بانک مرکزی اسرائیل فاز آزمایشی شکل دیجیتال را آغاز کرده است

بانک مرکزی اسراییل فاز آزمایشی شکل دیجیتال را آغاز کرده است
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1829 نفر

بانک مرکزی اسرائیل فاز آزمایشی شکل دیجیتال را آغاز کرده است

بانک مرکزی اسرائیل طرح پایلوت ارز دیجیتال ملی خود به نام شکل دیجیتال (digital shekel) را برای کاهش استفاده از پول نقد آغاز کرده است.

براساس گزارش منتشر شده توسط جروزالم پست (Jerusalem Post)، به نقل از اندرو ابیر (Andrew Abir)، معاون رییس بانک مرکزی اسرائیل، این بانک طرح آزمایشی شکل دیجیتال را آغاز کرده است. وی در کنفرانسی در این خصوص اظهار داشت که نسبت به صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی یا همان CBDC خوشبین نیست. با این حال وی اجرای طرح آزمایشی ارز دیجیتال را تایید کرد و در این خصوص افزود:

من قبلاً تخمین زده بودم که احتمال صدور CBDC طی پنج سال در حدود ۲۰٪ است. اما در طی یک سال گذشته برآورد من کمی افزایش یافته است. دلیل این افزایش، پیشرفت های صورت گرفته توسط سایر کشورها در این حوزه است. اما همچنان به نظر من احتمال صدور کمتر از ۵۰٪ است.

با این حال، بانک اسرائیل هیچ اطلاعیه رسمی در خصوص صدور شکل دیجیتال در وبسایت خود در زمان نگارش این مطلب منتشر نکرده است. هر چند که ماه گذشته، این موسسه مالی اعلام کرده بود که در حال تهیه یک برنامه عملی برای بررسی مزایای CBDC در اقتصاد اسرائیل است. این موسسه همچنین افزود که اگر منافع صدور ارز دیجیتال ملی بیشتر از هزینه ها و خطرات احتمالی آن باشد، این برنامه آماده خواهد شد.

کاهش استفاده از پول نقد با صدور CBDC

بانک اسرائیل همچنین امیدوار است که میزان استفاده از پول نقد را کاهش بدهد و در عین حال از برخورداری مردم از سطح مشخصی از حریم خصوصی در پرداخت ها اطمینان حاصل کند. اندرو ابیر گفت:

موضوع صدور CBDC هنوز در حال بررسی است. ماه گذشته زمانی که ما اظهاراتی در این خصوص منتشر کردیم، هدف ما این نبود که بگوییم چه کاری انجام می دهیم، بلکه ما قصد داشتیم آنچه را که نمی دانیم به اشتراک بگذاریم و از مردم بازخورد دریافت کنیم. بانک های کشور به دنبال هرگونه عرضه احتمالی شکل دیجیتال، همچنان نقش مهمی در کل سیستم پرداخت خواهند داشت.

بیت کوین، کلاهبرداری هرمی

علیرغم تمایل ظاهری خود در استفاده از CBDC در اقتصاد این کشور، ابیر از بیت کوین به عنوان یک روش پرداختی انتقاد کرد و گفت:

آنچه ما در موردش صحبت می کنیم یک سیستم پرداخت است. بیت کوین یک سیستم پرداخت نیست و حتی یک ارز نیست. در بهترین شرایط، بیت کوین یک دارایی مالی است و در بدترین حالت، کلاهبرداری هرمی است.

در پایان باید گفت که بانک مرکزی اسرائیل تحقیق در مورد صدور CBDC را از چهار سال پیش با تشکیل یک گروه بین دپارتمانی که وظیفه بررسی این موضوع را برعهده داشت، آغاز کرد. در سال ۲۰۱۸، این گروه مخالفت خود را با صدور ارز دیجیتال ملی توسط بانک اسرائیل اعلام کرد. این گروه در آن زمان گفت که هنوز هیچ اقتصاد پیشرفته ای، یک ارز دیجیتال برای استفاده گسترده صادر نکرده است.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
5 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx