بانک مرکزی جامائیکا اولین بخش از ارز دیجیتال ملی خود را صادر کرد

بانک مرکزی جامائیکا اولین بخش از ارز دیجیتال ملی خود را صادر کرد
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1307 نفر

بانک مرکزی جامائیکا اولین بخش از ارز دیجیتال ملی خود را صادر کرد

جامائیکا نیز مانند سایر کشورهای دنیا به سرعت در حال پیشبرد اهداف خود در زمینه توسعه ارز دیجیتال ملی یا همان CBDC است. در همین راستا، اخیرا بانک مرکزی این کشور (BOJ) اعلام کرد که اولین بخش از ارز دیجیتال ملی خود را صادر کرده است.

بانک مرکزی جامائیکا رسماً اعلام کرد که واحد اختصاصی CBDC این بانک روند صدور ارز دیجیتال ملی را در یک مراسم مالی در روز دوشنبه به نمایش گذاشت.

در این مراسم، فرایند صدور نسخه دیجیتال دلار جامائیکا (JMD) با حضور نایجل کلارک (Nigel Clarke)، وزیر دارایی، ریچارد بایلز (Richard Byles)، رییس بانک مرکزی و گروهی از مدیران ارشد این بانک و همچنین تیم مدیریتی از شرکت فناوری ایرلندی eCurrency Mint انجام شد.

توزیع ۲۳۰ میلیون CBDC

بر اساس بیانیه بانک مرکزی جامائیکا، این بانک در حال برنامه ریزی برای توزیع ۲۳۰ میلیون JMD معادل ۱.۴۷ میلیون دلار در قالب CBDC به موسسات مالی و ارائه دهندگان خدمات پرداخت مجاز به عنوان بخشی از طرح پایلوت ارز دیجیتال ملی خود است که در ماه دسامبر به پایان خواهد رسید.

نایجل کلارک خاطرنشان کرد که دولت جامائیکا پیشرفت سریعی در توسعه پروژه ارز دیجیتال ملی خود داشته است و با این اقدام خود نقش اساسی این فناوری را در ایجاد اقتصاد دیجیتال در این کشور برجسته کرده است. این مقام مسئول همچنین گفت که قانونگذاران این کشور در تدارک یک اصلاحیه قانونی هستند که مبنای قانونی ارز دیجیتال ملی جامائیکا را تا پایان سال ۲۰۲۱ فراهم خواهد کرد.

به گفته رییس بانک مرکزی جامائیکا، گام بعدی این کشور در پیشبرد اهداف خود، دسترسی آسان و گسترده کاربران به CBDC است.

این خبر در حالی منتشر می شود که تعداد زیادی از کشورها در حال آزمایش ارز دیجیتال ملی خود هستند. به عنوان نمونه، ونزوئلا اعلام کرده که CBDC خود را در ماه اکتبر راه اندازی خواهد کرد.

بر اساس تجزیه و تحلیل جاش یانگر (Josh Younger)، استراتژیست جی پی مورگان (JPMorgan)، CBDC های خرد می توانند خطری برای بانک های تجاری باشند و منجر به از دست رفتن ۲۰ تا ۳۰ درصد از منابع مالی آنها شوند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx