دهد، اما با توجه به کمبودهای زیست محیطی و شفافیت، بانک جهانی نمی تواند از آن پشتیبانی کند و این چیزی نیست که بتوان به آن فکر کرد.”

آنتونی پمپلیانو نیز که طرفدار سرسخت بیت کوین است، در پاسخ به این خبر در توئیتر گفت که بانک جهانی متوجه نشده است که چگونه می تواند از بیت کـوین پول بدست آورد.

در اوایل روز چهارشنبه، الخاندرو زلایا، وزیر دارایی السالوادور گفت:

“من می خواهم اعلام کنم که ما از بانک جهانی درخواست کمک فنی کرده ایم و آنها می توانند السالوادور را در اجرا و تنظیم بیت کوین به عنوان جایگزین قانونی و رسمی پول همراهی کنند”

با این حال، بانک جهانی متذکر شد که می تواند از راه های دیگری از جمله “شفافیت ارزی و فرآیندهای نظارتی” به السالوادور کمک کند.

دیروز استیو هانکه، اقتصاددان برجسته، گفت که السالوادور استفاده از بیت کـوین به عنوان یک ماده قانونی ممکن است اقتصاد را کاملاً خراب کند.

برخی از شرکت ها نیز برای کمک و مشارکت به این امر عجله دارند. شرکت آتنا بیت کـوین اظهار داشت که اقدامات خود را برای نصب بیش از ۱۰۰۰ خودپرداز بیت کوین در سراسر السالوادور سریعا انجام خواهد داد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx