بانک مرکزی قطر به دنبال راه اندازی CBDC

بانک مرکزی قطر به دنبال راه اندازی CBDC
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 789 نفر

بانک مرکزی قطر به دنبال راه اندازی CBDC

شیخ بندر، رئیس بانک مرکزی قطر، اعلام کرده که این موسسه مالی قصد دارد نسخه دیجیتالی پول ملی خود را منتشر کند. به گفته وی برای این کار باید فناوری مناسبی انتخاب و مزایا و معایب احتمالی چنین ابتکاری بررسی شود.

راه اندازی CBDC به ماموریتی برای بسیاری از بانک های مرکزی جهانی تبدیل شده است و به نظر می رسد قطر نیز به این جمع ملحق شده است. شیخ بندر در این خصوص گفت:

اکنون بسیاری از بانک های مرکزی در حال بررسی انتشار CBDC هستند و ما نیز از این امر مستثنی نیستیم. اما ما هنوز در مرحله ابتدایی هستیم. ما در حال ارزیابی جوانب مثبت و منفی صدور CBDC و یافتن فناوری و بستر مناسب برای صدور CBDC خود هستیم.

نوآوری در فناوری

رئیس بانک مرکزی قطر همچنین در مورد ارزهای دیجیتال و مزایایی که می توانند ارائه کنند صحبت کرد. از نظر او، این ارزها یک نوآوری در فناوری هستند که پتانسیل ایجاد دوره جدیدی از خدمات مالی سریع، ارزان و در دسترس تر را دارند. با این حال، وی نسبت به آن دسته از دارایی های که توسط مقامات پولی تایید نشده اند، هشدار داد.

چندی پیش در ماه مارس سال جاری بانک مرکزی قطر از برنامه های خود برای دیجیتال سازی هر چه بیشتر محصولات خود رونمایی کرد. در آن زمان، آلنود عبدالله المفتاح، رئیس فین تک این موسسه، در این خصوص اظهار داشت:

ما در تلاش هستیم تا جنبه ‌ها و ابعاد مختلف فین ‌تک را مطالعه کنیم. ما سعی می کنیم جهت خود را تعیین کنیم. هر بانک مرکزی باید بانک های دیجیتال را با توجه به اهمیت رو به رشد آنها در بازار جهانی مطالعه کند.

وی همچنین از قصد بانک مرکزی قطر برای راه‌ اندازی CBDC خبر دارد. با این حال، وی تاکید کرد که این مهم تا تحقق خود فاصله بسیاری دارد. المفتاح افزود که مقامات قطری باید بررسی کنند که این محصول چگونه می تواند بر چشم انداز مالی محلی تأثیر بگذارد و سپس وارد عمل شوند.

 

 

نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند. و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx