بانک مرکزی ترکیه پرداخت با ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد!

بانک مرکزی ترکیه پرداخت با ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد!
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1316 نفر

بانک مرکزی ترکیه پرداخت با ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد!

با ممنوعیت ایجاد شده توسط دولت ترکیه برای شرکت های فین تک در حوزه ارزهای دیجیتال، صرافی های خارجی ارزهای دیجیتال مانند بایننس و هوبی هفته های سختی را پیش رو خواهند داشت.

ممنوعیتی که توسط بانک مرکزی ترکیه برای شرکت های پرداختی ارزهای دیجیتال در روز جمعه وضع شد، قطعا به کسب و کار صرافی های مشغول در ترکیه آسیب وارد خواهد کرد.

این آیین نامه جدید که صبح روز جمعه اعلام شد و تا حدی برای محافظت از لیر ترکیه طراحی شده، از استفاده صرافی های خارجی از شرکت های محلی ارائه دهنده خدمات پرداخت برای تسهیل واریز و برداشت لیر ترکیه جلوگیری خواهد کرد.

به گفته محمد تورکارسلان، وکیل و مشاور حقوقی صرافی های محلی بزرگ ترکیه، بانک های این کشور که مشمول این ممنوعیت نخواهند بود، به دلیل ابهامات قانونی از همکاری با صرافی ارزهای دیجیتال خودداری می کنند.

همکاری بایننس با پاپارا

به همین دلیل صرافی بایننس در نوامبر سال ۲۰۱۹ با شرکت پرداخت محلی پاپارا (Papara) وارد همکاری شد. پاپارا یکی از ۲۲ پردازنده مجاز است که در ترکیه فعالیت می کند. پس از این ممنوعیت، بایننس باید بانک های ترکیه را برای مشارکت متقاعد کند که یا به طور کلی سپرده های لیر را ببندد.

احمد کارشلی، مدیر عامل پاپارا، گفت که پرداخت های کریپتویی ۱۰٪ از درآمد سالانه این شرکت را تشکیل می دهند. او با ابراز ناامیدی از این خصوص گفت:

در اصلاحات اخیر جاه طلبی های واضحی وجود داشت که حاکی از تشویق و حمایت دولت ترکیه از شرکت های فین تک در امور مالی ترکیه بود.

صرافی های ارزهای دیجیتال محلی که با بانک های محلی کاملاً یکپارچه هستند، کمتر تحت تأثیر مقررات جدید قرار خواهند گرفت. مشتریان این بانک ها معمولاً از مسیرهای بانکی برای واریز و برداشت لیر ترکیه در صرافی ها به جای استفاده از شرکت های پرداختی استفاده می کنند.

این ممنوعیت همچنین بر شرکتهایی که از ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداختی استفاده می کنند، تأثیر می گذارد. چندی پیش، شرکت رویال موتورز، که ماشین های رولز رویس و لوتوس را در ترکیه توزیع می کند، به اولین شرکت بزرگ در ترکیه تبدیل شد که پرداخت با ارزهای دیجیتال را قبول می کند. اما متاسفانه این پیروزی کوتاه مدت بود.

به گفته محمد تورکارسلان تنها نکته مثبت این ممنوعیت پذیرش رسمی ارزهای دیجیتال در ترکیه خواهد بود.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx